איביץ': "בלתי אפשרי לנצח כשהם מגינים עם 10 שחקנים מאחורי הכדור"

איביץ'
איביץ' | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב הסביר את התיקו 1:1 בדרבי נגד הפועל תל אביב: "זו קבוצה קשוחה שמגינה חזק. שכטר? לא ברור לי איך מ-15 שחקנים שדוחפים יצא אדום רק לשחקן אחד". שכטר: "אדלר תמיד מחפש אותי, תבדקו"

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב סיימה אתמול (שני) את הדרבי נגד הפועל תל אביב בתיקו 1:1, אבל בדרך לאוטובוס בסיום נראו שחקניו של המאמן ולדימיר איביץ' כמו אחרי הפסד. במועדון לא ניסו לתרץ, לכולם היה ברור כי על כר הדשא הקבוצה הציגה את אחד ממשחקיה החלשים העונה. האצטדיון בפתח תקווה אינו מאיר פנים לצהובים, ואתמול הם ספגו בדקה ה-88 לאותו שער בו כבשה מכבי פתח תקווה את שער השוויון ב-1:1 נגדה בסיבוב הראשון.


המאמן ולדימיר איביץ' ניסה להסביר: "דרבי הוא משחק קשה. הובלנו והמשחק הלך לכיוון שלנו, החמצנו כמה מצבים וגם היריב החמיץ הזדמנויות. הפועל תל אביב זו קבוצה קשוחה שמגינה חזק. בכל פעם שהחזקנו בכדור הם הגנו עם 10 שחקנים מאחורי הכדור ולפעמים בלתי אפשרי לנצח, אבל גם במצבים כאלה חשוב לא להפסיד את המשחק".


על המהומה בה הורחק איתי שכטר אמר איביץ': "לא מובן לי איך מדבוקה של 15 שחקנים שדוחפים זה את זה יוצא כרטיס אדום לשחקן אחד".


איביץ'.
איביץ'. "גם במצבים כאלה חשוב לא להפסיד" (עדי אבישי)


שכטר עצמו אמר: "זיו אדלר (ששימש כשופט רחבה במשחק, א.ג.) תמיד מחפש אותי. תבדקו את ההיסטוריה שלי איתו".


אחד השחקנים שהוביל למהומה והיה צריך לספוג את הכרטיס האדום במקומו של שכטר הוא אבי ריקן, שאמר "אי אפשר להסביר את מה שהיה, ואלו אמוציות של משחק דרבי. מה שהיה נגמר, לחצנו ידיים ואני מתנצל על כך. אני צריך לצפות באירוע ואז להגיד אם איתי שכטר הורחק במקומי".



גורם בסביבת המועדון: "המאמן והשחקנים רוצים לסיים את העונה בניצחונות וללא הפסד. זה לא יקרה ביכולת הזאת. אפשר לא לנצח, אבל לא להגיע לדרבי מוכנים ולשחק בלי סדר ומשמעת זאת נורה אדומה שהדליקה הפועל תל אביב".


איביץ' טוען כי הוא רואה את שחקניו באימונים וכך קובע את ההרכב. לרבים לא מובנת ההחלטה המקצועית להושיב על הספסל את אלירן עטר דווקא בדרבי היוקרתי. כבר מהיום יעסקו בקבוצה בהבנת האירוע בו פרצו רוב שחקני הקבוצה בריצת עמוק ולחילופי דחיפות שהובילו לכרטיס האדום.


המהומה בין השחקנים.
המהומה בין השחקנים. "אמוציות של משחק דרבי" (עדי אבישי)


"לקבוצה כמו מכבי תל אביב אסור להיגרר לדברים מהסוג הזה", סיפר גורם במועדון, "דחיפות והתנפלות המונית זה דבר שמתאים למשחקים בשכונה ואין כאן הבנה בפן המנטלי. אסור ולא מובנת ההתפרקות המקצועית ואיבוד היכולת עם 10 שחקנים. קבוצה גדולה נמדדת בזאת, הירידה לבונקר ולבעיטות ההרחקה נוסח פוטבול בעשרה שחקנים לא נראית טוב".


במועדון הוחלט לצרף שחקן זר לעמדת החלוץ המרכזי, מהלך אותו היא אמורה להשלים במשא ומתן המתנהל בימים האחרונים מול שני מועמדים. "קיימת בקשה של המאמן לצרף חלוץ מרכזי זר, רואים שקיימת בעיה מקצועית בהתקפה וחובה לתת לה מענה בחלון ההעברות של ינואר".


קשר הרכש הסרבי אורוש ניקוליץ' לא התאושש מהפציעה ברגלו מלפני שבועיים ועדיין אינו משלים אימונים בקצב גבוה. אייל גולסה, שפציעה מונעת ממנו אימונים מלאים כבר כמעט שלושה חודשים, עובר עונה מקרטעת נוספת. ארון שוינפלד לא היה אתמול בסגל בשל פציעה.


ביום חמישי תארח מכבי תל אביב בגביע המדינה את הפועל עכו וביום שני תארח בליגה את בית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי