המהפכה שלא התממשה: באר שבע ממשיכה לדעוך

בכר, אלו, שהר, בן בסט, האסלביינק
בכר, אלו, שהר, בן בסט, האסלביינק | דני מרון

שבוע סוער נוסף מחכה להפועל ב"ש. היכולת לא משתפרת, הקהל זועם, הרכש שלא להגיע, והקסמים של ברק בכר כבר לא עובדים. שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

מי שחשב שההופעה מול רעננה בשבוע שעבר הייתה מביכה ויוצאת מן הכלל, שיחשוב פעמיים. התיקו של האלופה היוצאת נגד מכבי נתניה הראה דבר אחד באופן ברור – זו הרמה של הפועל באר שבע.

השבוע החולף סיפר לנו ולו במעט על הכאוס במסדרונות הפועל באר שבע. מצד אחד הפסד משפיל לרעננה, אחר כך אסיפת קבוצה קשה ויצרית, כזו שמוציאה מברק בכר אמירות מאוד אמוציונאליות שכל מטרתן הוא קודם כל לזעזע את השחקנים על היכולת החלשה אבל כל זה כאילו עובר ליד השחקנים ולא נכנס פנימה ולא משפיע עליהם.

בעיניי האמירות הללו של ברק בכר מסמנות לא רק את הקושי שיש למאמן להשפיע על שחקניו אלא גם מסמן על משבר בתקשורת בינו לבין הבעלים ברקת. שהמאמן אומר "מעתה אקשיב רק לעצמי ואלחם גם על הקריירה שלי", נשאלת השאלה האם עד עתה הוא לא הקשיב רק לעצמו ואם כך אז למי הוא כן יקשיב? האם המאמן רומז שלא כל ההחלטות המקצועיות שייכות לו? האם בחירת הזרים לא תמיד הייתה על דעתו?


ברק בכר מודה לאוהדים שסילקו את הקהל. (צילום: דני מרון)

את הלחץ בו נמצא בכר ניתן היה לראות גם במסיבת עיתונאים שעה שהתעמת פומבית עם אחד העיתונאים. אחר כך הגיע שיחה פתוחה בין הקפטן מליקסון לבין האוהדים, שיחה שמעט הרגיעה את הרוחות אבל לפי היכולת אמש, צפו לעוד שבוע סוער.

באר שבע של אמש ניצלה מהפסד, נתניה עלתה על באר-שבע כמעט בכל פרמטר והקבוצה המקומית נראתה בעיקר כמי שאיבדה טוטאלית את האמון בעצמה אין לה מושג איך מנצחים משחק ליגה. קבוצה שבעיקר חוששת מעוד הפסד. באר שבע נראתה מבוהלת ומפוחדת כשהקהל שכל כך דחף אותה בשלוש השנים האחרונות מתחיל להטיל מורא על השחקנים ועם היכולת המנטלית שלהם העונה הם פשוט מתקשים להתמודד עם הלחץ.

המשמעת הטקטית של השחקנים שערורייתית, ובכר שוב נאלץ לבצע חילוף מוקדם. זה בעיקר אומר שבכר שוב ושוב מופתע מהיכולת החלשה של שחקניו ונאלץ להגיב, אמש אילולא החילוף המוקדם המשחק היה מסתיים לרעת ב"ש עוד במחצית הראשונה ודיי בקלות.


משמעת טקטית שערורייתית (צילום: דני מרון) 

מקצועית, באר שבע חייבת לצרף חלוץ עד יום שלישי. בן שהר לא מצליח להרים עצמו מקצועית או מנטלית ולעיתים דווקא ירידה לספסל למשחק או שתיים יכולה לאושש אותו ולהחזיר אותו לפוקוס, הבעיה שזו העמדה היחידה שאין לבאר שבע מחליף. כשאני רואה קבוצות בליגת העל שמצליחות להביא שחקנים בהשאלה או שחקנים חופשיים עם חוזה עד לסיום העונה אני תוהה מדוע גם באר שבע לא מוכנה לקחת סיכון מחושב בהעברת שחקן מושאל שלא משחק בקבוצה אחרת עד סיום העונה.

כעת כשחלון ההעברות האירופי נסגר, ישראל היא אחת המדינות הבודדות שעוד יכולות לקלוט שחקנים ואלו ימים שניתן למצוא מציאות של שחקנים שלא הצליחו לעבור למועדונים אחרים באירופה וכעת עליהם להחליט האם הם מוכנים להגיע לישראל ולשחק חצי עונה ורק בהשאלה או לשבת ולחמם את היציע בקבוצתם הנוכחית, השאלה היא – האם יש מי שימצא אותם?

אם נסכם את חודש ינואר עד כה טאפוקו ובן תורג'מן הגיעו, סבע וקורהוט עזבו, מהפך? דילול הסגל? חריש עמוק? הרבה הבטחות רובן ללא כיסוי. אבל אולי בכלל ברקת הבינה שבמצב הנוכחי של הקבוצה שלה גם ארבעה או חמישה שחקנים כבר לא יצליחו לעשות שינוי והיא בעצם מוותרת על אופציה לחזק את הקבוצה יהיה המחיר אשר יהיה.

בניתוח קר של המועמדות לפלייאוף העליון באר שבע ובני יהודה נראות כרגע במומנטום השלילי ביותר, ובעקבות המומנטום החיובי עם בית"ר, ואני לא אתפלא עם העונה הנוראית של האלופה תיגמר בפלייאוף התחתון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי