צפו בתקציר: מ.ס אשדוד ניצחה 0:1 את הפועל חיפה

מ.ס אשדוד
מ.ס אשדוד | מאור אלקסלסי

האחרונה בטבלה הפתיעה את מחזיקת הגביע בסמי עופר משער של גל צרויה בדקה ה-62 וחלפה על פני סכנין. ערב חלש לחבורה של שרון מימר, שהפסידה לראשונה אחרי 11 משחקי ליגה רצופים

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

על הנייר, הפועל חיפה הייתה הפייבוריטית המובהקת במשחק נגד מ.ס אשדוד, אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד. האחרונה בטבלה הגיעה לסמי עופר, ניצלה ערב חלש של החבורה של שרון מימר והשיגה שלוש נקודות חשובות משער של גל צרויה. בזכות הניצחון, החבורה של משה אוחיון תעקוף את בני סכנין לפחות באופן זמני, ואין ספק שלמרות עזיבת גדי קינדה לבית"ר ירושלים בסגירת מועד חלון ההעברות, אשדוד תילחם בכל כוחה עד סיום העונה על ההישארות בליגה.



בצד האדום אכזבה גדולה. נס זמיר ובן אזובל הוחלפו כבר בסיום המחצית הראשונה, ובמקומם עלו גיא חדידה ועידן שמש שלא הרשימו יותר מדי. גל אראל לעומת זאת נותר מאכזב פעם נוספת על הספסל. ההפסד עלול לסבך את הפועל חיפה בקרבות על הפלייאוף העליון, והיא תחזיק אצבעות להפועל תל אביב שתתארח בטוטו טרנר נגד הפועל באר שבע הפצועה. ההפסד לאשדוד הוא ההפסד ליגה הראשון של הפועל חיפה אחרי 11 משחקים רצופים. ההפסד האחרון הגיע בחודש נובמבר האחרון לבני יהודה.



משה אוחיון על הספסל (מאור אלקסלסי)

  שלומי אזולאי מתרגל למדים האדומים (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק
מחצית ראשונה
משחק רגוע בסמי עופר אחרי 10 דקות משחק, כשדווקא האורחת מאשדוד שולטת במשחק ומניעה את הכדור במחצית המגרש של הפועל חיפה. אשדוד מפעילה לחץ על האדומים, אך לאחר 2 קרנות רצופות לא הגיעו למצב על השער של שטקוס. בדקה ה-12 רועי גורדנה סחט קרן נוספת, אך עובדייה חאטב לא הצליח לנצל הרמה נהדרת ונגח החוצה. ההתקפה של הפועל חיפה מתעוררת, גינסארי הוריד למתן חוזז כדור נהדר מהאוויר, אך הקשר בעט מעל השער. בדקה ה-35, לדין דוד הייתה הזדמנות מצוינת להעלות את אשדוד ליתרון אחרי שקיבל כדור נהדר ברחבה אך הכדור נעצר בקורה. מהצד השני, מתן חוזז טען להכשלה ברחבה אך השופט עודה התעלם.


ארנסטס שטקוס הציל את הפועל חיפה! בדקה ה-38 נגיחה אדירה של ניר ברדע נעצרה ע"י השוער, ודקה לאחר מכן, שוב אשדוד הגיעה למצב מסוכן אך בעיטה חלשה של דין דוד נהדפה בקלות. שלומי אזולאי ניסה את משפתי מ-30 מטרים אך הבעיטה לא הייתה חזקה מספיק. מחצית ראשונה חלשה מגיעה לסיומה בסמי עופר.


ארנסטס שטקוס בהצלה אדירה. (מאור אלקסלסי)


מחצית שנייה 

חילוף מפתיע של שרון מימר כבר בפתח המחצית. בן אזובל ונס זמיר ירדו לספסל, גיא חדידה ועידן שמש עלו במקומם. גל אראל וגילי ורמוט נשארו מאוכזבים על הספסל. בדקה ה-50, גבריאל תמאש בעט פצצה מטווח של כמעט 40 מטרים אך הכדור חלף ליד הקורה. בדקה ה-53, שער של הפועל חיפה נפסל. גיא חדידה נתפס בעמדת נבדל לאחר כדור קרן מצוין. הפועל חיפה מתעוררת במחצית השנייה. שלומי אזולאי קיבל כדור מצוין לקצה הרחבה, אך בעט מהאוויר מעל השער.


שער בדקה ה-62! ארנסטס שטקוס נכנע לנגיחה של גל צרויה אחרי הרמה נהדרת של בנצי מושל לפינה הרחוקה, אשדוד עולה ליתרון 0:1. מבשל השער, בנצי מושל הוחלף מיד לאחר מכן ע"י רומיין הבראן.




(צילום: מאור אלקסלסי)


דין דוד ממשיך להחמיץ. בדקה ה-66 דן ביטון הכניס כדור מצוין לפינה הימנית הקרובה, דין דוד בעט בנגיעה לפינה הרחוקה אך הכדור חלף ליד הקורה, לאחר מכן הוחלף ע"י איסו לינגאנה. בדקה ה-87, החמצה אדירה של דן ביטון, שרץ לבד עד השער ובעט חלש וברשלנות לקורה הקרובה. דור מלול קרע את החולצה שלו בזעם, השופט העניק תוספת של 6 דקות. בדקה ה-92, אשדוד יכלה לסגור את המשחק לאחר עצירה מוזרה של שטקוס, אך השוער הצליח להדוף את הבעיטה של גורדנה. מתח בסמי עופר. הפועל חיפה מפעילה לחץ כבד להשיג את השוויון, שטקוס עלה לרחבה בכדור הקרן אך ההרמה לא מצאה את הכתובת. השופט קובע את תוצאת המשחק, אשדוד מנצחת 0:1 את הפועל חיפה בסיום. 


הרכבים
הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שון גולדברג, ריקי מיטרבסקי (גילי ורמוט, 76), שלומי אזולאי, ראדו גינסארי, מתן חוזז, נס זמיר (גיא חדידה, 45), בן אז'ובל (עידן שמש, 45)


מ.ס. אשדוד: רועי משפתי, בנצי מושל (רומיין הבראן, 63), ניר ברדע, גיל כהן (עמראן אלקרנאווי, 82), עובדייה חאטב, לאונרדו אווסו, יצחק אספה, דן ביטון, רועי גורדנה, דין דוד, (איסו לינגאנה, 77), גל צרויה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי