"מקסים טעה, מכבי חיפה זה לא מועדון ששווה לעבור אליו כיום"

מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו | אודי ציטיאט

קשר הפועל חיפה עזב את הקבוצה בה גדל וחתם לשלוש וחצי שנים בשורות היריבה העירונית. יניב קטן, אורן ניסים ואלון מזרחי - כוכבי העבר של המועדונים - מנתחים את העסקה

(גודל טקסט)

מקסים פלקושצ'נקו, שנחשב לכישרון הגדול ביותר שצמח בהפועל חיפה בעשור האחרון, חצה הערב (רביעי) את הכביש וחתם רשמית במכבי חיפה ששילמה ליריבה העירונית 370 אלף יורו וצירפה את הקשר בחוזה לשלוש וחצי שנים.

"זה שדרוג גדול עבור פלקושצ'נקו מבחינה מקצועית וכלכלית", מסביר חלוץ העבר של הירוקים אלון מזרחי בשיחה עם ספורט1. "מכבי חיפה החליטה להשתדרג בשחקנים צעירים ומוכשרים".

אורן ניסים, חלוץ הפועל חיפה בעבר, חושב אחרת: "אני במקומו הייתי מחכה עם המעבר. עם כל הכבוד למכבי חיפה, לא ראיתי שהיא זכתה בתארים בשמונה השנים האחרונות, כרגע זה לא מועדון ששווה לעבור אליו".


חצה את הכביש. מקסים פלקושצ'נקו (מכבי חיפה – האתר הרשמי)

יניב קטן, מהמסלים הגדולים בתולדות מכבי חיפה, סיפר: "אני חושב שזאת החתמה מצוינת. אני מאוד מחזיק מפלקושצ'נקו, אני חושב שמקסים הוא אחד הצעירים המוכשרים בכדורגל הישראלי והוא יכול להיות חלק בלתי נפרד מבסיס טוב לשנים הבאות. זה נראה שמרקו בלבול עושה את הדברים בדרך הנכונה".

ניסים הוסיף: "הקהל של הפועל חיפה אוהב אותו והוא היה מאוד דומיננטי במועדון. למרות שהוא הציג יכולת לא טובה בלא מעט משחקים העונה, האוהדים תמכו ועודדו אותו. אם כבר להתקדם, אז אפשר לצאת לקבוצה בחו"ל כפי שעשה אלון תורג'מן".

מזרחי הסביר: "כמו כל שחקן, גם מקסים רצה להגיע למועדון שמתמודד על זכייה בתארים. המבחן שלו עכשיו יהיה למצוא מקום קבוע בהרכב של מכבי חיפה. יואב כץ עשה טעות גדולה כאשר הוא הכניס סעיף שמאפשר לשחקן כמוהו לעזוב בסכום כל כך נמוך".

ניסים הוסיף: "יש לא מעט דוגמאות של שחקנים שהגיעו למכבי חיפה בכושר שיא ולא הצליחו. אני לא נכנס לשיקול הכלכלי של השחקן, אבל מבחינה מקצועית הפועל חיפה של היום לא נופלת ממכבי חיפה".


מקסים פלקושצ'נקו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי