סיכום חלון ההעברות: כל ההחתמות הגדולות והעזיבות המפתיעות

ירדן שועה
ירדן שועה | ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי

מכבי חיפה שינתה את פניה, בית"ר נפרדה מעשרה שחקנים ומכבי תל אביב שמרה על שקט תעשייתי. הסיכום המלא של חלון העברות סוער בליגת ג'פניקה

(גודל טקסט)
חלון ההעברות של חודש ינואר נסגר אמש (שלישי) בדיוק כמו שהתחיל – בסערה. החודש האחרון ענה על כל הציפיות ומעבר. למרות שזהות האלופה כנראה הוכרעה ומכבי תל אביב יכולה להרגיש בנוח בראש הטבלה עם פער של 20 נקודות מהמקום השני, מרבית קבוצות ליגת העל לא נחו בחודש האחרון והתחמשו במרץ רב לקראת מאבקי הפלייאוף המותחים. 


בנוסף ראינו 3 עסקאות ענק ששלחו ישראלים מוכשרים אל מעבר לים, הבולטת בהם בדמות מנור סולומון שנמכר לשחטאר דונייצק תמורת סכום אסטרונומי של 6 מיליון יורו, מואנס דאבור חתם בסביליה תמורת 15 מיליון יורו, אך יעבור רק בקיץ, ודיא סבע הצטרף לקבוצתו של ערן זהבי בליגה הסינית. הסיכום המלא לפניכם.




 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on



מכבי תל אביב

הגיעו: אורוש ניקוליץ'
עזבו: חביב אוחיון, עדן קארצב, אילון אלמוג, מרסלו, כריסטיאן בטוקיו, מתן חוזז


סיכום: חלון שקט יחסית אצל האלופה, שגם ללא רכש נוצץ עדיין בעלת הסגל השלם והאיכותי בליגה. פרט לבטוקיו, כל השחקנים עזבו בהשאלה ויחזרו בעונה הבאה להתחרות על מקום בסגל.


מכבי חיפה

הגיעו: ירדן שועה, מקסים פלקושצ'נקו, קרים פריי, מוחמד אבו פאני, מנואל איטורה.
עזבו: שלומי אזולאי, עמית זנטי, אופיר מזרחי, ים כהן, סיידובה סומא.


סיכום: המנצחת הגדולה של החלון. בחודש אחד מכבי חיפה של מרקו בלבול שינתה את פניה לחלוטין. פרט לרכש המרשים בדמות שחקנים צעירים ומבטיחים כמו שועה ופלקושצ'נקו, הירוקים החזירו גם את אבו פאני מהשאלה ונראה שקרים פריי הולך להיות שחקן מרשים במחוזותינו. אבל ההישג הכי גדול הוא דווקא של הנשיא יעקב שחר, שהגיב במהירות למחאת האוהדים והחזיר את ההתרגשות ליציעי סמי עופר.



יעקב שחר ענה למבקרים. (צילום: מכבי חיפה)

הפועל חדרה

הגיעו: נייתן אדווה, חביב אוחיון, עדן קארצב, איילון אלמוג, יוני אליאס, ג'ורג פוצ'יבה, אליאס זאנה.
עזבו: אסי גומה, עוז פרץ, קווין טאפוקו, פרדי פלומיין, מוחמד אבו פאני, עלי חטיב, חסן אבו זייד, בן יוספי.

סיכום: שחקנים באים והולכים, אבל העסקים נמשכים כרגיל בהפועל חדרה. למרות שאיבדה בחודש האחרון שלושה שחקני מפתח בדמות פלומיין, טאפוקו ואבו פאני, וגם את הסמל הגדול אסי גומה, החבורה של ניסו אביטן ממשיכה לדהור בדרך לעונה היסטורית וכנראה תסיים בפלייאוף העליון.


בני יהודה

הגיעו: יאקוב סילבסטר, פייסל מוליץ', עמית זנטי, דין אקפי, תמבי סגס, אבישי כהן, עמית ביטון.
עזבו: בן תורג'מן, ירדן שועה, שגיב יחזקאל, סוהיל ארמלי.

סיכום: עזיבתו של ירדן שועה יצרה חור עצום בבני יהודה, על המגרש ומחוצה לו. אך למרות התקופה הקשה שעוברת החבורה של יוסי אבוקסיס, החיזוק בדמות שחקני התקפה איכותיים כמו סילבסטר וזנטי אמור להניע חזרה את הקבוצה שלהטה בסיבוב הראשון של העונה.


הפועל חיפה

הגיעו: שלומי אזלאי, עידן שמש, מתן חוזז, דודו ביטון.
עזבו: מקסים פלקושצ'נקו, אלי אלבז, אתנסיס פאפאזוגלו, מאמון קשוע, רועי שוקרני.

סיכום: העזיבה של מקסים לצד הירוק של העיר הכאיבה לכל אוהדי הפועל חיפה, אך לא להרבה זמן. מתן חוזז שהגיע בהשאלה ממכבי תל אביב פורע שטרות כבר מהרגע הראשון שלו באדום-שחור, שלומי אזולאי ימלא את החלל של פלקושצ'נקו, וגם עידן שמש שכבש שער בכורה אחרי מספר דקות הוא חיזוק טוב לספסל. בסופו של יום, עם תוצאות לא מתווכחים, ואחרי התיקו נגד מכבי תל אביב ורצף של 11 משחקים ללא הפסד, בהפועל חיפה יכולים להיות מעודדים אחרי חודש סוער.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on



מכבי נתניה

הגיעו: יחמיר היקה, וויסאם עייאשה.
עזבו: יניב בריק, שובל גוזלן, דידייה קוגבנייה, ירין שרעבי.

סיכום: לפעמים הצעד הכי נכון לקבוצה בחלון ההעברות הוא לשמור על הקיים, וזה בדיוק מה שהצליחו לעשות בעיר היהלומים. למרות הביקוש הרב לעלי מוחמד, ניקו אולסק ובצ'יראי, דראפיץ' ושי ברדה שמרו על הסגל עם חיזוק נקודתי בדמות קשר נבחרת אלבניה, יחמיר היקה, ורוצים להמשיך ולהפתיע את כולם שבת אחרי שבת. 


הפועל באר שבע

הגיעו: קווין טאפוקו, בן תורג'מן.
עזבו: דיא סבע, בני נתן, יונתן אליאס, עמית ביטון (השאלה שנייה).

סיכום: "סערה בכוס תה", כך אפשר לסכם את חלון ההעברות של האלופה היוצאת. למרות ההודעה שקיבלו שיר צדק, דור אלו, ניב זריהן ועדן בן בסט כי הם רשאים לחפש קבוצה בתחילת , גם בינואר, כמו לאורך כל העונה, נראה ששום דבר לא מסתדר לברק בכר. העזיבה של דיא סבע הזריקה קצת שקט כלכלי למועדון והחיזוק בדמות הקשר הצרפתי של הפועל חדרה הוא בהחלט מרשים, אך מעבר לזה, העונה המאכזבת של בירת הנגב ממשיכה.

קריית שמונה

הגיעו: לירוי צעירי, קובי מור, חאג'י בארי, רוי רונן.
עזבו: עידו דוידוב, אלון בוזורגי, רותם חטואל, יובל שפונגין, לוקאס סרפים.

סיכום: קריית שמונה ממשיכה בקצב של קריית שמונה. תומר קשטן ואיזי שירצקי לא עשו שום רכש ראוי לציון, פרט ללירוי צעירי ביום האחרון של החלון, ונראה שהקבוצה הצנועה מהצפון בדרך לעוד עונה פושרת.

בית"ר ירושלים

הגיעו: יוסי בניון, פרדי פלומיין, מיחאי ווהוץ, אנתוני אנאן, גדי קינדה.
עזבו: יאקוב סילבסטר, לירוי צעירי, ערן לוי, ברונו איבה, ארון אולנארה, דניאל חבה, עוז סיטון, מתן פלג, דין אקפי, טמיר ללו.

סיכום: מהפך! בית"ר ירושלים חיכתה הרבה זמן לחלון ההעברות של ינואר, ולא אכזבה. החזרה של יוסי בניון, החיזוק המרשים בדמות פלומיין, הרכש הגדול ביום האחרון של גדי קינדה, והזרים המסקרנים בדמות אנאן ו-ווהוץ, מעניקים הרבה סיבות לאופטימיות בבירה שעד לא מזמן השלימו עם מעמדתם כקבוצת תחתית וכיום נמצאים במרחק של 5 נקודות מהפלייאוף העליון.



 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Beitar Jerusalem F.C Official (@fcbeitar) on





הפועל רעננה

הגיעו: מרטין זמאן, טדי מזאנגה, אביחי ידין, מאור ג'ראסי, יוג'ין אנסה, עידו דוידוב.
עזבו: עמנואל אמבולה, מרטין אלאניס, באסל טאהא, נימניה ניקוליץ', עומר ורד, דין מימוני, טל איילה.

סיכום: קהל עדיין אין, תארים עדיין אין, אבל מחלקת הסקאוטינג של הפועל רעננה עובדת שעות נוספות וראויה לציון לשבח. קורצקי ערך שינויים קוסמטיים, החתים שחקן מנוסה בדמות אביחי ידין למאבקי הפלייאוף התחתון, יוג'ין אנסה נראה כ'גניבה' של החלון, וגם ההחתמה מרטין זמאן הצ'כי תעניק הרבה כוח לקבוצה הצנועה בדרך לעוד עונה בליגת העל.


מכבי פתח תקווה

הגיעו: אנטואן ברטקוב, פרנק במבוק, ארמנדו קופר, הריסו מנזלה, אלי אלבז, אופיר מזרחי.
עזבו: רומריו פירס, מנור סולומון, דידייה ברוסו, יוסי בניון, ז'והאן מרסיאל, פאדי זידאן.

סיכום: חודש סוער עבר על מכבי פתח תקווה, על המגרש ומחוצה לו, שהשינוי הכי גדול הוא דווקא על עמדת הקווים, עם חזרתו של הבן האובד, גיא לוזון. העזיבה של יוסי בניון סחררה את הקבוצה מאם המושבות, ההחתמה של מנור סולמון הותירה חלל עצום אך הכניסה המון (המון) כסף, ולמרות מאבקי הירידה הלא שגרתיים, ספק אם פתח תקווה לא תישאר בליגה.

הפועל תל אביב

הגיעו: קלאודימיר פריירה, נריוס ולאסקיס, שחר הירש.
עזבו: עמית מלכה, פייסל מוליץ', אמיר עגייב.

סיכום: גם הפעם, קובי רפואה לא הצליח להביא את הבשורה בכל הנוגע למדיניות הרכש של האדומים. בן בסט היה 'קרוב', קהת 'כמעט' הגיע, אך בסופו של דבר, לא נעשו שינויים משמעותיים תחת הניהול הקפדני של הניסנובים, ואת החלל שהותיר עומר דמארי יצטרך למלא שחר הירש, שרק בתחילת העונה שוחרר מאותה קבוצה.




 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on




בני סכנין

הגיעו: אלכסנדר סטניסלייביץ', אולכסנדר סטטסנקו, איברהים ללה, סוהיל ארמלי, עמנואל אמבולה.

עזבו: עוביידה חטאב, קלאודימיר פריירה,

סיכום: תקופה לא קלה עוברת על הקבוצה מהמגזר, שלראשונה מזה הרבה שנים נראית בסכנת ירידה ממשית לליגה הלאומית. הסגל שנבנה בתחילת העונה כישרוני אך לא מצליח להתרומם, החיסרון של פיראס מוגרבי מורגש בהחלט, אך בסכנין בחרו להתרכז בעיקר בחיזוק הגנתי, לאור העובדה שספגו כבר 34 שערים מתחילת העונה, כשרק אשדוד (האחרונה הטבלה) ספגה יותר.

מ.ס אשדוד

הגיעו: איסו לנגאנה, סייבו קייטה, יניב בריק, שגיב יחזקאל, יובל שפונגין, רועי גורדנה, גל צרויה, ז'והאן מרסיאל, עוביידה חטאב
עזבו: גדי קינדה, קרלו ברוצ'יץ', דודו ביטון, יוסיפ איבניצ'יץ', דור גלילי, עמית ביטון.

סיכום: ג'קי בן זקן לא רוצה לחזור ללאומית, אך זה נראה כמעט בלתי נמנע. שישה נקודות מתחת לקו האדום, כשנותרו 5 משחקים לסיום העונה הסדירה הם בהחלט פער שקשה להדביק, בעיקר עקב חוסר האיכות בסגל. משה אוחיון נקרא להציל את המולדת, גדי קינדה השנוי במחלוקת עבר לבית"ר, ובאשדוד יקוו לסיים את העונה החמוצה הזאת בטעם טוב.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי