צפו בתקציר: 2:3 נפלא למכבי חיפה על הפועל תל אביב

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

בניגוד לתחזיות, הירוקים והאדומים הציגו כדורגל סוחף שהניב 5 שערים ב-31 דקות. צמד של עוואד ונגיחה של רוקאביצה שלחו את בלבול למקום השני בבכורה של פריי. גוטליב וספורי רק צימקו והפער מסכנין ירד ל-5

(גודל טקסט)

בניגוד לכל התחזיות, מכבי חיפה והפועל תל אביב סיפקו הערב (שני) את אחד המשחקים המהנים ביותר שנראו העונה בליגת העל ו-17,906 הצופים שהגיעו לסמי עופר קיבלו תמורה מלאה לכספם. בסיום הירוקים הם אלה שחגגו עם 2:3 שקטע רצף של שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון והעלה אותם למקום השני בטבלה בתום 21 מחזורים.


מוחמד עוואד, שלא זכה לקרדיט רב מאז הגעת מרקו בלבול, קיבל את המקום ב-11 והוכיח למאמנו שמקומו אך ורק על המגרש עם צמד (7 ו-36) ויכולת מצוינת. ניקיטה רואקביצה הוסיף עבור הירוקים (19), שנהנו מיום מצוין של ארנסט מאבוקה וסינטיהו סלליך מאגף ימין. מי שרשם את הופעת הבכורה שלו במדי מכבי חיפה הוא קארים פריי, שהצטרף השבוע מאיסטנבול בשאקשהיר והספיק לספוג כרטיס צהוב ולהחמיץ מול שער ריק בחצי שעה.


מצד שני, הפועל תל אביב לא הייתה במשחק במשך מרבית הדקות, אך בכל זאת הצליחה להישאר בחיים הודות לשערים של אדי גוטליב (24) ורמזי ספורי (38), שהפך למלך שערי הקבוצה עם שלושה כיבושים. מי שחייב לאדומים הוא אחמד עאבד, שרשם החמצה עצומה בדקה ה-25 מול רשת חשופה.




כרטיס צהוב והחמצה מול שער ריק בבכורה. קארים פריי (מאור אלקסלסי)


המשחק נפתח בקצב מסחרר וכעבור שבע דקות מוחמד עוואד הסתנן בצורה נפלאה לרחבה ונגח לרשת אחרי הרמה של ארנסט מאבוקה. בדקה ה-19 הירוקים הכפילו את התוצאה לאחר מהלך כמעט זהה, רק שהפעם סינטיהו סלליך הכין וניקיטה רוקאביצה היה זה שסיים. הפועל תל אביב, שלא נכנסה למשחק, הגיבה עם שער מקרי של אדי גוטליב (24) לאחר כדור חופשי של קלאודמיר פריירה שגרם לכאוס בהגנה הירוקה.


המשחק נרגע מעט, אבל רובי לבקוביץ' דאג להחיות אותו מחדש עם שגיאה איומה. השוער, אחד המצטיינים של האדומים העונה, מסר כדור פשוט היישר לרגליו של מוחמד עוואד שאמר תודה, עקף אותו וגלגל לרשת החשופה (36). נגמר? לא אם זה תלוי ברמזי ספורי, ששלח כדור מסובב מחוץ לרחבה לפינה של גיא חיימוב כעבור שתי דקות וקבע 3:2 את תוצאת המשחק.


מכבי חיפה טיפסה כאמור למקום השני עם 33 נקודות, 20 פחות מהמוליכה מכבי תל אביב וארבע יותר מהפועל באר שבע שנמצאת במקום השביעי שמוביל בסיום העונה לפלייאוף התחתון. במחזור הבא (ראשון ב-21:00) החבורה של בלבול תעלה לטדי לקרב לוהט נגד בית"ר ירושלים.



הוכיח שמקומו בהרכב. מוחמד עוואד (מאור אלקסלסי)


הפועל תל אביב מנגד נותרה במקום ה-12 כאשר חמש נקודות בלבד מפרידות בינה לבין בני סכנין שניצבת מתחת לקו האדום. במחזור הבא (שבת ב-20:30, ישיר בספורט1) האדומים יארחו באצטדיון המושבה את הפועל באר שבע כששתי הקבוצות נואשות לנקודות.


הרכבים
מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, אטיין ריינן, עאיד חבשי, עופרי ארד, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, סינטיהו סלליך (מקסים פלקושצ'נקו, 76), ניקיטה רוקאביצה (קארים פריי, 60), מוחמד עוואד ((מוחמד אבו פאני, 90).


הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', אוראל דגני, רז שלמה, אדי גוטליב, עמירן שקלים (מרווין פירסמן, 55), קלאודמיר פריירה,עמנואל בואטנג (שי אליאס, 69), רמזי ספורי, אחמד עאבד, ג'וזף גנדה (רועי זיקרי, 63), נריוס ואלסקיס.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק בסמי עופר יצא לדרך, מי תחייך בסיום?


דקה 4: הזדמנות אדירה למכבי חיפה. עוואד הוריד נפלא לסלליך שמעמדה נוחה העדיף לבעוט בעוצמה והכדור שלו לא הלך למסגרת.


דקה 7, מכבי חיפה עלתה ל-0:1: ארנסט מאבוקה הרים כדור נהדר מימין, עוואד עשה תנועה לעומק ונגח לרשת. פתיחה נפלאה לירוקים.



האיש של מכבי חיפה בדקות הראשונות. מוחמד עוואד (מאור אלקסלסי)


דקה 12: עוואד המצוין בעט כדור חזק מ-30 מטר, לבקוביץ' הצליח להדוף ברגע האחרון.


דקה 19, מכבי חיפה עלתה ל-0:2: סלליך החליף מסירות עם מאבוקה, פרץ היטב על הקו ומצא את רוקאביצה שנותר ללא כיסוי ונגח בקלות את השני של הירוקים. הגנת הפועל תל אביב לא הופיעה למשחק.



רוקאביצה בשיגעון אחרי השער (מאור אלקסלסי)


דקה 24, הפועל תל אביב צימקה ל-2:1: כדור חופשי של קלאודמיר הגיע בסופו של דבר לאדי גוטליב שעם קור רוח של שחקן התקפה בעט לרשת. 


דקה 25, הפועל תל אביב עם אחת מהחמצות העונה. גנדה העביר כדור רוחב מדוד מימין, עאבד הגיע ראשון ומשלושה מטרים בעט ברשלנות החוצה. רפואה תופס את ראשו כלא מאמין.


דקה 29: דגני פרץ מימין והעיר רוחב שטוח היישר לרגליו של ואלסקיס שלא הצליח להכניע את חיימוב שהדף את הסכנה.



החמצת ענק. אחמד עאבד מול ג'ורג' מנדז'ק (מאור אלקסלסי)


דקה 36, 1:3 למכבי חיפה: רובי לבקוביץ' מסר היישר למוחמד עוואד שעקף אותו וגלגל בקלות לרשת, איזו שגיאה איומה של שוער הפועל תל אביב.



אמר תודה וגלגל לרשת. עוואד (מאור אלקסלסי)


דקה 38, הטירוף נמשך, הפועל תל אביב צימקה ל-3:2: רמזי ספורי בעט מחוץ לרחבה כדור מסובב שהכניע את גיא חיימוב. האדומים עדיין בחיים.


לא מרימים ידיים. שחקני הפועל תל אביב (מאור אלקסלסי)


דקה 48: דגני הרים מימן לעאבד שהמשיך בנגיעה אחת מעל המשקוף.


דקה 53: מנדז'ק נגח מעמדה טובה היישר לידיו של לבקוביץ'.


דקה 60: קארים פריי, שחקן הרכש המרשים של מכבי חיפה, עלה להופעת בכורה במדים הירוקים כשהחליף את ניקיטה רוקאביצה.


דקה 61: שלמה פספס כדור פשוט ועוואד שלח טיל מעל המשקוף.



מלך שערי מכבי חיפה מול מלך שערי הפועל תל אביב (מאור אלקסלסי)


דקה 63: פריי, בנגיעה הראשונה שלו, קיבל הזדמנות פז לגמור את המשחק לאחר מסירה אדירה של עוואד, אך משלושה מטרים ושער חשוף הוא הצליח לבעוט מעל המשקוף.


דקה 67: מאיר פרץ לעומק ובעט בשמאל, לבקוביץ' זינק טוב והדף.


דקה 70: ספורי בעט מעמדה לא רעה, חיימוב ירד היטב וקלט.


דקה 74: עאבד חטף ובעט כדור שטוח שחמק החוצה.



פעיל אבל לא מדויק. אחמד עאבד (מאור אלקסלסי)


דקה 77: פלקושצ'נקו המחליף מצא את עוואד שניסה לעקוף את לבקוביץ' שזינק לרגליו וקלט.


דקה 85: עאבד בעט כדורי חופשי חלש שלא הקשה על גיא חיימוב.



ההכשלה שזיכתה את פריי בכרטיס צהוב (מאור אלקסלסי)


דקה 86: כדור חופשי אדיר של פלקושצ'נקו חלף סנטימטרים מהעמוד.


דקה 87: כדור מקרי הגיע לנריוס ואלסקיס שלא הצליח להשתלט ואיבד הזדמנות טובה.



רותח על הקווים. קובי רפואה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי