בלבול: "מכבי חיפה מכוונת הכי גבוה שאפשר, היא לא יכולה אחרת"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

המאמן דיבר במסיבת עיתונאים לקראת הדרבי: "המטרה היא לשמח את הקהל. אני מכיר את הקבוצה מגיל שמונה, כולם יודעים לאן אנחנו מכוונים". על סלליך, שיעבור ניתוח כבר בשבוע הבא: "נחסר אותו, היה בתקופה מצוינת"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה תחזור היום (חמישי) להתאמן ברגשות מעורבים. מצד אחד הקבוצה ממשיכה ברצף הניצחונות המרשים ובתחילת השבוע ניצחה את הפועל חדרה בתוצאה 1:3, אבל מאידך במועדון התאכזבו לשמוע על הפציעה הקשה של סינטיהו סלליך. הקשר עבר אתמול אבחנה לגבי הפציעה שלו מהמשחק נגד חדרה ובה נקבע כי הוא סובל מקרע ברצועה הצולבת משמע ייעדר כשמונה חודשים מהמגרשים. הקשר נמצא בכושר מצוין מאז הגעתו של המאמן מרקו בלבול והפך לאחד משחקני המפתח בסגל. "כואב לנו על סלליך, שהיה חלק משמעותי בהצלחה, אבל מכבי חיפה לא תלויה בשחקן זה או אחר", אמרו במועדון.

הקשר עצמו צפוי לעבור את הניתוח כבר בשבוע הבא. בדרך כלל נכון לחזק את הרגל לפני הניתוח אבל בבדיקה שעבר נראה כי רגלו מספיק חזקה ולכן השחקן מעוניין להתחיל את תהליך השיקום מוקדם ככל שניתן. הצוות הרפואי של מכבי חיפה, בצוותא עם השחקן צפויים לקבל החלטה היכן ינותח השחקן כאשר ההערכה כי זה יהיה בישראל ולא באנגליה כפי שעשה מאור בוזגלו.

בינתיים, בחיפה מקווים כי המגן רז מאיר שהיה מחוץ לסגל נגד חדרה יחזור לאימונים ויהיה כשיר לדרבי ביום שני. כידוע, חיפה תשחק ללא השוער גיא חיימוב והמגן ארנסט מאבוקה המוצהבים, ולכן חשיבותו של מאיר היא גדולה. בקרב הקהל הירוק ישנה היענות מהירה לכרטיסים כאשר כ-7,500 ירוקים הבטיחו את מקומם בסמי עופר ואתמול אף נפתחה המכירה לקהל הרחב ולא רק לקהל המנויים.

סלליך.
סלליך. "כואב, אבל מכבי חיפה לא תלויה בשחקן אחד" (מאור אלקסלסי)

המאמן מרקו בלבול ערך הבוקר מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל חיפה בשבוע הבא: "אנחנו יודעים מה המשמעות של דרבי עבור הקהל, כמה זה חשוב עבורם. במשחקים האחרונים אנחנו נראים טוב ומשחקים טוב, הייתי מאוד מרוצה מהשחקנים ומאיך שנראינו בטדי, אנחנו צריכים לבוא ולשחק את הכדורגל שלנו, כשאנחנו מניעים את הכדור וגורמים לקהל לשמוח, וזאת המטרה שלנו – לבוא ולשחק את הכדורגל שאנחנו יודעים ולשמח את הקהל".

על סלליך ורז מאיר: "יש לנו סגל טוב, איבדנו גם את סלליך וזה מאוד מצער, הוא היה בתקופה מצוינת ואנחנו נחסר אותו. אנחנו מאחלים לו רפואה שלמה ומקווים שיחזור מהר. את רז מאיר אנחנו נבדוק ואם נוכל לשלב אותו הוא ישחק".

ההרגשה לאור היכולת האחרונה: "קיימת המילה שאננות, קיימת המילה לחץ, אלה מילים שהן קיימות ואנחנו מכירים מצוין. אנחנו באים באותה גישה שאנחנו באים לכל משחק, לא יהיה משהו שונה בהרגשה שלנו. יש לנו את תכנית המשחק שלנו, כמובן שהיא תמיד תלויה ביריב. אנחנו משחקים בכמה שיטות, יש עוד מספיק זמן עד המשחק לבנות את הפאזל הנכון. נבוא בגישה של 100% מחויבות, זה אובייס. צריך לגרום לקהל לצאת מהמשחק כמו שהוא יצא נגד חדרה".

בלבול.
בלבול. "יש מספיק זמן לבנות את הפאזל הנכון" (מאור אלקסלסי)

"אמרתי בתחילת דרכי פה שהמטרה שלי זה לגרום לקהל להגיע", הוסיף בלבול, "ועמדנו במטרה החשובה ביותר שלנו. אני כבר למדתי בגיל צעיר שבכדורגל אתה יכול להיות המאמן הכי טוב בעולם ואם יש לך משחק אחד לא טוב אתה פתאום הכי גרוע בעולם. אני מאמין שאנחנו יכולים לבוא לשחק את המשחק שלנו, ונקווה שזה יצליח ושהקהל יהיה שמח".

הרוטציה בסגל: "יש תחרות על ההרכב וזה טבעי, ראינו עכשיו שסנטיהו סיים את העונה, בשביל זה יש רוטציה ובשביל זה יש סגל, השחקנים מבינים שיש תחרות על ההרכב".

שיטת המשחק: "אנחנו נשחק ונהיה גמישים בשיטות, שינינו כבר שיטות תוך כדי משחקים. זה תלוי בשחקנים שנמצאים במומנטום טוב ובכושר טוב, ככה אנחנו בוחרים את התלכיד, אם היריבה חזקה במשהו אחד אנחנו בוחרים שיטה אחרת. זה התפקיד שלנו".

ירדן שועה.
ירדן שועה. "לאט לאט חוזר לכושר" (מאור אלקסלסי)

היריבה: "הפועל חיפה עושה עבודה טובה מאוד בשנים האחרונות, היא קבוצת פלייאוף עליון ולא יהיה קל נגדם".

העתיד הרחוק: "אני בונה תלכיד למכבי חיפה גם לשנים הבאות, זה לא קשור לגיל או לשחקן בית, זה קשור למי שאני חושב שיש לו את הדי.אן.איי של מכבי חיפה יישאר בקבוצה, אנחנו באים לבנות את המכבי חיפה של השנים הבאות".

האם דמיין שזה מה שיהיה כשהגיע לקבוצה: "לא חשבתי רחוק מדי. באתי אחרי שראיתי את מכבי חיפה די הרבה, עשיתי את השינויים שחשבתי שצריך לעשות, אנחנו עדיין עובדים מאוד קשה ולשחקנים מגיע על זה שאפו, אלה שחקנים משנתונים של סוף שנות התשעים שזה לא מובן מאליו לעמוד בלחצים כאלה, לשמחתי התקדמנו גם בטבלה וגם ביכולת, זאת העבודה שלנו כדי לעשות את התלכיד הזה ולהחזיר את הצבע ללחיים של האוהדים שלנו".

שחקני מכבי חיפה חוגגים.
שחקני מכבי חיפה חוגגים. "לא מובן מאליו שהם עומדים בלחצים" (מאור אלקסלסי)

על ירדן שועה: "התפקיד של שחקנים זה להיות מוכנים לכל משחק, גם אם זה להיכנס לכמה דקות ולעשות את התפקיד שלהם, בשביל זה משלמים להם. ירדן שועה שחקן מוכשר וכבר במשחק הראשון שלו הוא היה מוצהב ואז פצוע, לאט לאט הוא נכנס לכושר ואין לי ספק שבעתיד הוא יתרום הרבה מאוד למכבי חיפה".

שינוי הסגנון והמערך: "אף אחד בחדר הזה לא יכול להגיד לי שבסגנון מסוים אי אפשר לנצח או להפסיד, יש קבוצות שלוחצות ומפסידות, יש כאלה שמשחקות גבוה ומפסידות. אנחנו נבוא לשחק את המשחק שמוכר לנו, כי אם אתה לא מחזיק בכדור אתה לא גורם לקהל להינות מהמשחק. אנחנו מרוכזים במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, עם מחויבות ונחישות, ונבוא לנצח את המשחק".

מה יותר חשוב, היכולת או התוצאות: "דרך מביאה תוצאה והמטרה שלנו היא לשחק כדורגל אטרקטיבי שמלווה בניצחונות".

רז מאיר. לא ברור אם יהיה כשיר (מאור אלקסלסי)
רז מאיר. לא ברור אם יהיה כשיר (מאור אלקסלסי)

מכוונים לאירופה: "אני הצהרתי שמכבי חיפה מכוונת הכי גבוה שאפשר. היא לא יכולה לכוון משהו אחר. אני מכיר את מכבי חיפה מגיל שמונה, אני יודע למה היא שואפת. וכולם ידעים את זה, מכבי חיפה צריכה לשאוף הכי גבוה שיש".

איך שומרים משחק שלם על אותה רמה: "חלום של כל מאמן זה שישמרו 90 דקות על אותה רמה. אין קבוצה שיכולה לעשות את זה. אבל הניצחון הוא מעל הכל, גם בדקות הלא טובות, שיהיו בכל משחק, אתה צריך לשמור על השער נקי ולעשות הכל כדי לנצח בכל משחק. גם בטדי וגם בנתניה וזארת המטרה שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי