צפו בתקציר: שער בכורה לאלמוג, 2:3 לחדרה באשדוד

שחקני הפועל חדרה חוגגים
שחקני הפועל חדרה חוגגים | לירון מולדובן

פוצ'יבה העלה את האורחת ליתרון תוך 40 שניות, אלמוג הכפיל (18) בבכורה, דן ביטון צימק בגולאסו (42), אבל לוסיו (79) סגר את הסיפור לפני שלינגאנה (92) כבש גם הוא. מכבי פתח תקווה והפועל רעננה נפרדו ב-1:1

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

שבוע סוער עבר על אשדוד. יובל נעים פוטר, משה אוחיון מונה במקומו לפחות באופן זמני, רכש מרשים בדמות יובל שפונגין, גל צרויה ורועי גורדנה הגיע, והדיבורים היו סביב יציאה לדרך חדשה. ובכן, לא חדשה ולא נעליים. בעוד תצוגת הגנה חלשה והתקפה חסרת מחץ, נועלת הטבלה הפסידה היום (שבת) בבית 3:2 להפועל חדרה, שבתורה חזרה לנצח אחרי שני הפסדים ברציפות. במקביל, גיא לוזון רצה להמשיך את הפתיחה הטובה שלו בקדנציה החדשה במכבי פתח תקווה אבל סיים רק בתיקו 1:1 ביתי עם הפועל רעננה.


מ.ס אשדוד – הפועל חדרה 3:2

אל מול צרויה ושפונגין שפתחו בהרכב, ורועי גורדנה שעלה מהספסל, אביטן הציג את שלושת המוסקטרים המושאלים ממכבי תל אביב: איילון אלמוג, שכבש שער בכורה בליגת העל במשחקו הראשון בקבוצה, עדן קארצב שניהל את מרכז השדה והרשים את בן מנספורד וברק יצחקי שבאו לצפות וחביב אוחיון, שאמנם ספג אך לא באשמתו ובסך הכל הציג יכולת מצוינת בשער. וגם ללא המושאלים, לחדרה יש את דיא לבאבידי המצוין שבישל פעמיים, ג'ורג' פוצ'יבה שפתח את המשחק עם שער בדקה הראשונה וכמובן לוסיו, שכבש גם הוא והשתווה לירדן שועה בראש טבלת הכובשים עם 9 שערים העונה.


חדרה לא חיכתה לבדוק את תנאי השטח כדי לעלות ליתרון. בהתקפה הראשונה, פחות מדקה מהפתיחה, לוסיו קיבל מסירה בתוך הרחבה והוריד את הכדור לג'ורג' פוצ'יבה שבעט שטוח והכניע את ג'ראפי. הקבוצה של אביטן המשיכה להראות עליונות, ותוך 18 דקות זה כבר היה 0:2: לבאבידי הגביה כדור עומק נהדר ואיילון אלמוג, שרק לפני מספר ימים הושאל לקבוצה, התרומם ונגח מעל שוער המארחת שלא יכול היה לעשות כלום. קארצב ראה את חברו לחוברת המושאלים חוגג והחליט לנסות גם, אבל הבעיטה החזקה שלו בדקה ה-20 עברה מעל המשקוף.


משה אוחיון. הוא האיש שיציל את אשדוד? (לירון מולדובן)
משה אוחיון. הוא האיש שיציל את אשדוד? (לירון מולדובן)


למרות התוצאה המוקדמת, אוחיון לא נכנע. הוא שלח למערכה את החיזוק השלישי של אשדוד בשבוע האחרון, רועי גורדנה, וזה הראה מה הוא שווה. בדקה ה-41 גורדנה הגיע למצב בעיטה ממרחק 20 מ' והוכשל, נותן הזדמנות נהדרת לקבוצתו לסיים את המחצית בפיגור של שער אחד בלבד. דן ביטון לקח את הבעיטה וסובב אותה באומנות לפינה של חביב אוחיון, שספג בבכורה שלו בחדרה.


איילון אלמוג. שער בכורה בליגת העל (לירון מולדובן)
איילון אלמוג. שער בכורה בליגת העל (לירון מולדובן)


במחצית השנייה דן ביטון קיבל הזדמנות זהה להשוות, עם עוד בעיטה חופשית מאותו מרחק, אבל הפעם חביב אוחיון כיפר על השער שספג ועצר את הכדור בגופו. בדקות הבאות אשדוד ניסתה להשיג את השוויון ולסמן את המשחק כתחילת הטיפוס חזרה למעלה, אבל שכחה את ההגנה. לבאבידי פרץ מצד ימין ושלח כדור ארוך ללוסיו, שניצל את ההפקרות כדי לתת עוד שלוש נקודות לחדרה ולפחות זמנית את המקום השני. בתוספת הזמן אשדוד עוד הספיקה להשוות, עם שער כמעט מקרי של לינגאנה, אבל זה לא הספיק.


הרכבים
מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, יובל שפונגין, ניר ברדע, פיליפ קנזביץ' (רועי גורדנה 37), קרלו ברוצ'יץ', איסו לינגאנה, דן ביטון, גילי כהן, לאונרד אווסו, גל צרויה, דודו ביטון (סייבו קווטה 46).


הפועל חדרה: חביב אוחיון, דיאא לבאבידי, ירין פרץ, וויסאם רבאח, מקסים גרצ'קין, מנשה זלקה (אליאל פרץ 55), ג'ורג' פוצ'יבה, עדן קארצב, סלים עמאש (דובב גבאי 61), איילון אלמוג (יעקב אבבדה 71), לוסיו.


מכבי פתח תקווה – הפועל רעננה 1:1

רעננה רצתה יותר, תקפה יותר והגיעה ליותר הזדמנויות, אבל בסופו של דבר נאלצה להסתפק בחלוקת נקודות. ועדיין, מדובר ברצף של חמישה משחקים ללא הפסד עבור הקבוצה של קורצקי, שעם סיום המשחק היא רחוקה שלוש נקודות בלבד מהפלייאוף העליון. בהתחשב בעובדה שלפני חודש היא היתה בנקודת שפל עם הדחה מהגביע על ידי קבוצה מליגה א' ומקום בתחתית קרוב לקו האדום, בהחלט מדובר בשיפור.


אצל פתח תקווה, לעומת זאת, נראה שזו אכן קבוצה של גיא לוזון. כמו בשבוע שעבר, המלאבסים לא הרשימו אבל לעיניי 2,000 אוהדים עלו ליתרון משער חשוב וגם כמעט שמרו עליו עד הסיום. בשבוע הבא מחכה קריית שמונה, ואולי שם תחל הנסיקה כלפי מעלה.


אוהדי מכבי פתח תקווה. לוזון הביא תחושת התחדשות (אריאל שלום)
אוהדי מכבי פתח תקווה. לוזון הביא תחושת התחדשות (אריאל שלום)


רעננה פתחה טוב יותר והיתה דומיננטית פחות או יותר לאורך כל המחצית הראשונה, אבל זה לא הספיק. דקה לפני תוספת הזמן עיסא סיסוקו הגיע להזדמנות כמעט הראשונה של פתח תקווה במשחק, וניצל אותה עם בעיטה חזקה לפינה התחתונה. למחצית השנייה עלתה רעננה במטרה ברורה להשיג שוויון, ושוב היתה זו שמחזיקה יותר בכדור ותוקפת יותר. בדקה ה-69 היא הצליחה, כשבלבול בתוך הרחבה של המארחת הביא את הכדור ליוג'ין אנסה שכבש מקרוב, שער שלישי בשני משחקים.


שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים. לוזון ישמור על מאזן מושלם? (אריאל שלום)
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים. לוזון עדיין ללא הפסד (אריאל שלום)


הרכבים

מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עיסא סיסוקו, עומר דנינו, תומאס סיבוק, גל שיש, פרנק במבוק (דידייה ברוסו 68), איתי טאקו (ארמנדו קופר 77), יובל שבתאי (אופיר מזרחי 46), גידי קאניוק, תאי בריבו, לידור כהן.


הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, בן והבה, עידן לוי, ירדן כהן, בן סביר (אביחי ידין 75), מירקו אורמוש, אור דסה (מרטין זמאן 46), יוג'ין אנסה, כרם ארשיד, קייס גאנם (טל איילה 59).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי