גבאי: "אני שחקן של מאני טיים, אוכל אותי מבפנים שלא שיחקתי נגד נתניה"

דובב גבאי
דובב גבאי | עדי אבישי

החתימה בחדרה ("חששתי מעוד ירידת ליגה, אבל סגרתי מעגל עבור אבא"), ב"ש ("הפספוס הכי גדול שלי. תן לי עכשיו לחזור לגמר נגד מכבי"). וגם: השיחה עם אביטן בינואר, התסכול ומענק העלייה לפלייאוף העליון. ראיון

(גודל טקסט)

בתום עונה סדירה חלומית, הפועל חדרה הגיעה למקום שישי ומחר (שבת ב-16:00, ישיר בספורט4) היא תתארח אצל מכבי תל אביב בפתיחת הפלייאוף העליון. מי שאמור היה להיות בורג משמעותי בחזרה של העולה החדשה לליגה הבכירה הוא דובב גבאי, תושב העיר, אותו החליט יושב הראש אורן גולן להחזיר מיד לאחר העלייה.

גולן וגבאי ערכו מספר שיחות במהלך הקיץ, אולם החלוץ היסס לא מעט ובסופו של החליט לסגור מעגל ולהצטרף לקבוצה בה אביו ז"ל היה אחד הגדולים בתולדות המועדון. בראיון מיוחד לספורט1 הוא מספר על ההישג המרשים של הפועל חדרה, האכזבה ברמה האישית והרצון לשב לשחק במועדונים גדולים כמו בית"ר ירושלים והפועל באר שבע.

נתחיל דווקא מהסוף. אתה מאמין שסיימתם במקום השישי?
"אני אגלה לך סוד – אני בין היחידים שיש לו מענק עלייה לפלייאוף עליון. האמנתי לכל אורך הדרך שזה אפשרי. זה נכון שלאור התוצאות האחרונות היינו סקפטיים, אבל בתוך תוכי הייתה לי הרגשה טובה. בתחילת העונה המטרה הייתה להישאר בליגה, בטח בתקציב הנמוך ולאור כל הבעיות הניהוליות. אני לא מכיר קבוצה שהתנהלה בתקציב כל כך נמוך. תמיד שידרו לנו שהמטרה היא הישארות, אבל אז הגיע עוד ניצחון ועוד ניצחון וסיימנו את העונה במקום השישי. לדעתי הצהרנו על הישארות בשלב מוקדם מדי, לאחר הניצחון על אשדוד, והחלה שאננות אך לשמחתי התעשתנו נגד נתניה. אף אחת לא ניצחה במחזור הסיום והגיע לנו להיות שם".


הכניסה לחוזהו מענק עלייה לפלייאוף העליון. דובב גבאי (עדי אבישי)

מה עבר עליכם בשריקת הסיום בנתניה?
הבקעתי שלושה בחצי גמר גביע ונשארתי בליגה במחזור האחרון, אבל זו הייתה שמחה שונה כי אף אחד לא ציפה וזה הישג בלתי נתפס. חוויתי דבר או שניים בכדורגל, אבל פה הייתה שמחה ואושר גדול. אם בן אדם נורמטיבי היה אומר בתחילת העונה שנהיה בפלייאוף העליון, הוא היה הופך לבדיחה".

אתה יכול להסביר מה סוד ההצלחה של הפועל חדרה?
"בראש ובראשונה צניעות, כל אחד יודע את המקום שלו. כמו שכבר אמרתי, הצהרנו מוקדם מידי על הישארות ובאנו נפוחים במשחקים האחרונים. צריך להבין שיש כאן לא מעט שחקנים לא מוכרים בעונה הראשונה שלהם בליגת העל. דבר נוסף שמגדיל את ההישג – אנחנו הקבוצה היחידה בליגה ואולי בכלל בשנים האחרונות בה שותפו כל שחקני הסגל. אנחנו שומרים על מתח ספורטיבי ובעיקר מתעסקים ממשחק למשחק ולא בעתיד הרחוק או בכל הדיבורים מסביב".

מה מיוחד בניסו אביטן?
"הוא יודע לשמור את השחקנים על אש קטנה ונותן הזדמנות לכולם. יש שחקנים מאוכזבים, אבל אף אחד לא יכול לטעון שהוא לא קיבל את הצ'אנס שלו. האימונים שלו מצוינים והוא עושה לנו הכנה מדהימה בכל הנוגע לצפייה בווידאו ממנו אנחנו יודעים הכול על היריבה ולומדים מה אנחנו צריכים לעשות בכל משחק. אי אפשר להפתיע אותו וכמובן שהוא שומר על צניעות".


"אי אפשר להפתיע את ניסן" (אודי ציטיאט)

בוא נחזור לפתיחת העונה. התלבטת לפני שהחלטת לחתום, למה?
"ישבתי עם אורן גולן בבית שלו כחודש וחצי לפני פתיחת העונה והתלבטתי לגבי המשך הקריירה שלי. חששתי מעוד ירידת ליגה במיוחד שהיה סגל שלא הכרתי את רובו. עונה לפני כן ירדתי עם אשקלון ולא רציתי להיות שותף לעוד ירידה. היו לי במקביל הצעות מאוד גבוהות מבחינה כלכלית, אבל החלטתי ללכת על הלב שלי. זה קסם לי וריגש אותי לחזור לחדרה במיוחד עבור אבא שלי שהעביר פה שנים יפות וזו סגירת מעגל עבורי. ראיתי שהם הצליחו בפתיחת העונה ואמרתי לעצמי שאני הולך על זה".

התאכזבת שלא שותפת במשחק מול נתניה?
"כן, התאכזבתי מאוד. זה אכל אותי מבפנים כי מי שמכיר אותי יודע שאני שחקן של מאני טיים וקשה לי לשחק במשחקים רדומים ללא קהל. היה כאן משחק גדול וזה תמיד לאורך הקריירה שלי מוציא ממני דברים. חשבתי שאני יכול לעזור לקבוצה, אבל כמובן ששמחתי בשביל החברים שלי שעשו את העבודה".

לא הצלחת להפוך לשחקן הרכב קבוע בעונה הסדירה.
"אני לא יכול לשים את האצבע ולהסביר מדוע זה לא קרה וזה די מסתכל אותי. היה לי משחקים טובים שכבשתי ובישלתי. אני לא חושב שיש לניסו משהו אישי נגדי, אבל אני לא מבין את זה. אני שחקן מנוסה ואני יודע שהמאמן לא רוצה לפגוע בי, אמשיך לעבוד חזק ואעשה הכל בשביל להוכיח שמקומי בהרכב דרך האימונים. אני לא אחד שעושה שביתות איטלקיות, אבל כן חשוב שיש לי מקום בהרכב ומי שקובע בסופו של דבר הוא המאמן".

כבשת רק שלושה שערים העונה. עד כמה זה מאכזב אותך?
בהתחלה היה לי קשה להיכנס לכושר משחק כי לא עשיתי מחנה אימונים עם הקבוצה והתאמנתי רק עם מאמן כושר. לפני שהגעתי לחדרה הייתי מנודה בבני יהודה. לקראת ינואר אני חושב שהצגתי יכולת מצוין וזה בא לידי ביטוי עם שער בטרנר נגד באר שבע ועוד כמה משחקים טובים, אלא שאז הופתעתי לגלות שהוציאו אותי מההרכב".

למה לא עזבת בינואר?
"ביקשתי לשוחח עם אורן וניסו. ראיתי שפלומיין עזב, אבל מאידך הביאו שני שחקנים על העמדה שלו. ידעתי שלוסיו מצוין ולא ייצא בצדק מההרכב ונשארנו עם הרבה שחקני כנף. בנוסף, על פי ההסכם, היו צריכים לשדרג לי כלכלית את החוזה בינואר. אמרתי לניסו ואורן שאני מבקש מהם להיות כנים והסברתי להם שאם הם לא רוצים אותי אז אני אלך וניפרד באהבה. קיבלתי מהם תשובה חד משמעית שמי שטוב ישחק והחלטתי להישאר כי אני לא מפחד מתחרות".


"לא מפחד מתחרות, חושב שמקומי בהרכב" (דני מרון)

בדיעבד, טעית כשנשארת?
"עד סוף ינואר שיחקתי והייתי מצוין ולא הייתה שום מחשבה בנושא הזה, אבל בחודש האחרון אני מקבל פחות קרדיט. אני לא אחד שנשבר ולא בוכה משום החלטה. יש עוד עשרה מחזורים וחצי גמר גביע ולמדתי שבכדורגל זוכרים רק את הסוף".

באיזו עמדה אתה מעדיף לשחק?
"חלוץ 9 – ככה שיחקתי ברוב הקריירה והמשחקים הכי גדולים שלי היו בתפקיד הזה. חשוב לציין שהמשחקים הטובים שלנו העונה היו כאשר שיחקתי לצדו של לוסיו ובישלתי לו הרבה גולים. גם כשחקן כנף אני טוב בגלל המהירות שלי ולא מעט מאמנים בחרו להסיט אותי לאגף. בשבילי זה בסדר לשחק בכל תפקיד שיגידו – העיקר להיות על המגרש".

יש חשש שתהפכו ל'בשר תותחים' בפלייאוף העליון?
"אני לא יודע מי חושב ככה, אבל זה רק מקנאה. היו לא מעט קבוצות שלא האמינו שנהיה בפלייאוף העליון ואם אותן קבוצות לא שם, הן כנראה לא היו מספיק טובות. אנחנו ניתן 200 אחוז בכל משחק ונעשה חיים קשים לכל קבוצה בכל מגרש".

אתם יכולים לעלות לגמר גביע המדינה?
"במשחק הליגה הראשון היינו ממש לא טובים נגדם, אבל אני חושב שהמשחק האחרון נתן אינדיקציה שאנחנו יכולים להיות שווים נגדם ואני באופן אישי מת על מעמדים כאלה. אני כבר חולם על המשחק הזה ומקווה שאזכה לשחק בו".

האקסית שלך, הפועל באר שבע, עברה עונה לא כל כך טובה. מה הסיבה לדעתך?
נפגשתי לאחרונה עם אליניב ברדה שהוא חבר קרוב שלי ושאלתי אותו מה קורה בבאר שבע. אף אחד לא יודע לשים את האצבע על סיבה ספציפית. אני חושב שקרה להם בדיוק את מה שקרה למכבי תל אביב אחרי שהיא זכתה בשלוש אליפויות ברציפות. יש שם מספיק אנשים טובים שיודעים כיצד לתקן והם ידאגו להחזיר את המועדון לפסגה. הפועל באר שבע הייתה בית בשבילי ואני לה אשכל את מה שעשו עבורי ואת מה שאני עשיתי עבורם. הקבוצה הזו חשובה לליגת העל וכמובן שגם לי באופן אישי".


אליניב ברדה. לא יודע להסביר מה בדיוק קרה (אודי ציטיאט)

יש תחושת פספוס?
הפספוס הכי גדול שלי הוא שלא המשכתי בהפועל באר שבע, הייתי יכול לזכות איתם באליפויות ולהיות חלק מזה. יש משחק אחד בקריירה שלי שהייתי חוזר אליו ברגע זה, גמר הגביע נגד מכבי תל אביב – הושפלנו 6:2 בסמי עופר. תן לי עכשיו, בלי חימום, שם חולצה ונעליים ועולה לדשא בטירוף".

איפה תשחק בעונה הבאה?
אני עוד לא יודע לומר. נסיים את הפלייאוף העליון ונחשוב על העונה הבאה. כרגע הכל פתוח".


אתה מסוגל לחזור לקבוצות הגדולות בישראל?

פחות הלך לי בשנתיים האחרונות, אבל העונה הנתונים שלי טובים ואם אני אשחק יותר ואתן עוד ארבעה או חמישה וגלים – אז אין סיבה שזה לא יקרה".

לסיום, מילה על הקהל של חדרה שמאוד אוהב אותך.
אני מודה להם כי הם מעניקים לי אהבה אינסופית. יש פוטנציאל לקהל גדול בעיר הזו ואם המגרש הביתי היה בחדרה, אין לי ספק שהאצטדיון היה מלא וחם".


אוהדי הפועל חדרה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי