"העונה הזו היא כישלון", ניר קלינגר יסיים את תפקידו מידית?

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

חלומות הפלייאוף העליון של בית"ר ירושלים התנפצו בהפסד כואב להפועל ת"א בטדי וחוגג יקבל בקרוב החלטה בנוגע לעתידו של המאמן. בנוסף, במועדון חושבים על מהפכה בסגל כשלא פחות משבעה שחקנים צפויים לעזוב

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים, שחלמה על נס ערב המחזור, סיימה את העונה הסדירה בצורה הגרועה ביותר, עם הפסד ביתי משפיל 1:0 להפועל תל אביב משער של אחמד עאבד, בתוך תוספת הזמן ונשארה בפלייאוף התחתון. בסיום המשחק ראו שחקני בית"ר ההמומים, את האדומים חוגגים על כר הדשא בטדי, יחד עם 2500 אוהדים שליוו אותם לעיר הבירה.


הירושלמים שלא העפילו לחלק העליון, עוד עשויים להסתבך גם בקרבות התחתית ואם מ.ס. אשדוד תנצח הערב את מכבי פתח תקוה במושבה, בית"ר תתקרב כדי ארבע נקודות בלבד מהקו האדום.


הבעלים משה חוגג, יקבל בקרוב מאוד החלטות בנוגע לעתידו של המאמן ניר קלינגר, לקראת העונה הבאה. כבר אמש (שבת), היו כאלה במועדון שהעלו את האפשרות, שחוגג יסיים את תפקידו של המאמן עוד היום, אך נראה שמדובר ברגשות בלהט שריקת הסיום והעצבים בעקבות ההפסד.



יקבל החלטה בקרוב לגבי עתידו של ניר קלינגר (יוני אריאלי)


ההערכה היא שקלינגר לא ימשיך לעונה נוספת ולפחות על פי שפת הגוף של המאמן במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, נראה שגם הוא מבין את השלכות ההפסד. קלינגר נראה שפוף מאוד, מכונס בעצמו וכמי שהשלים עם רוע הגזירה. "זה יום עצוב וזה מתכתב עם השורה התחתונה", אמר קלינגר בסיום. "כשהגעתי לבית"ר משה חוגג ואלי אוחנה נתנו לי מטרה של פלייאוף עליון ואולי אף יותר מזה, האמת שזו הייתה השורה התחתונה ובמשימה הזו נכשלתי ביג טיים, אלו החיים".


"עונה קשה מאוד", אמר גורם בכיר במועדון. "עם כל מה שעברנו השנה, אנחנו לא צריכים להיראות ככה, בשום פנים ואופן. אפשר לא לנצח, אפשר גם להפסיד, אבל לפחות תשחק כדורגל. יש תחושה של אכזבה וזה כישלון מהדהד. שוב טעות תורנית בדקה 91, זה באמת עצוב. עם כל צירופי המקרים שהיו בתקופה האחרונה, היינו צריכים להיות בפלייאוף העליון. עכשיו אנחנו פתאום יכולים להסתבך בתחתית. צריך לגמור את העונה הכי טוב שאפשר ולבנות את העונה הבאה בשקט".


מה שיעמוד בעוכריו של המאמן, זו לא רק העובדה שבית"ר כשלה בהעפלה לפלייאוף העליון, אלא גם הצורה שבה נראתה הקבוצה בישורת האחרונה של העונה הסדירה.



יום עצוב לבית"ר ירושלים. שחקני הפועל תל אביב חוגגים (דני מרון)


גורם במועדון אמר: "גם אם נעשו טעויות כאלה ואחרות בבניית הקבוצה ובהבאת שחקנים בינואר, בכל הרכב ועם הסגל הנוכחי, אנחנו צריכים להיות בפלייאוף העליון. במאני טיים לא הגענו בכלל, הקבוצה נראית רע מאוד וניר מודע לזה בעצמו והוא מבין את המצב".


כל אנשי הקבוצה, השחקנים, הצוות המקצועי וכמובן חברי ההנהלה, אלי אוחנה ומוני ברוש, שירדו יחד עם חוגג מתא הכבוד, נראו המומים וכואבים, מיד עם סיום המשחק. חוגג ואוחנה ירדו לאיזור חדר ההלבשה, אך לא דיברו עם השחקנים. קלינגר החליף מספר מילים עם אוחנה, וכולם קבעו לדבר במהלך היום, כדי לדבר על המשך העונה, שכן לקבוצה נותרו עוד שבעה משחקים לשחק במסגרת הפלייאוף התחתון.


בנוסף לשינויים המתוכננים לצוות המקצועי, גם הקבוצה עצמה תעבור מהפכה שלמה. ארבעה זרים לפחות לא ימשיכו, כאשר ז'אורז'יניו, אנתוני אנאן, מיהאי וודוץ ואפונסו טיירה יעזבו בוודאות ובנוסף גם מעמדו של אנטואן קונטה לא ברור. שמואל שיימן ועוז ראלי לא ימשיכו וגם עתידם של צמד השוערים דודו גורש ואיתמר ניצן לא ברור, עם החתמתו של ארנטס שטקוס שיגיע בעונה הבאה.



בית"ר ירושלים צפויה לערוך מהפכה בסגל השחקנים. אנתוני אנאן ייחתך בקיץ (דני מרון)



במהלך המשחק בטדי, כוחות גלויים וסמויים של משטרת ישראל נערכו אתמול החל משעות אחר הצהריים באצטדיון ומחוצה לו על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולוודא כניסת קהל האוהדים בבטחה.


סך הכל, עצרו השוטרים טרם המשחק ובמהלכו שישה אוהדים משתי הקבוצות, בחשד שהתפרעו, הפרו את הסדר הציבורי וחלקם אף גרמו נזק לאחד האוטובוסים המשמשים להסעתם. שניים מהם נעצרו לאחר שזוהו זורקים נפץ וחזיז מעל קהל האוהדים לכיוון שטח המגרש. אוהד נוסף עוכב לחקירה לאחר שהחשיד את השוטרים, ועל גופו נתפסו סמים מסוכנים.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי