תביעת ענק נגד משה חוגג: עוקץ מתוכנן היטב

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

הבוקר הוגשה תביעה על סך 17 מיליון שקלים בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בעלי בית"ר ירושלים ושותפו ירון שלם

(גודל טקסט)
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום תביעה בסך 17 מיליון שקלים נגד בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, שותפו ירון שלם ונגד החברה שבבעלות חוגג. התובע, הינו איש עסקים סיני שהשקיע במסגרת מבצע הנפקה של החברה של חוגג הקשורה במטבעות הוירטואליים. לטענת התובע, חוגג התחייב כי 100% מתוך כספי ההנפקה לצורך פיתוח הפלטפורמה. החברה הצליחה לגייס 34 מיליון דולרים. 


התובע הסיני החליט לבצע השקעה אסטרטגית, בעקבות המצגים וההתחייבויות של חוגג, אולם הגיע למפח נפש. "בדיעבד התברר כי התחייבותיהם של חוגג והחברה בפני המשקיעים, לרבות התובע, הופרו באופן בוטה על ידי החברה, על ידי חוגג ועל ידי שלם, כאשר ברור שלחוגג לא הייתה שום כוונה לקיימם מלכתחילה, והן נועדו אך ורק כדי לגרום למשקיעים להזרים כספים לחברה במסגרת ההנפקה". עוד נטען בכתב התביעה כי "ברור שמטרתו של חוגג הייתה פשוט להציג במסגרת ה-White Paper מצג שווא, שיקרוץ למשקיעים גדולים ורציניים על מנת לשכנע אותם להשקיע סכומי כסף גדולים, כאשר לאחר הגיוס, יחולק "השלל" בינו ובין שותפיו".


בתביעה נטען כי חוגג מלכתחילה לא התכוון להשקיע בפיתוח הפלטפורמה אלא לחלק את הכספים שגיוסו כ"רווחים" מיד עם סיומו של אירוע ההנפקה. התובע שכר את שירותיו של חוקר פרטי שמצא כי ההתחייבויות הופרו בזו אחר זו. לטענת התובע, הוא השקיע 4.6 מיליון דולרים  לאור זאת תובע המשקיע הסיני 17 מיליון שקלים ממשה חוגג והחברה שבבעלותו.



תביעת ענק נגד משה חוגג ושותפו (צילום: יוני אריאלי)


מקרן סינגולריטים, שבבעלות חוגג, נמסר: "מר חוגג או הקרן לא קיבלו כל הודעה על הגשת כתב תביעה ולמדו זאת עתה ראשונה מהתקשורת. לצערנו הגשת תביעות בישראל, כנגד חברות זרות בהן הקרן מושקעת, שאינן ישראליות ואינן פועלות בישראל הפכה לשיטה. אנו עדים להפעלת לחץ אגרסיבי באמצעות שימוש בכלי התקשורת בישראל תוך שימוש מכוון בשמו של מר חוגג כמנוף לפגיעה בשמו ולניסיונות סחיטה של כספים, על אף שמדובר בחברה זרה. חברת סינגולריטים בכלל ומר חוגג בפרט לא ייכנעו לניסיונות סחיטה נלוזים אלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי