יש תקווה: המשחק של הפועל ב"ש היה סיפור העונה כולה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | אודי ציטיאט

עם מחצית ראשונה אנמית ומחצית שנייה התקפית ומלהיבה, האלופה היוצאת הראתה את הפוטנציאל שבה - אך גם גילתה מה עבד לא נכון. עם חיזוק להגנה ואמון בשהר, בעונה הבאה היא תוכל לחזור להתמודד על התואר

(גודל טקסט)

אי שם בחודש אוגוסט, כשהפועל באר שבע עשתה תיקון לסגל שלה והתחזקה בדיא סבע ונייג'ל האסלביינק, היא חלמה על משחק התקפה שוטף מלא ברק ועם המון שערים. מה לעשות שהחלום הפך לסיוט והפועל באר שבע של רוב העונה הזו לא ענתה על הציפיות של האוהדים, ובעיקר לא על הציפיות של עצמה.

אבל אתמול (שבת), באופן סימבולי במגרש בנתניה בו היא זכתה ברוב התארים שלה בשנים האחרונות, היא שיחקה 25 דקות מרהיבות עם כדורגל איכותי בדיוק כמו בחזון שהיה אי שם באוגוסט, סימבולי משום ששעתיים אחרי שהאלופה היוצאת עזבה את נתניה בדרכה דרומה הגיעה ברוב גאון ופאר האלופה הנכנסת.

זה מזכיר במשהו את העונה שעברה, בה באר שבע זכתה באליפות השלישית בטרנר כשמכבי תל אביב ניצלה את העובדה שכבר במחצית באר שבע הייתה אלופה והשכילה להנחיל לה הפסד ראשון בטרנר, כאילו סימנה את העתיד לבוא.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מזכיר את העונה שעברה (אודי ציטיאט)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מזכיר את העונה שעברה (אודי ציטיאט)

אין לנו מושג מה יקרה בליגה בעונה הבאה, אבל באר שבע של המחצית השנייה הראתה את הפוטנציאל הטמון בה. הסיפור של העונה הוא בעצם המשחק אמש, מחצית ראשונה רפה כבויה חסרת אנרגיות חסרת יצירתיות ובעיקר פגיעה ומחצית שנייה שבה הכל השתנה. ברק בכר חזר להטביע את חותמו בניהול משחק מצויין ששינה את שיטת המשחק, הימר על התקפה ובא על שכרו.

במשך כל העונה אני אומר כאן שהפועל באר שבע חסרה גיוון בחלק הקדמי. במהלך רוב העונה היא שיחקה ללא שחקני כנף טבעיים ולכן היה קל להתגונן מולה. אתמול כשעברה באר שבע לשיטת שלושה בלמים היא שיחקה בעיקר דרך האגפים והייתה מצוינת.

המהלך שהוביל לשער השני הזכיר במשהו את הימים הגדולים משלוש השנים האחרונות. נייג'ל האסלביינק של אתמול עשה שינוי במשחק שלו, ואם יקפיד על כך הוא בהחלט יכול לתרום רבות לבאר שבע. השינוי המשמעותי הוא במהירות שבה הוא משחרר את הכדור, אמש זה קרה בנגיעה או שתיים להבדיל מחמש או שש נגיעות במשחקים הקודמים, שהאטו את ההתקפה במקרה הטוב והובילו לאיבודי כדור במקרה הרע.

האסלביינק. עשה שינוי במשחק שלו (אודי ציטיאט)
האסלביינק. עשה שינוי במשחק שלו (אודי ציטיאט)

גם מיכאל אוחנה, בכמה מהלכים מבריקים, הבהיר עד כמה הוא אמור להיות היורש של מאור מליקסון. בשורה התחתונה באר שבע מתחילה להתחבר, גם אם מאוחר מידי.

כמה ביקורת קיבל בן שהר בחודשים האחרונים, אבל הוא היה סבלני וכך גם הצוות המקצועי כלפיו והם באו על שכרם. נסו להיזכר בכל תהפוכות העונה החולפת בעניינו של בן שהר, ובכל זאת הוא כבר עם 12 שערים מתמודד על תואר מלך השערים של הליגה וצריך להסיר את הכובע בפניו.

אין ספק שסיומת טובה לעונה, שכוללת כרטיס לאירופה ומקום שני, בהחלט עשויים לפתוח את התיאבון גם של ברקת לעונה הבאה. ואם באר שבע מתחילה כבר לחשוב על העונה הבאה, יש כמה עמדות שחייבות חיזוק.

בן שהר. התגבר על כל מה שעבר עליו העונה (אודי ציטיאט)
בן שהר. התגבר על כל מה שעבר עליו העונה (אודי ציטיאט)

הקבוצה מבירת הנגב תצטרך להתחזק בשחקן כנף שמאל זר שיאפשר לה גיוון נוסף בחלק הקדמי, ובנוסף תזדקק לעוד חלוץ מטרה, אבל מעל הכל היא חייבת להתחזק בעמדת המגינים ובעמדת הקשרים האחוריים. עם לא מעט עבודה אבל ציוות נכון היא יכולה בעונה הבאה לשוב ולהתמודד על תואר האליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי