תמאש שוחרר למעצר בית, אוהדי הפועל חיפה הגיעו לתמוך

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | יוני אריאלי

שופט ביהמ"ש המחוזי טרסי שחרר את בלם הפועל חיפה, אך שלל את רישיונו עד תום ההליכים והרומני אינו יכול לצאת מישראל. עו"ד נגולה לספורט1: "הוחזק יותר מדי זמן עקב היותו מפורסם. התיק יסתיים בקול ענות חלושה"

(גודל טקסט)

מי שחשב כי הירידה לפלייאוף התחתון תהיה הסיפור העצוב של הפועל חיפה העונה, קיבל את סיפור הנהיגה בשכרות של גבריאל תמאש, הבלם שבימים האחרונים שהה במעצר ורק אתמול הותר לפרסום כי הוא השחקן הזר שנהג בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר במהירות של 205 קמ"ש עם כמות אלכוהול של פי שלושה מהמותר ונעצר.

היום (שני) נערך בבית המשפט המחוזי דיון נוסף בעניינו ובסופו החליט השופט חגי טרסי לשחרר את השחקן לביתו בתום שישה ימי מעצר, לאחר שתמאש יעבור תסקיר. השופט קבע כי רישיונו של השחקן יישלל עד תום ההליכים ובשלב זה תמאש אינו יכול לצאת מישראל.

במהלך הדיון הבהירו נציגיו של השחקן, עורכי הדין איתן סטולר ותומר נגולה כי המשטרה מחפשת 'כותרות', אך השופט עצמו הבהיר כי תמאש הוא דמות ציבורית המהווה מודל לחיקוי. במקביל, נציגי התביעה ונציגיו של השחקן החלו במגעים ראשוניים במטרה להגיע לעסקת טיעון מהר ככל שניתן, אולם בקרב הצדדים מבינים כי מדובר באירוע לא פשוט ולכן ההסכמה לא צפויה להגיע במהרה.

עורך דין תומר נגולה אמר לספורט1: "המדינה טוענת שהוא מסוכן, אבל ההליך הזה הסתיים היום. עכשיו נעבור לתיק העיקרי – תמאש הוחזק הרבה יותר מדי זמן במעצר, מעבר לכל מקרה שהיה בארץ, רק בגלל היותו מפורסם. אנחנו בטוחים שברגע שניגע בראיות וניכנס לעומקו של התיק, כל האוויר החם של התביעה ייצא והתיק יסתיים בקול ענות חלושה".


"הוחזק הרבה יותר מדי זמן במעצר" (יוני אריאלי)

הדיון אתמול היה חם, כאשר גם אוהדי הקבוצה ניסו להפריע לצלמים שהגיעו כדי לתעד את השחקן בדיון. כפי שפרסמנו, הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ זועם לא רק על תמאש עצמו, אלא על הסובבים אותו שלא מנעו ממנו לעלות על ההגה. תמאש למעשה היה בארוחה בצוותא עם מנכ"ל הקבוצה אורן שטרלינג ונציג הבעלים אמיר הברפלד לצד אשתו של הרומני וחברה שלה. כץ הבהיר כבר בפני המועדון כי יבצע חקירה מדוקדקת של המקרה לאחר שתמאש ישוחרר ממעצר.

"האנשים שהיו איתו אשמים לא פחות ממנו", אמר כץ. בקרב השחקנים ישנה תמיכה בתמאש עצמו כאשר התקווה שהוא ישוחרר בהקדם וישוב לפעילות. "הוא עשה טעות וביצע עבירה, אבל אין שום צורך להמשיך ולהשאיר אותו זמן רב במעצר", אמר שחקן בקבוצה.

כל זאת קורה במקביל להכנות האחרונות למשחק הערב, בו תארח הפועל חיפה את הפועל תל אביב (20:15, ישיר בספורט1) במטרה לחזור למסלול הניצחונות לאחר שמונה משחקים ברציפות. מעבר לתמאש, המאמן שרון מימר יחסר גם את רסמוס סיוסטדט ושון גולדברג, בעוד כשירותו של גילי ורמוט תיקבע סמוך למשחק. 

הערב (שני), לפני המשחק נגד הפועל תל אביב, אוהדי הפועל חיפה הפגינו תמיכה מחוץ לביתו של גבריאל תמאש, הדליקו זיקוקים ושרו לכבודו, הרומני התרגש מאוד מהמחווה והודה לאוהדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי