שהר: "לפרוש בהפועל באר שבע? אי אפשר לדעת מה יוליד יום"

בן שהר
בן שהר | דני מרון

פרק נוסף בחו"ל ("אצטרך לחשוב על זה"), המעבר מאנגליה להולנד ("חששתי, זה היה צעד גדול"), מוריניו ("אישיות גדולה"), דה יונג ("לא חשבתי שהוא יגיע לברצלונה"). חלוץ הפועל באר שבע בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

מסתבר שבהולנד עדיין זוכרים היטב את בן שהר, ששיחק בדה חראפשחאפ ב-2009 ולאחר מכן גם במדי וילם וו ב-2014. היום (ראשון) פורסם ראיון נרחב עם חלוץ הפועל באר שבע שדיבר על החברות עם לוק דה יונג, התקופה בצ'לסי', החיים בבאר שבע, המעבר של פרנקי דה יונג לברצלונה והיום שאחרי הפרישה מכדורגל.

שהר פתח את דבריו וסיפר על עצמו: "אני משחק כיום בהפועל באר שבע לצד נייג'ל האסלביינק אותו אתם בטח מכירים. זה נחמד לשחק באותה קבוצה במשך כמה שנים אחרי שנדדתי ממקום למקום במהלך הקריירה. כיף להיות בבית, למרות שבכנות אני קצת מתגעגע להולנד, היה לי טוב בתקופה שלי שם".

המעבר מצ'לסי לדה חראפשחאפ לפני עשור: "הייתי בחור צעיר, רווק, והרושם הראשון שלי מהולנד היה טוב. פגשתי כמה חברים טובים וגם הכרתי בחורות. זו הייתה תקופה טובה, במיוחד בגלל שהבקעתי שישה שערים בחצי עונה. זה היה צעד גדול עבורי להגיע לפה ממועדון גדול כמו צ'לסי, אבל אמרתי לעצמי שאני חייב קודם כל לשחק. בהתחלת חששתי מהמעבר, אך לא ידעתי למה לצפות ואחרי זמן קצר בקבוצה כבר הרגשתי יותר נוח".


הפסיק לנדוד. בן שהר (דני מרון)

מערכת היחסים עם לוק דה יונג: "שנינו היינו צעירים ורווקים באותה תקופה, בילינו במסיבות ביחד והיינו חברים טובים. דיברנו לפני כמה חודשים בטלפון ואני שמח מאוד שהולך לו כל כך טוב ב-פ.ס.וו אינדהובן, הוא בחור נהדר".

העבודה תחת ז'וזה מוריניו: "יש לו אישיות גדולה. אם הוא רואה שאתה רוצה לעבוד עבור המועדון, הוא יעזור לך, אבל הוא גם מנג'ר מאוד תובעני. הוא רוצה ששחקנים יעבדו קשה ולא יתבטלו בחדר המסאג'ים. מה שאהבתי אצלו זה שהוא תמיד ראה את האדם שמולו ולא הסתכל על השם שמופיע על החולצה. אני זוכר שפעם הוא אמר לי 'מה לעזאזל אתה עושה פה בחדר, לך תתאמן במגרש'".

הרושם שלו מדידייה דורגבה: "אתה יודע מה מוזר? כשאני חושב על זה היום, שיחקתי שם עם כל כך הרבה כוכבים ובאותה תקפה בכלל לא חשבתי על זה כך. רציתי להיות הכי טוב שאני יכול בכל אימון ולהוכיח את עצמי כמה שיותר. דרוגבה, טרי, למפארד – כולם היו מאוד חברותיים. אריאן רובן וסלומון קאלו היו חברים טובים שלי – בחיים שלי לא ראיתי שחקנים עם איכות כזו".


מוריניו. לא אהב ששהר בילה בחדר המסאג'ים (Gettyimages)

התקופה בווילם וו: "כאשר שיחקתי בהרטה ברלין יורגן סטרפל בא לראות אותי. הוא רצה אותי מאוד ואמרתי לעצמי 'כבר שיחקתי בהולנד, אז למה לא?' אחרי כמה ימים הודעתי ליורגן שאני אגיע. כיום הוא מאמן בקפריסין ואנחנו עדיין בקשר. סיימנו את העונה במקום ה-9 שזה יפה מאוד עבור מועדון כמו וילם והרגשתי שמאוד אכפת לו ממני עם על המגרש וגם מחוצה לו".

הפסטיבל השנתי שמתקיים בעיר: "אני מכיר את הפסטיבל הזה מצוין. הכרתי את זה עוד מהקדנציה הקודמת שלי בהולנד, כך שידעתי למה לצפות – הרבה בירות ואנרגיות טובות. אהבתי את האירוע ואת האנשים – במיוחד כשהם היו תחת השפעת אלכוהול".

על פרנקי דה יונג איתו הוא שיתף פעולה: "אני שמח מאוד עבורו שהוא חתם בברצלונה. כשאני הייתי שם הוא בדיוק עלה לקבוצה הבוגרת, ילד בן 15 או 16. כבר אז ניתן היה לראות שיש בו משהו מיוחד. הנגיעה שלו בכדור יוצאת דופן, הוא שיחק באותו סגנון כמו עכשיו גם כשהוא היה צעיר מאוד. הוא היה שונה מכולם, אבל אני יכלו לומר שלא ציפיתי שהוא יגיע לברצלונה".


דה יונג. "הנגיעה שלו בכדור יוצאת דופן" (ברצלונה – האתר הרשמי)

העצה שלו לדה יונג: "הוא כבר הרבה יותר מצליח ממה שאני הייתי בזמנו בצ'לסי. בגיל 17 הוא כבר נטל חלק במשחקים גדולים באייאקס ובנבחרת הולנד. זה לא אותו דבר כמו לשחק בברצלונה, אבל אני בטוח שהוא יתאים להם. אני חושב שהוא יתפתח בצורה טובה בספרד ואני בטוח שזה צעד נהדר עבורו".

היכן היית רוצה לסיים את הקריירה: "אי אפשר לדעת מה יוליד יום, לא מזמן חידשתי את החוזה שלי בהפועל באר שבע. אם אקבל הצעה נחמד ממדינה באירופה, אני אחשוב על זה. אולי תסדר לי קבוצה נחמדה בהולנד? טוב לי איפה שאני. אחרי שאפרוש זה יהיה נחמד לבוא לבקר בכל הערים בהן שיחקתי, לא הייתי בהולנד זמן רב ואני ארצה להגיע שוב".

החיים אחרי הכדורגל: "הפרישה שלי עדיין רחוקה, אבל ברור שאני כבר חושב על זה. אני מקווה להישאר בעולם הכדורגל ורוצה לעשות משהו עבור הילדים במודיעין – העיר בה גדלתי. זו עיר שיש בה מעט מאוד הזדמנויות עבור שחקן כדורגל צעיר ומוכשר. קבוצת הכדורגל לא ברמה מספקת, אין מחלקת נוער טובה, אני רוצה להקים משהו עבור הצעירים. מלבד זה, השקעתי כסף בכל מיני דברים – אני חושב קדימה".


מתכונן ליום שאחרי הכדורגל. בן שהר (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי