איציק ניסנוב: "אנחנו הבעלים של הפועל ת"א כי אין מישהו אחר"

קובי רפואה
קובי רפואה | מאור אלקסלסי

קובי רפואה והנהלת הפועל תל אביב כינסו מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל באר שבע. רפואה התייחס לעזיבה של אלונה ברקת: "לא חושב שזה ישפיע". הבעלים הוסיף: "לא ניתן לקומץ לגרום נזק למועדון"

(גודל טקסט)
אין שקט בהפועל תל אביב. הקבוצה שנמצאת רק חמש נקודות מעל הקו האדום, כינסה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק ביום שבת נגד הפועל באר שבע, בה נכחו מאמן הקבוצה, קובי רפואה וצמד הבעלים, איציק ניסנוב וזאב גרינברג. רפואה דיבר על העזיבה של אלונה ברקת לקריירה פוליטית ועל ההפסד למכבי חיפה, בעוד ניסנוב מסר הצהרה לאוהדי הקבוצה לנוכח האירועים האחרונים והדוחות שפורסמו.


רפואה פתח את מסיבת העיתונאים ואמר תחילה: "אני לא חושב שזה עניין של משחק ספציפי, הפועל תל אביב כרגע בתחתית והיא צריכה לשחק כמו קבוצת תחתית. מה שהיה בחיפה זה נראה סיפור אחר, זה הרגיש כמ מקום שני נגד מקום אחרון ואנחנו לא במקום הזה".


איך מתקנים את הליקויים בהגנה: "אני חושב שההגנה של הפועל תל אביב היא יחסית די יציבה וטובה, אם נצטרך לעשות שינויים נעשה, ואני בטוח שהיא תשתפר עד סוף העונה".


על כך שלא זכה לשחקני הרכש להם קיווה: "אני חושב שההנהלה עשתה הכל להביא לפה שחקנים, הבאנו שלושה ואני חושב שזה אמור להספיק לנו כדי להישאר בליגה".




קובי רפואה: "אנחנו צריכים לשחק כמו קבוצת תחתית" (עדי אבישי)


עזיבת ברקת לפוליטיקה: "לעזיבה של אלונה אין שום קשר למשחק ביום שבת, אני מאחל לה בהצלחה, אני מאוד מקווה שתעשה דברים טובים בצד הפוליטי, אבל אני לא חושב שזה אמור להשפיע על המשחק. זה משחק חשוב מבחינתנו וגם מבחינת באר שבע, כל אחד והצרות שלו, ניערך בהתאם כדי להוציא נקודות. המשחק הקודם הוא היסטוריה, אנחנו מסתכלים קדימה".


המצב של סכנין ואשדוד: "אנחנו מסתכלים רק על הפועל תל אביב, הפועל תל אביב צריכה להסתכל על עצמה כדי להתחיל לנצח ולצאת מהמצב, כמובן שאנחנו מסתכלים ורואים אבל אנחנו צריכים להסתכל רק על עצמנו".


צירופם של ואלסקיס והירש לחלק הקדמי: "אני חושב שיש פה קבוצה טובה, כמובן שזה לא התבטא בתוצאות, אבל אני חושב שהסגל הזה אמור להשאיר אותנו בליגה וזה יספיק לנו".



"העזיבה של אלונה לא תשפיע על המשחק" (לירון מולדובן)


בצל הסערה התקשורתית עקב מצב הקבוצה, הבעלים איציק ניסנוב מסר הצהרה לשחקני הקבוצה:  "אנחנו בתור בעלים החלטנו שאנחנו נעשה פעמיים בשנה מסיבת עיתונאים שנהיה חלק ממנה, כדי שהקהל העצום של הפועל תל אביב שנמצאים בכל רחבי הארץ ישמעו מאיתנו נתוני אמת על מה שקורה בקבוצה. אז אני אדבר על שניים או שלושה נושאים.


"הנושא הראשון שאני אדבר עליו הוא בכלל על איך הפכנו להיות בעלי הפועל תל אביב. אני לא חושב שאנחנו הבעלים האופטימליים, הפועל צריכה בעלים עם כיס הרבה יותר עמוק מאיתנו. אנחנו שלב ביניים בין הפירוק ליעד שכל אוהד הפועל תל אביב שואף אליו. אני מקווה שיהיה בעלים שישקיע בקבוצה הרבה מאוד כסף. כרגע אין את זה, אני לא בטוח גם שיהיה. אני מאוד מקווה, אבל אני לא בטוח שזה מה שיקרה. כראייה, לא היה אף אחד שלקח את הקבוצה לפני פירוק, אז אנחנו נכנסנו להפועל תל אביב מאהבה ואנחנו מתכוונים לנהל את זה איך שאנחנו רואים לנכון לנהל את זה, ולבנות פה בסיס של מועדון עם שחקנים ומחלקת נוער, ובסיס שייקח את הפועל תל אביב קדימה בשנים הבאות. זה לא משהו שבונים ביום אחד, זה לפעמים לוקח מספר שנים, אבל זאת המטרה וככה אנחנו מתנהלים, ולשם נרצה להגיע. אז ברור שלי באופן אישי היה הרבה יותר כיף להיות אוהד מאשר בעלים, וברור שכל אוהד של הפועל תל אביב רוצה שיהיה סגל הכי חזק ורוצה שיביאו את השחקנים הכי טובים, אבל אנחנו לא נעשה טעויות עבר. לא נביא שחקנים ונכניס את המועדון לגירעון. לא בבית ספרנו, לא נעשה את זה.


"ננהל את הפועל תל אביב בתקציב מאוזן, שזה אומר, הכנסות-הוצאות, וההפרש ביניהם – הזרמת בעלים. לא נחרוג מזה, ולא נהיה נתונים לכל לחצים של אוהדים כאלה ואחרים. אני לא חושב שהחלום ילדות שלי היה להיות בעלים. נכנסו כי לא היה מישהו אחר, ואנחנו ננהל את זה כמו שאנחנו רואים לנכון עד שיהיה מישהו שייקח את הקבוצה למקום אחר. אם לא יהיה, ניקח את הקבוצה למקום טוב יותר".


"ככה אני רואה את העמדה שלנו. לגבי האני מאמין שלנו, אנחנו מאמינים בצוות מקצועי טוב. לא רק מאמן. ואני חושב שיש פה צוות מקצועי מאוד טוב, ואני חושב שיש פה תנאים מאוד טובים. אני לא מכיר הרבה שחקנים בארץ שלא רוצים לבוא להפועל תל אביב. זה לא רק מועדון גדול, זה גם מועדון שמתנהל כמו שצריך. מהרגע שאנחנו במועדון כל עובדי המועדון לא איחרו בתשלום ביום אחד, וגם לא נאחר. אין לנו פנטזיות לגבי רכש, ולקחת את המועדון למקם שהוא כבר היה שם. אנחנו לא נעשה את הטעויות שעשו קודמינו, אנחנו נבזבז רק את מה שיש לנו. לגבי סגל שחקנים, אנחנו די מאכזבים ממבחן התוצאה, ובכדורגל זה מה שקובע.



איציק ניסנוב. "הקומץ עשה בעבר נזק גדול למועדון" (אודי ציטיאט)


"שכר השחקנים בהפועל תל אביב לא מתאים למקום שאנחנו נמצאים בו. כנ"ל התקציב שחקנים. יש קבוצות עם חצי מהתקציב שלנו שנמצאים במקום ה-3. אבל אנחנו בתור בעלים מסתכלים קדימה. לא כאן ועכשיו. העניין האחרון שאני רוצה לדבר עליו הוא על קומץ אוהדים בהפועל תל אביב, שאני חושב שהדו"ח של המפרק, אם החסיר משהו, זה את הקומץ הזה שעשה בעבר נזק גדול מאוד ומנסה לעשות גם היום. הם הביאו בעלים בהפועל תל אביב למצב שהביאו שחקנים בסכומים אסטרונומיים שלא באמת יכלו לשלם להם. דוגמת גילי ורמוט, איתי שכטר ואלמוג כהן. גם אני בתור אוהד רציתי שיהיה את השחקנים הכי טובים, לא עניין אותי מאיפה מביאים את הכסף. אבל אנחנו בתור בעלים צריכים לדאוג לעתיד של המועדון ולהוציא אותי מהמצב שהוא היה בו. וגם היום במועדון, לא מבחינה כלכלית, וגם אם יש הפרש בין הכנסות להוצאות אנחנו מזרימים את הכסף, אבל המועדון לא נמצא מבחינה במקצועית במקום טוב, ואני מקווה מאוד שבעזרתו של הקהל נדע לצאת מהמצב הזה.


"אוהדים קיללו את אשתו של זאב (גרינברג, א.ג). שהיא מורה שמעבירה לילדים שעות חינוכיות בשעות הפנאי שלה. זה גרם לי להתבייש. זה מוציא את החשק להיות חלק מהכדורגל. אפשר להביא הישגים גדולים להפועל תל אביב גם בלי השקעות מטורפות. אנשים חושבים שאנחנו לא מושקעים בהפועל תל אביב. אנחנו מושקעים כאן מיליונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי