צפו בתקציר: ב"ש איבדה יתרון והושפלה עם 3:1 אצל רעננה

שיר צדק, חאתם עבד אלחמיד, אוהד לויטה
שיר צדק, חאתם עבד אלחמיד, אוהד לויטה | אריאל שלום

האלופה ממשיכה להתרסק ואפילו הפלייאוף העליון בסכנה. חנן ממן כבש ראשון מעמדת נבדל ברורה (10), אבל יוג'ין אנסה עם צמד (66 ו-77) ואור דסה (93) שלחו את ברק בכר הביתה מושפל

(גודל טקסט)

האם אנו עדים לאחת האלופות חלשות בתולדות ליגת העל? הפועל באר שבע שדיברה בקיץ על צלחת אליפות רביעית ברציפות, ממשיכה לשבור שיאים שליליים על המגרש ומחוצה, ואין ספק שאחת מנקודות השפל של העונה הייתה הערב (שבת) נגד הפועל רעננה החלשה שלא ניצחה את ששת משחקיה האחרונים באצטדיון רמת גן, כאשר קבוצתו של קורצקי לא חששה היריבה, הביסה אותה 1:3 במסגרת המחזור ה-20 בליגת העל.

הקבוצה הדרומית שלטה בתחילת המשחק ואף עלתה ליתרון בדקה העשירית משער בנבדל של חנן ממן שנעלם מעיניו של ארז פפיר וגם בהמשך האלופה נראתה טוב יותר אבל בן שהר רשם צמד החמצות מזעזעות שעלו בהמשך לבאר שבע ביוקר. יוג'ין אנסה כבש את שער הבכורה שלו בליגת העל בדקה ה-66 וקבע מהפך עשר דקות לאחר מכן, אור דסה המחליף כבש את השלישי והבטיח את הניצחון הגדול ברעננה.

הפועל באר שבע שלא חיברה שני ניצחונות רצופים מאז חודש נובמבר עלולה למצוא את עצמה מחוץ לששת הראשונות. במחזור הבא תפגוש קבוצתו של בכר את מכבי נתניה במשחק שעשוי לקבוע את המשך העונה של האלופה שאם תפסיד את המשחק, סיכוייה להתברג לפלייאוף העליון ילכו ויקטנו. מנגד הפועל רעננה המאושרת שרשמה ניצחון ראשון ב-2019, השיגה שלוש נקודות יקרות שהרחיקו אותה מהתחתית ובשקט בשקט הקטינה את המרחק מהמקום השישי לארבע נקודות. במחזור הבא תפגוש את מכבי פתח תקווה במושבה.


גיבור הניצחון. יוג'ון אנסה (אריאל שלום)


מאור מליקסון עם כרם ארשיד. הקשר הוותיק מציין 300 הופעות בהפועל ב"ש (אריאל שלום)


הרכבים

הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, עידו לוי, בן והבה, ירדן כהן, בן סביר, אביחי ידין (אור דסה 49), מירקו אורמוש, קייס גאנם (מאור ג'רסי 82), כארם ארשיד (מאטין זמאן 75), יוג'ין אנסה.

הפועל באר שבע: אריאל הרוש, בן ביטון, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא (שיר צדק 34), אורן ביטון, מרואן קבהא, קווין טאפוקו, אריק סאבו, מאור מליקסון, חן ממן, בן שהר (נייג'ל האסלביינק 64).

מהלך המשחק
הפועל באר שבע עלתה ליתרון מוקדם בדקה העשירית, אחרי הגבהה של אורן ביטון מכדור חופשי שהגיע אל ראשו של חנן ממן שדייק מקרוב. הקשר אמנם היה בנבדל במהלך הגבהתו של ביטון, אבל ארז פפיר אישר את השער וקיפח את המארחת. שמונה דקות אחרי הפיגור, הפועל רעננה הייתה קרובה לשוויין, קייס גאנם מצא את ירדן כהן בפינה השמאלית של הרחבה, אבל האחרון לא היה מספיק מדויק ובעט לצידו הימני של השער של הרוש. 

בדקה ה-23 נרשם עוד מהלך שנוי במחלוקת כשלואי טאהא הכשיל את יוג'ין אנסה ברחבה, אבל השופט לא שרק לפנדל. כשתי דקות לאחר המקרה בן שהר היה קרוב להכפיל אחרי שקיבל כדור נהדר ממילקסון, אבל החלוץ החמיץ מקרוב. בדקה ה-48 מליקסון שלח כדור עומק נהדר לבן שהר שרשם החמצה נוספת כאשר בעט מעל המשקוף.

בדקה ה-66 רעננה כבשה את השוויון, כרם ארשיד העביר רוחב ליוג'ין אנסה שהיה פנוי ברחבה וכבש את שער הבכורה שלו בליגת העל. בדקה ה-73 נייג'ל האסלביינק המחליף שמצא את חנן ממן ברחבה והקשר בעט כדור שננעץ במשקוף. רעננה לא הסתנוורה משער השוויון והמשיכה לתקוף את השער של הרוש ובדקה ה-77 יוג'ין אנסה היטל בבן ביטון ברחבה ובעט כדור שבפגע בדרך באלחמיד והשלים מהפך מפתיע, בדקה ה-90 אור דסה המחליף ניצל את ההגנה הרפויה וכבש את השלישי.


מאור מליקסון עם מרואן קבהא מאוכזבים בסיום (אריאל שלום)


מבשל השער הראשון. אורן ביטון (אריאל שלום)

חנן ממן חוגג עם מרואן קבהא וקווין טאפוקו (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי