צפו: אוהדי בית"ר התפרעו וחסמו את היציאה. בניון: "בקרוב תדעו מה החלטתי"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

הקשר נשאל על עתידו אחרי ה-0:0 נגד סכנין: "אקבל החלטה עוד כמה ימים". יחזקאל: "היה חסר השפיץ של הנעל, מצפים שאעלה עם שמונה בהתקפה". האוטבוס של האורחת נאלץ לעזוב בליווי משטרתי: "איפה המשקיף? זו הפקרות"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

המפגשים בין בית"ר ירושלים לבני סכנין בדרך כלל מספקים את הסחורה לפני ואחרי המשחק, הרי שבכל זאת מדובר באחת היריבויות הגדולות והטעונות בכדורגל הישראלי וגם הדרמות על כר הדשא לא פעם היו גדולות במיוחד, אבל הערב (ראשון) באצטדיון טדי אפילו הקהל הגיע בכמויות די נמוכות עבור מפגש שכזה, 5,500 צופים בלבד לנוכח העובדה שמדובר במשחק במסגרת הפלייאוף התחתון, ובסיום הוא לא התאפק והגיב בשריקות בוז ובשירת "אין לכם כבוד" לאור משחק חלש שהסתיים ללא שערים. 

יוסי בניון עוד יכול היה להכריע את ההתמודדות כשבדקה ה-85 השכיב את מחמוד קנדיל, אבל בעט מול שער חשוף החוצה וגם ההזדמנות הגדולה, כמעט היחידה והכה מאוחרת הסתיימה בלא כלום. אפילו בשריקת הסיום של דניאל בר נתן זה נראה ונשמע שהקהל עוד יותר משריקות בוז בעיקר שמח שמאפשרים לו לעזוב את האצטדיון ולחזור הביתה.

לאחר השריקה האחרונה התרחש בכל זאת אירוע לא נעים כאשר עשרות אוהדי בית"ר ירושלים נכנסו למתחם חניית האוטבוסים וקיללו את שחקני שתי הקבוצות ושאגו לעברם "אין יציאה" ולא אפשרו להם לעזוב את המקום. שוטרים ואנשי אבטחה הגיעו למקום וניסו לפזר את הבלאגן. בהנהלת סכנין, שנאלצה לעזוב את האצטדיון זמן רב לאחר מכן בליווי שוטרי יס"מ, זעמו: "איפה המשקיף? איפה השמירה? מה זה? זאת הפקרות".

עוד לפני שהאוטבוס יצא מאצטדיון, בני סכנין  הוציאה תגובה רשמית בה נמסר: "נכון לרגע זה האוטובוס של שחקני הקבוצה עדיין נמצא במנהרות טדי וקהל רב של אוהדי ביתר סובבים אותו וחוסמים את היציאה. משקיף ההתאחדות ראה את המתרחש ועזב את השטח". בניגוד להודעה שהוציאה סכנין משקיף המשחק משה עגייב עזב את המגרש עשר דקות לפני האירוע.


לא שקט בטדי (אלבום פרטי)

המאמן הזמני של בית"ר ירושלים בשל היעדרות ניר קלינגר, ניסן יחזקאל היה נשמע די מרוצה: "השחקנים נלחמו ונתנו כל מה שיש להם, הייתה לנו שליטה מוחלטת ולא הצלחנו לכבוש למרות המון מצבים. היה משחק הגנה וקישור טוב והיה חסר לנו השפיץ של הנעל. אני מדבר על מוטיבציה ונחישות, השחקנים נתנו את הכל. בימים אחרים עידן ויוסי היו מבקיעים, אבל אנחנו עדיין בפער של שש ושמונה נקודות מהמקומות האחרונים ואני מלא ביטחון בשחקנים שלי".

הלחץ הקיים לאור הפער הקטן מהקו האדום: "מי שלא מאמן בבית"ר ירושלים לא יודע מה זה. אני פה שלושה חודשים ואני מרגיש את הלחץ טוב מאוד. חושבים שאנחנו צריכים לשחק עם שבעה או שמונה שחקנים בהתקפה, אבל זה לחץ שצריך לדעת להסתדר איתו. אני בכל ואפן רגוע, השתדלנו וננסה בשבוע הבא".

לאחר מכן גם יוסי בניון נשאל על אותה החמצה: "עברתי את השוער, ראיתי מולי שלושה או ארבעה שחקנים על קו השער וחיפשתי את הפינה הגבוהה והכדור עלה מעל השער. זה חלק מהמשחק. רציתי לנצח את המשחק וזו הייתה הזדמנות טובה, אבל חוץ מזה היו עוד כמה מצבים שיכולנו לנצל וזה לא קרה. צריך לקחת את הנקודה ולהבטיח את ההישארות כמה שיותר מהר. אם אנחנו מרוצים? בבית, ולא משנה נגד מי, תמיד אהיה מאוכזב אם לא ננצח וכך גם היום כי אנחנו קבוצה יותר טובה, אבל הראינו את זה רק בחצי השעה האחרונה".


בניון. "הראינו רק בחצי השעה האחרונה שאנחנו טובים יותר" (דני מרון)

אם הוא ישחק בעונה הבאה: "כשאקבל החלטה לגבי התכניות שלי, כולם יידעו, אני לא יכול לשלוט בשמועות שיוצאות. אני מתרכז רק בלעזור לבית"ר כרגע ולהבטיח הישארות. בעוד כמה ימים אקבל החלטה וכולם יידעו. חכו בסבלנות ובקרוב מאוד תדעו מה ההחלטה".

מן העבר השני, מאמן בני סכנין החדש אלדד שביט אמר לאחר הנקודה שקירבה את קבוצתו לליגה הלאומית: "היינו צריכים שלוש נקודות כדי לשפר את מצבנו והחבר'ה נלחמו בשביל זה ומגיעות להם המחמאות, אבל זה לא עוזר לנו. נקודה זה נחמד במגרש כמו בטדי, אבל בשלבים האלה של העונה תיקו לא מספיק".

התנהגותו של עותמאן אחרי ההרחקה: "אני לא חושב שהמצב יושב לשחקנים במוח. זו הייתה התנהגות שנבעה מאכזבה על שהורחק. זה מצב שכולם מפנימים ויודעים לא מאתמול ונמשיך להילחם ולעשות את מה שצריך עד שנקווה שיקרה הנס.

בחירתו לחתום בסכנין בשבוע שעבר: "היו לי את השיקולים שלי ואני לא מתחרט לשנייה שהגעתי לכאן. אנחנו לא טיפשים ולא עיוורים, אבל יש סיכוי תיאורטי וכל עוד הוא קיים אנחנו נעשה את המקסימום. כבר היו ניסים ואנחנו מקווים לעוד אחד".


שביט. "כבר היו ניסים" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי