קובי רפואה: "לבקוביץ' שוער טוב, לא נהרוג אותו"

קובי רפואה
קובי רפואה | מאור אלקסלסי

תסכול בהפועל תל אביב אחרי ההפסד בסמי עופר 3:2 למכבי חיפה, במהלכו נראה המאמן משתולל מזעם על השוער ששגה. ניסיון להתחזק עד סגירת החלון

(גודל טקסט)
אחרי הניצחון 2:3 על בני יהודה במחזור שעבר, הפועל תל אביב לא הצליחה ליצור המשכיות ואתמול (שני) הפסידה למכבי חיפה בתוצאה זהה. בחדר ההלבשה של האדומים באצטדיון סמי עופר שרר דיכאון מההפסד והתחושה הייתה שרוב השחקנים לא הגיעו מוכנים קבוצתית למשחק ממנו האמינו שייצאו קדימה ויתרחקו מהקו האדום.


כבר במשחק הקרוב תארח הפועל תל אביב את הפועל באר שבע בעוד משחק בו האורחת מהדרום לא תעשה חיים קלים לקובי רפואה ולשחקניו. עד אז, חלון ההעברות בליגת העל יינעל הערב (19:00) כשהסיכוי שבשעות שנותרו יגיע רכש משמעותי שיעשה שינוי ומהפך מקצועי נראה נמוך במיוחד.


"ההחלטה של הבעלים שלא להביא את עדן בן בסט תמורת 320 אלף דולר לעונה וחצי היא נכונה ושקולה", אמר גורם מועדון. "שהאוהדים האדומים לא ישתמשו באי ההחתמה של בן בסט כמנוף להאשמות, כי עם כל הכבוד, הוא לא היה עושה בסגל הקיים את השינוי ומציל את המועדון".


כאמור, אם לא יהיה מהפך דרמטי אצל האחים איציק ושרון ניסנוב, הסגל הנוכחי יישאר עד סיום העונה. לאור היכולת החלשה של המערך האחורי אתמול, עלתה הצעה לנסות בכול זאת לצרף מגן או בלם, מהלך שעליו יקבלו הבוקר החלטה עם סיכוי קלוש ביותר לביצוע.


שחקן בקבוצה אמר: "יש לנו קבוצה שלא צריכה להיות בתוך מאבקי הירידה, אבל המציאות שונה. יש חמישה משחקים לפני תחילת הפלייאוף והמשימה היא להיות רחוקים כמה שאפשר בנקודות מהקו האדום. ההפסד למכבי חיפה כואב ומאכזב כי האמנו שאנחנו יכולים לנצח בסמי עופר".



רפואה. שוחח עם לבקוביץ' ועודד אותו (מאור אלקסלסי)


נושא נוסף בו עסקו במועדון היה תנועת ההתפרצות של המאמן קובי רפואה והצעקות לעברו של השוער רובי לבקוביץ', שביצע טעות חובבנית בהרחקת כדור שהובילה לשער שלישי קליל ומעצבן של מכבי חיפה. שחקני הקבוצה עודדו את לבקוביץ' שחש אשמה, למרות שבהמשך עצר מספר כדורים מסוכנים. המאמן כבר שוחח עם השוער ועודד אותו להמשך.


"צריך להרגיע וכך המצב עכשיו", גורם במועדון. "כולם בקבוצה מכירים את ששת צעדי הכעס של המאמן והדברים שנאמרו בלהט המשחק היו מכוונים לא רק לעברו של רובי לבקוביץ' אלא לאוזני כל שחקני ההגנה שעבורם זה היה המשחק החלש ביותר העונה. במשחק כזה מול שחקנים מהירים לא מתמזמזים עם הכדור, שצריך לעוף קדימה, ולא להלחיץ את השוער כי לא היה לחץ חיפאי למוסר לאחור".


המאמן קובי רפואה אמר: "השערים שספגנו באו בקלות ולא כאלה שהפועל צריכה לקבל. הזהרנו באימונים ממצבים כאלו וההגנה הייתה צריכה ללמוד. לבקוביץ' שוער טוב ולא נהרוג אותו". על היכולת החלשה של שחקני ההגנה אמר המאמן: "עבדנו כל השבוע על משחק ההתקפה של מכבי חיפה ועל המהלכים של מאבוקה. מה שכולם רואים, גם אנחנו יודעים, שהם משחקים עם שלושה בלמים כשמאבוקה הוא הכוח העיקרי. הבעיה היא שאיבדנו המון כדורים שהפכו להתקפות מסוכנות".


המאכזבים הגדולים אתמול היו עמירן שקלים, רז שלמה, אדי גוטליב, עמנואל בואטנג, אחמד עאבד ונריוס ואלסקיס. בקבוצה ינסו להכשיר את הקשר האחורי ניר לקס על מנת שיהיה בסגל נגד הפועל באר שבע.



בהפועל תל אביב מקווים כי ניר לקס יהיה כשיר לקראת הפועל באר שבע (דני מרון)


לאחר שפייסל מוליץ' עזב את הקבוצה וחתם בבני יהודה עד תום העונה, בהפועל תל אביב ינסו למצוא עד תום חלון ההעברות היום קבוצה בישראל גם לקשר רז כהן, לו נאמר שהוא לא בתוכניות של הקבוצה להמשך העונה. 



מי שעושי להצטרף הוא רועי קהת. קובי רפואה מבקש מההנהלה לצרף בהשאלה את קשר מכבי חיפה עד תום העונה, כשרוב תשלום השכר ישתתף המועדון הירוק, זאת בשונה ממכבי נתניה שרוצה את קהת לעונה וחצי עם אופציה ובכרמל לא מוכנים להשתתף בשכרו. גורם בכיר בקבוצה אמר: "הנושא נמצא עכשיו בבדיקה". 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי