איבדה את הדרך: בני סכנין על סף ירידת ליגה – הסיבות להתרסקות

שחקני בני סכנין מאוכזבים
שחקני בני סכנין מאוכזבים | מאור אלקסלסי

השגיאות הקריטיות של ההנהלה, בחירת המאמנים הלקויה והנתק עם הקהל שהחמיר לאחר הבחירות המוניציפליות. אחרי 12 שנים בליגת העל, הקבוצה מהמגזר נמצאת בעיצומה של קריסה שאיש לא יכול לעצור

(גודל טקסט)

שבוע סוער עבר על בני סכנין. זה התחיל בהפסד כואב באשדוד, המשיך עם רצון של חלק מחברי ההנהלה להיפרד מגיורגי דרסיליה וסירוב של אייל לחמן לשוב לקווים והסתיים עם הישארותו של המאמן הנוכחי ופיטורים של שני העוזרים עודד קוטר ונידאל שלעאטה.


אחרי 12 שנים בליגת העל, סכנין נמצאת בעיצומה של קריסה שאיש אינו יודע איך לעצור ועלולה להסתיים בליגה הלאומית. היא איבדה גובה בהדרגה וצנחה עד המקום האחרון בטבלה כאשר שמונה נקודות מפרידות בינה לבין חוף מבטחים. במחזור הקרוב הקבוצה מהמגזר תארח את בני יהודה וזה יכול להיות סמלי שדווקא יוסי אבוקסיס – המאמן האחרון שהצליח בדוחא – יהיה זה שיוריד אותה כמעט באופן סופי.


במועדון הודו שהכישלון החל בהנהלה שביצעה מספר רב של שגיאות והמשיך עם בחירה לקויה של מאמנים, מכת פציעות וריחוק גדול בין האוהדים לקבוצה. "לאורך שנים נחשבה סכנין לאחת הקבוצות הביתיות בישראל. קבוצות שהגיעו לדוחא היו מאבדות נקודות כבר בכניסה לעיר, העונה זה התהפך לחלוטין", הסביר אחד האוהדים. "דוחא נראה כמו נטל מבחינה מקצועית ומנטלית".


האירוע המכוער והאלים ביותר התרחש אחרי המשחק מול מכבי פתח תקווה, אז נדקרו שני אוהדים מקומיים. בסכנין מספרים שהעימות עם הקהל החמיר בשל אי הצלחת הקבוצה, קבלת ההחלטות של ההנהלה וגם על רק פוליטי כאשר ראשי המועדון בחרו לתמוך בספואת אבו ריא בבחירות המוניציפליות ולא במאזן גנאים שלאורך השנים היה מזוהה עם הקבוצה.



מנותקים מהמועדון. אוהדי בני סכנין (ערן לוף)


גנאים התייחס למצב ואמר: "אני מאוד מקווה שהקבוצה לא תרד ליגה כי המועדון הזה יקר לכולנו וחשוב שהוא ישרוד. אין ספק שהחלפת המאמנים והתוצאות לא מוסיפות כבוד, אבל כספורטאי אני צריך להישאר אופטימי ומקווה שיקרה לנו נס. נתתי הרבה עצות בעבר ובחרו לזרוק אותן לפח ולכן הקבוצה נראית כמו שהיא נראית ואני מעדיף לא לתת עצות כרגע".


בסכנין ציפו שדרסיליה יצליח לבצע שינוי כאשר צירף שלושה זרים חדשים, אך הקבוצה לא התאוששה וירידת הליגה נראית כאמור קרובה מתמיד. במהלך השבוע באחת השיחות עם ההנהלה הבהיר המאמן שהוא צריך זמן ואי אפשר לשנות כל כך הרבה בזמן כה קצר. שחקני העידו שהאחרון שינה גישה לאחרונה והפך להיות תקיף יותר.


איימן חלאיילה, ששימש כעוזר מאמן בני סכנין אשתקד, לא מופתע: "ההתנהלות לקויה ועובדה שהחליפו ארבעה מאמנים העונה. בתקופה שלי ושל פליקס נעים היינו שתי נקודות מהפלייאוף העליון ובכל זאת פיטרו אותנו. עד עכשיו אף איש מקצוע לא הצליח לשחזר את זה ולצערי הקבוצה על סף תהום. סכנין צריכה לשחק כמו קבוצתו תחתית, להילחם על כל כדור ולהתייחס לכל משחק כאילו הוא גמר גביע המדינה. הקהל איבד אמון ואני מקווה שזה ישתנה כי הקבוצה זקוקה לאוהדים שתמיד היו השחקן ה-12. אם סכנין תשרוד, זה יהיה רק בעזרת הקהל".


 


"זרקו את העצות שלי לפח" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי