הוועדה קבעה: הרחקת מאבוקה והפנדל לבני יהודה מוצדקים

VAR
VAR | אודי ציטיאט

אחרי שהמחזור הראשון בפלייאוף העליון הסתיים ונעשה שימוש היסטורי בישראל במערכת ה-VAR, איגוד השופטים פרסם את ניתוח האירועים הראשונים: מכבי חיפה לא קופחה ומכבי ת"א בצדק לא זכתה בכדור עונשין

(גודל טקסט)

איגוד השופטים, בהתאם להחלטת רונית תירוש שמונתה לאחרונה לתפקיד היו"ר, פרסמה הבוקר (שלישי) את ניתוח הוועדה המקצועית להחלטות השופטים במהלך משחקי הפלייאוף העליון, באירועים בהם נעשה שימוש במערכת ה-VAR.

במוקד היו שלושה אירועים, שניים מהם במשחק בין מכבי ת"א להפועל חדרה, ואילו בסמי עופר נעשה שימוש אחד במערכת, אך הוא היה קריטי במיוחד: הוביל להרחקת ארנסט מאבוקה ממכבי חיפה בנוסף לכדור עונשין אותו תרגמה בני יהודה להכפלת היתרון בדרך לניצחון. 

תחילה באשר לאירועים בנתניה: בכל הנוגע לספק נגיעת היד ברחבת הפועל חדרה בדקה ה-22, הוועדה המקצועית גיבתה את השופט בהחלטתו שלא מדובר באירוע המצדיק שינוי החלטה לעונשין, לאשר שצוות הווידאו המליץ לשופט לבצע בחינה נוספת של האירוע במסך ה-VAR. בכל הקשור להרחקת ג'ורג' פוצ'יבה לקראת המחצית, הוועדה המקצועית מגבה את השופט בהחלטתו להרחיק את השחקן הפוגע בהתאם להמלצת שופט הווידאו – מקרה נוסף אותו ניגש לבחון השופט במסך בשל המלצתם ואכן ראה כי מדובר אירוע ודאי וברור של עבירת אלימות המחייב הרחקה.

בסמי עופר, בדקה ה-39 לאחר בדיקה בהילוכים החוזרים, אבחן שופט הווידאו קריטריונים לכדור עונשין, תוך עבירת משחק חמורה, אשר דינה כרטיס אדום ובבסיסה הקריטריון המרכזי של סיכון שלום היריב. העבירה נעלמה מעיני השופט במגרש ולכן הומלץ לו לבצע בחינה נוספת של האירוע במסך ה-VAR, לצורך פסיקה על עונשין והרחקת השחקן הפוגע. מסקנתו הייתה כי מדובר באירוע ודאי וברור של עבירת משחק חמורה והוועדה המקצועית פסקה כי הוא פעל כשורה וצדק כשהעניק פנדל לבני יהודה והרחיק את מגן מכבי חיפה בטענה ש"מדובר ביישום ההנחיות הברורות של הוועדה המקצועית בעת עבירה עם פקקים חשופים ובנקודת מגע גבוהה, תוך סיכון שלום היריב".


השימוש ב-VAR היה מושלם השבוע, לפי ניתוח הוועדה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי