אברמוב לאוהדים: "ברגעים של מחלוקת אסור לשרוף את הבית"

ברק אברמוב
ברק אברמוב | אריאל שלום

לאחר ה'סולחה' שיגר הבעלים מכתב לאוהדים לפני המשחק נגד קריית שמונה "שמחים לצאת לדרך חדשה. הגעתי לבני יהודה בשביל תושבי שכונת התקווה"

(גודל טקסט)

בני יהודה יוצאת לדרך חדשה. אחרי הסכסוך המתוקשר והמתמשך בין בעלי הקבוצה, ברק אברמוב לאוהדים, שהגיע לשיאו לאחר מכירת ירדן שועה ובעקבות הקריאות הגזעניות במשחק נגד בית"ר ירושלים, השבוע נערכה פגישה עם נציגים האוהדים, בסיומה הצדדים החליטו ליישב את המחלוקת בכפוך למכתב ההתנצלות של ברק אברמוב, אותו הוא שיגר היום דרך האתר הרשמי של הקבוצה:

"אחרי חודשיים לא פשוטים עבור המועדון, אנוכי וכל מי שבני יהודה יקרה לו, אנו שמחים לצאת לדרך חדשה, משותפת ומחוברת. את דבריי אני רוצה לפתוח במספר הבהרות חשובות. בראש ובראשונה ברצוני להבהיר ולהסביר את הכותרת שפורסמה באחד הראיונות שלי, בה נכתב שהגעתי לנהל מועדון כדורגל ולא באסטה בשוק.

קודם כל, במידה ומישהו נפגע מדבריי, אני רוצה להתנצל. שנית, חשוב לי להבהיר שלא התכוונתי לזלזל חלילה באף אדם, בטח לא באנשי שכונת התקווה ובעובדים בשוק התקווה. ההיפך הוא הנכון!, לבני יהודה הגעתי בשביל האוהדים, בשביל תושבי שכונת התקווה, בשביל הקהילה. במהלך השנתיים וחצי שלי כבעלים של המועדון, ועוד קודם לכן – בשנותיי כספונסר, שמתי דגש על פעילויות קהילתיות ותרומות למען הקהילה של שכונת התקווה ודרום תל אביב.

מועדון כדורגל הוא עסק מורכב. כן זה עסק, אבל לא כזה שמטרותיו להרוויח, בטח לא אני כבעלים, ודאי בהתחשב בעובדה שבני יהודה היא עמותה ולפי חוק אין אפשרות למשוך כסף מקופת המועדון. ההבנה שמועדון צריך להתנהג כעסק היא בסיסית. כלומר – חשוב שההוצאות וההכנסות יהיו מאוזנות ושפויות. כל כסף שנכנס למועדון (ממכירת כרטיסים, מנויים, מרצ'נדייז, שחקנים וכו') נכנס לקופת המועדון.

לדוגמה, הכסף שנכנס ממכירת ירדן שועה שירת את המועדון בחלון העברות הנוכחי, בו צורפו 7 שחקנים חדשים, כולל השחקן עם המשכורת הגבוהה ביותר בתולדות המועדון. לא פחות חשוב – הכסף הזה ישרת את המועדון גם בעונה הבאה לצורך חיזוק תשתיות המועדון, מחלקת הנוער והקבוצה הבוגרת. כך יהיה מכל הכנסה כלכלית שתיכנס לקופת המועדון.


"מכירת ירדן שועה תשרת את המועדון" (צילום: דני מרון)


אנחנו כאן בשביל לבנות מועדון בריא, בשביל לבנות יסודות חזקים להגשמת המטרות והחלומות שלכם ושלנו. תהליכים כאלה צריכים להיעשות בצורה בריאה ונכונה, מקצועית וכלכלית, עם חשיבה לטווח הקרוב, אך גם לא פחות חשוב מכך, לטווח הרחוק. תקציב המועדון מתפרסם על ידי הבקרה התקציבית בסיומה של כל עונה והמאזן שקוף ופתוח בפני כל מי שחפץ בכך – כל מי שמעוניין, יכול לבדוק את מאזן המועדון וההתנהלות הכלכלית והתקציבית שלו.
אוהדי בני יהודה היקרים, זה המקום לומר זאת חד וחלק – רק אתכם המועדון הזה יגיע לאן שהוא רוצה וצריך להגיע. מועדון כדורגל חי, נושם וניזון מאוהדיו.

דווקא בגלל זה, חשוב להבין ולהבהיר שברגעים של מחלוקות אסור 'לשרוף את הבית'. הרי לכולנו יש דעה, לכולנו יש מחשבות ותובנות ותמיד, אבל תמיד, יהיו כאלה שיחשבו אחרת. כל זה בסדר גמור. אבל כאן חשוב לי להגיד שכל החלטה שמתקבלת על ידי, על ידי חברי ההנהלה והצוות המקצועי, היא אך ורק לטובת המועדון ולהצלחתו, לטווח הקרוב והרחוק. הרי כולנו כאן בשביל לנצח, בשביל להצליח, בשביל לשמוח.

הגעתי לבני יהודה כי אני מאמין במועדון הזה, כי אני חושב שיחד נוכל להגיע למקומות יפים, אבל זה דורש עבודה קשה, סבלנות ופרופורציות. פערי התקציב, נכון להיום, מהמועדונים הגדולים ידועים וברורים, אבל אנחנו מאמינים בדרך שלנו לשדרוג המועדון. כן, גם מכירת שחקנים, בשלב הזה, היא חלק בלתי נפרד מהחזון הזה. על מנת להגדיל את התקציב, לחזק ולהתחזק כמועדון וכקבוצה.


אברמוב הסיר את התביעה כנגד אלי ביסו. (צילום: עדי אבישי)

הפגישה שהתקיימה השבוע, עם נציגי ארגון האוהדים – צבא האריות, היא צעד אקוטי וחשוב לחזרה שלנו למסלול הנכון. האוהדים הרבים שלנו וארגון האוהדים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהמועדון ויחד הכוח שלנו חזק שבעתיים. הנהלת המועדון תתמוך בארגון האוהדים, גם כלכלית, כראות עיניה, תוך החלטות משותפות שתתקבלנה יחד. שנה וחצי האחרונות התחלנו בפעילויות רבות שמטרתן לשפר את 'חווית האוהד' במשחקי הבית של הקבוצה – השמעת שירים, עמדות איפור, אתגר המחצית, מכירת צעיפים רשמיים ומכירת חולצות (לראשונה מזה שנים) הן רק חלק מהפעילויות שאנו מקיימים.

כמובן שהחודשים האחרונים פגעו בצורה קשה בפעילות זו, אבל זה מאחורינו ואנו מסתכלים קדימה. אנו כל הזמן חושבים על רעיונות ומהלכים נוספים לשפר עוד יותר את חווית האוהד, החזרת האוהדים 'הרדומים' ויצירת מאגר אוהדים חדש. כמובן שבמקביל אנו מאפשרים לאוהדינו הצצות בלעדיות ומידע אמין ברשתות החברתיות של המועדון. בנוסף, לקראת העונה הבאה יצורף אדם נוסף למערך קשרי אוהדים, שיעבוד במשותף עם דובר המועדון ומנהל הקבוצה, רועי זריהן.

כפי שכבר הודענו, החלטתי להסיר את התביעה כנגד אלי ביסו. בתמורה להתנצלות פומבית שלו, אבל חשוב מכך עבורי היא העובדה שבנוסף להתנצלות, ייקח ביסו חלק בפעילויות קהילתיות הסברתיות של המועדון, יחד עם אחראי קשרי הקהילה של המועדון, רועי זריהן. יחד ילכו השניים לדבר עם ילדים בבתי ספר על ההשלכות ההרסניות של השימוש ברשתות החברתיות והנזק של המילה הכתובה בימינו. בסופו של דבר, בשורה התחתונה, כולנו כאן בשביל ליצור תרבות אחרת – תרבות טובה יותר, במגרש הכדורגל ומחוצה לו.

לסיום – הגעתי לבני יהודה בשביל הקהל והקהילה. כל מי שמועסק ועובד היום במועדון אוהב את בני יהודה תל אביב, אוהב את העבודה שלו ועושה הכל למען הצלחת המועדון. עכשיו הגיע הזמן להראות לכדורגל הישראלי את כוחה של בני יהודה המאוחדת, בני יהודה המחוברת, בני יהודה שמתעסקת בכדורגל! יש לנו עוד מטרות רבות עד לסיום העונה הנוכחית, ובשנים הבאות, בוא נצעד יחד על מנת להשיג אותן! יאללה בני יהודה! כתום עולה!"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי