דראפיץ': "המאבק הוא כמו מרתון. אלקסלסי יפתח בשער

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אודי ציטיאט

מכבי נתניה מחפשת ניצחון ליגה חמישי ברציפות (20:25 בספורט4), המאמן אמר במסיבת עיתונאים: "שמח שהתוצאות הגיעו. לא חושב על העתיד". ציפייה שדני עמוס ייכלל בסגל הנבחרת, אך במשחק נגד חדרה הוא יזכה למנוחה

(גודל טקסט)
כשהיא בכושר מצויין והבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון, לאחר הניצחון 1:3 על בית"ר ירושלים שהיה ניצחונה הרביעי ברציפות במסגרת הליגה, מכבי נתניה תתארח מחר (שבת, 20:25, שידור ישיר בספורט4) באיצטדיונה הביתי אצל הפועל חדרה במטרה לסיים את הליגה הסדירה במקום השני, המטרה החדשה שהציבו במועדון. 


צוות המאמנים יחסר מחר את עלי מוחמד המוצהב, כשניקו אולסק, שנח מול ביתר ירושלים, ישוב להרכב. גם ברנקו ורגוץ' שסבל מכאבים בקרסול ונעדר במחזור שעבר ישוב, כשדולב אזולאי יירד לספסל וכן צפוי שינוי בין הקורות, כשגולן אלקסלסי שוב יזכה להזדמנות על פני דני עמוס. לפי התרגול שנערך באימון, גם המגן השמאלי דודי טוויטו, שלא שיחק תקופה ארוכה, עשוי לפתוח. בהתקפה, לאחר התלבטות בין יונס מלאדה לגיא מלמד, נראה שהראשון יזכה לקרדיט.



הבוקר נערכה מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ': "אנחנו מסתכלים על השבוע הזה ועל האימונים ולא שומרים אף אחד לגביע, חוץ מעלי מוחמד שיש לו צהובים. גם את מכבי פתח תקווה פגשנו בגביע ובליגה ועלינו עם השחקנים החזקים ביותר שלנו", פתח דראפיץ' את דבריו והתייחס לחשיבות המשחק והעומס על קבוצתו: "אחרי שניצחנו פעמיים את פ"ת הסתובבתי בעיר וכולם אמרו לי שזה לא טוב שניצחנו כי לא ננצח אותם בפעם השלישית, אמנם סיימנו בתיקו אך עלינו. זה לא שייך ולא צריך להתסכל על זה, צריכים לנצח תמיד".

על המומנטום והפריחה של קבוצתו: "יש בעל בית שאישר לעשות שינויים והביא לנו את החיזוק שרצינו. יש שקט ולא מתערבים, נותנים לנו תחושה ששום דבר לא קרה, גם כשהיינו למטה, בעל הבית שידר לנו ביטחון ונתן לנו את כל הכלים להצליח. אני שמח שבסופו של דבר גם התוצאות הגיעו ובגדול".



דראפיץ' חוגג. התוצאות הגיעו ובגדול (ערן לוף)
 


העובדה שייפגשו את חדרה גם בליגה וגם בגביע: "אני זוכר שכשהייתי בבית"ר ירושלים ניצחנו את הפועל רעננה ארבע פעמים בעונה. צריכים להמשיך ביכולת הטובה שלנו, נשתמש בסגל שיש לנו, ננהל אותו בצורה הטובה ביותר, ואנחנו רואים כמה השחקנים משתדלים ומתאמצים באימון, זו הסיבה שאנחנו משלבים שחקנים צעירים עם מוטיבציה גבוהה".



על המאבק על המקום בפלייאוף העליון: "קשה לדעת. הפועל חדרה והפועל חיפה קבוצות מצוינות, יש את קריית שמונה שהתעוררה ואת בית"ר שעוד יכולה להגיע ברגע האחרון. אני באופן כללי חלש בהימורים, אני לא מהמר אף פעם ולא אוהב את זה, גם בחדר ההלבשה כששי ברדה בא ומדבר איתי על משהו אני אומר לו שאני לא מהמר. מה שיהיה יהיה ושהטובה ביותר תנצח ותיכנס לשישייה".


 

על המטרה להשתלב באירופה: "זה כמו ריצת מרצון, יכול להיגמר לך האוויר במאה מטרים האחרונים ולא ישאר לך כוח פתאום, אף אחד לא יזכור לך שסיימת מקום חמישי או שישי. אם לא נמשיך את העונה שלנו כמו שהיא ונשיג מה שאנחנו צריכים אז שום דבר לא שווה, אף אחד לא זוכר את מי שסיים שני או הפסיד בגמר. יש קבוצות חזקות בפלייאוף ויריבות שיעשו חיים קשים. מטרות משתנות, בהתחלה אמרנו שאנחנו רוצים להישאר בליגה ואז אמרתי שאם לא אגיע לפלייאוף העליון זה כישלון. זרקתי הצהרות בעבר, אנחנו חיים את הרגע ואמרתי כבר שבגביע אם לא תזכה אז לא עשית שום דבר, אותו הדבר גם בליגה. בכל מקום בעולם זוכרים רק את המקום הראשון, אנחנו לא רוצים לאכזב את האוהדים שלנו. אנחנו נהיה מאוכזבים באותו הרגע אם לא נשיג זאת, אך כשנחשוב על זה לאחר מכן ניזכר שעשינו עונה נפלאה".
 

 דראפיץ' ושחקני מכבי נתניה חוגגים. המטרות השתנו (דני מרון)


על כך שחצי הגמר ישוחק בטדי ולא בנתניה: "זו מדינה קטנה, זה בסדר וכיף לעשות טיול בירושלים, בכל פעם שנסעתי לירושלים קיבלתי תחושה של חו"ל. זה שונה מפה, תחושה אחרת ומזג אוויר שונה. לפעמים לצאת מנתניה לטדי באצטדיון נפלא זה כיף, זה מגרש שכיף לשחק בו. משפחה לוקחת את הילדים ועושים טיול יום שלם בירושלים. נצבע את העיר בצהוב-שחור שהם כבר מכירים, אבל אולי נבלבל אותם".
 

על השתלבות שחקניו בסגל הנבחרת והזימונים האפשריים: "כולם ראויים להגיע לנבחרת, כל הקבוצה. צריכים להיות מציאותיים, יש לאנדי הרצוג סגל שרץ והוא מאמין בו, בינתיים הנבחרת מצליחה, כך שהמאמן לא יזמן שבעה או שמונה שחקנים חדשים. אני מאמין שדני עמוס כן יהיה בסגל. יש לנו שחקנים ראויים ומצוינים אבל יש לו את הסגל המגובש שלו ואני מקווה שימשיך להצליח בנבחרת".
 

על ההצלחה בנתניה והעתיד: "לא חושב על זה כרגע, יש לנו חוזה לעוד שנתיים ואם לא הייתי רוצה, לא הייתי מחדש אותו לפני שנה. טוב לנו פה ואנחנו מרוצים מאוד, עובדים בצורה מסוימת ויש עוד דרך ארוכה, אנחנו רק בהתחלה. לפני שנתיים וחצי היינו בפירוק, היום אנחנו בפלייאוף העליון וחצי גמר גביע. צריכים להיות הוגנים כלפי המועדון שהאמין בנו ולא לחשוב על האינטרסים שלנו. אני כן אשמח ביום מן הימים לחזור למקומות שבאתי מהם בגיל צעיר לכאן, לאמן בקור של אירופה. הייתי שם בעבר וזה משהו שעוד אחזור אליו בהמשך הדרך. הייתי שבעה חודשים עם אברהם גרנט בפרטיזן בלגרד והיה כיף".


הרכב משוער:
גולן אלקסלסי, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', טים הויבך, דודי טוויטו (ג'ונתן בורנשטיין), ניקו אולסק, סתיו פיניש, יחמיר היקה, יונס מלאדה, פאטוס בצ'יראיי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי