בכר לא צפוי להעניש את ממן: "לא צריך להיתפס לכל דבר"

חנן ממן, סתיו פיניש
חנן ממן, סתיו פיניש | דני מרון

קשר הפועל ב"ש בעט בבקבוק כשהוחלף ב-0:1 על מכבי נתניה, אך המאמן החמיא: "השחקנים נתנו את הכל". הניצחון הוקדש לאלחמיד שנפגע בתאונת דרכים, שחקנים "סגרו חשבון עם דראפיץ'". וגם: ביטון ישוב מאשדוד בהשאלה?

(גודל טקסט)

קצת לפני פחות משנה, על אותה במה, בישל מיכאל אוחנה את "שער האליפות" לחנן ממן וכעבור כמה דקות קרע את הרצועה וגמר את העונה וחצי הבאות. אוחנה רשם אמש (ראשון) קאמבק מרגש, ואילו ממן הוחלף ובדרכו לספסל בעט בבקבוק פלסטיק. כרגע הנטייה היא "לגלגל" את העניין אל מחוץ לרחבת העונשין, כפי שניתן היה להבין מדברי המאמן ברק בכר לאחר הניצחון 0:1 על נתניה: "לא צריך 'להיתפס' לכל דבר, ולשחקנים שנתנו הכול למען הקבוצה. נראה מה היה ונחליט אם צריך להתייחס לנושא".

ג'ון אוגו הוא עוד אחד מן השחקנים שנתנו הכול לקבוצה, רק שבמקרה שלו נחצו הגבולות. הלוואי שבעיטה עם החיצון של הנעל בכלי קיבול כלשהו הייתה גם "הבעיה" שלו. הניגרי נתפס בשבת לפנות בוקר כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול ונחקר במשטרה. בהתערבות פרקליטו, עו"ד איתי יצחק, הורשה אוגו לחזור לבאר שבע במכוניתו כשרמת האלכוהול בדמו חזרה לערכים רגילים. אוגו דיווח לקבוצתו על הרפתקאותיו, והושעה מכל פעילות עד הודעה חדשה. בינתיים הוא המריא לחו"ל כדי להצטרף למשחקיה הבינלאומיים של נבחרתו, ועם חזרתו לישראל יועמד לפני ועדת משמעת פנימית. זוהי הסתבכותו השנייה של הגרזן עם משטרת התנועה, כשבפעם הקודמת נשלל רישיונו למשך מספר חודשים בהוראת בית הדין לתעבורה. מכיוון שאוגו יסיים את החוזה בתום העונה וצפוי לעזוב, לא ברור מתי יתקיים ההליך המשפטי בעניינו.

קווין טאפוקו תפס אתמול את מקומו של אוגו בקישור האחורי ועשה את המוטל עליו. הופעה טובה נרשמה גם לזכותו של בן תורג'מן, מחליפו של אורן ביטון המורחק. בן ביטון, המוזמן הטרי לנבחרת, הזכיר בכמה מהלכים לאורך כנף ימין של ההגנה את יכולתו הגבוהה בשלוש האליפויות הרצופות. שמחה גדולה הייתה הלילה אצל האדומים: בדרכם לחדר ההלבשה בנתניה עברו המנצחים סמוך לעמדת הראיונות בעת שסלובודן דראפיץ' סיכם את הפסדה של קבוצתו. כמה מהם היו באקסטזה וליוו את הראיון של סלובו בשאגות שמחה. זו הייתה דרכם של הבאר שבעים לציין את סגירת החשבון הספורטיבי עם יריבתם המושבעת שגברה עליהם פעמיים העונה – בליגה ובגביע המדינה.


בן ביטון נצמד לגיא מלמד. הופעה טובה של המגן (דני מרון)

האוהדים שעשו את הדרך הארוכה מהדרום נשארו במגרש דקות ארוכות לאחר שריקת הסיום כדי להשתתף בשמחתו של הבלם מיגל ויטור, שציין את חזרתו לפעילות במשחק מעולה. הפורטוגלי ניטרל את פאטוס בצ'יראי ובא על שכרו בכיבוש שער הניצחון מבישול של מליקסון. לקראת הסיום התלונן מיגל על רגישות בשריר התאומים ופינה את המגרש. בסיום היה הפורטוגלי מוקד עליה לרגל. מאמנו נפל על צווארו, ואחר כך שיבח אותו על משחקו ההרואי: "אם יש מישהו שיכול לחזור ממה שעבר עליו זה רק מיגל. אנחנו מקווים שהוא ישחק בכל הפלייאוף ויעזור לנו, ויש לו גם חוזה לעונה הבאה".

הבלם הכובש לא יכול היה לצפות לקאמבק כה מושלם: "הרבה רגשות הציפו אותי ברגע שכבשתי את השער. קשה לתאר במילים מה עבר עליי באותו רגע. כל המחשבות והזיכרונות מתקופת הפציעה והשיקום עברו לי בראש, וגם המון אושר שעזרתי לקבוצה לנצח". בנימה פילוסופית הוסיף הבלם שחזר מן הכפור: "הרבה פעמים בשנה וחצי האחרונות שאלתי את עצמי למה זה קורה לי אחרי שעשיתי כל מה שצריך מבחינת הטיפולים והשיקום. עכשיו אני מסתכל קדימה. חשוב לי לעזור לקבוצה להשיג את מטרותיה".


הוצף ברגשות. מיגל ויטור חוגג קאמבק עם שער ניצחון (דני מרון)

השחקנים הקדישו את הניצחון לחאתם אלחמיד המתאושש בביתו מתאונת הדרכים שבה היה מעורב בשבת בדרכו לאימון. אלחמיד נחבל בראשו וטופל במיון הכירורגי בבית החולים סורוקה. הוא נצטווה לנוח כמה ימים, ויאלץ לצפות מן הצד במשחקי הנבחרת מול סלובניה ואוסטריה במוקדמות יורו 2020. אלחמיד שהיה בכושר מצוין עד לתאונה נופה מהסגל של אנדי הרצוג בעקבות פציעתו.

הקבוצה של בכר לא נוצחה בחמשת המחזורים האחרונים שבהם צברה 13 נקודות, והיו שחקנים שציינו את תרומתו החשובה של אליניב ברדה למסע ההתאוששות. כזכור, אליניב חידש את עבודתו כעוזר מאמן לפני…חמישה מחזורים לאחר שסיים את תהליך השיקום הקרדיולוגי. באימונים ברדה תורם מניסיונו לשחקני החלק הקדמי, ומכוון את שחקני הנוער שצורפו לסגל הרחב.

שם של בוגר מחלקת הנוער הבאר שבעית שמוזכר לאחרונה בתדירות גבוהה במתחם טרנר הוא שמו של דן ביטון, שנמכר בשנה שעברה למועדון ספורט אשדוד ומעורר עניין אצל כמה בעלי קבוצות. בקרב אוהדי באר שבע גוברים הקולות הקוראים להחזיר אותו, מתוך כוונה לבנות סביבו את הפועל באר שבע המתחדשת של השנים הבאות. בסביבתו של השחקן ערים להתעניינות מצדה של קבוצת נעוריו, כשגם בית"ר ירושלים ומכבי חיפה מחזרות אחריו. מאז שבאר שבע "קיזזה" באמצעותו מליון שקלים מהטרייד עם אשדוד שבמסגרתו אוחנה הועבר אליה, קפץ מחירו של הכישרון הצעיר ויש שהצמידו לנעליו תג של מליון יורו ואף למעלה מכך.

מחזיק זכויות הניהול, אסי רחמים, כבר הודיע שתקציב המועדון יהיה "שפוי" יותר בעונה הבאה, כך שרכישתו מחדש של ביטון לא עומדת על הפרק. עם זאת, אין לשלול את האפשרות שייעשה ניסיון לצרף אותו בהשאלה, ותמורת שחקן או שניים שיעשו את הדרך ההפוכה. ביטון כנראה לא ישאר באשדוד, אם תרד לליגה הלאומית.


דן ביטון. תג מחיר שלא יאפשר לאלופה להחזירו, אולי כמושאל (אודי ציטיאט)

באר שבע תחזור לנתניה לאחר פגרת הנבחרות למשחק ליגה נגד חדרה, וב-15 באפריל תגיע שוב לאותו מקום. קיימת סבירות גבוהה שצלחת האליפות תוענק לאלופה הנכנסת לאחר המפגש מול האלופה היוצאת.

ולעניין אחר: אלונה ברקת נפגשה במוצאי שבת עם נציגי האוהדים, וניסתה להפיג את חששותיהם. המדורגת שלישית ברשימת הימין החדש לכנסת, ענתה לשאלות שהופנו אליה, חלקן נוקבות, והבטיחה שתמשיך לתמוך בקבוצה גם לאחר ה-9 באפריל. לדברי אוהדים שנכחו במפגש, ברקת אמרה להם: "הפועל באר שבע היא מפעל החיים שלי, ולא עוזבים מפעל חיים אחרי 12 שנים". עוד סיפרו האוהדים כי באותו מעמד הודיעה אלונה שהפועל באר שבע לא עומדת למכירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי