הויבך עשוי לקבל זריקה לקראת חצי גמר הגביע

הויבך גובר על סילבסטר
הויבך גובר על סילבסטר | עדי אבישי

למרות שכבר נראה היה שהבלם לא יעמוד לרשות דראפיץ' וברדה נגד חדרה, במכבי נתניה נשקלת האפשרות לנסות להכשירו למפגש. וגם: הוועדה המקצועית תמכה בהחלטת חכמון, סגל לדין ובורנשטיין התראיין לאתר הרשמי

(גודל טקסט)

מכבי נתניה תשוב מחר (שלישי) למעמד חצי גמר גביע המדינה לראשונה מאז עונת 2013-2014, ובמועדון מתלבטים כיצד לנהוג באשר לבלם טים הויבך, שכלל לא תוכנן ליטול חלק במשחק בעקבות הפגיעה שספג באיזור שרירי הבטן, אולם כעת נשקלת האפשרות שהגרמני יקבל זריקה ויעמוד לרשות הצוות המקצועי.

כידוע, הויבך הוחלף בשבת נגד בני יהודה כבר במחצית אולם בדיקת אולטרסאונד שעבר אבחנה חבלה בלבד והחשש מהיעדרות ארוכה נשלל, אבל הוא עדיין סובל מכאבים. אם תחול הטבה במצבו עד המשחק, בנתניה ישקלו בכל זאת שהבלם יעלה עם זריקה.

אגב, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים בישרה הבוקר כי החלטת צוות ה-VAR שלא להעניק פנדל לקבוצה נגד בני יהודה הייתה מוצדקת. "בדקה ה-78 צדק שופט המשחק בהחלטתו שלא לשרוק לבעיטת עונשין לזכות מכבי נתניה. היד של מגן בני יהודה היתה צמודה לגוף בעת המגע עם הכדור ולא התקיים כל קריטריון המצדיק שריקה", נכתב על ידי הוועדה. לאחר מכן גם הודיעה ההתאחדות לכדורגל שאייל סגל יועמד לדין משמעתי על דבריו נגד חכמון.


הויבך. עשוי לקבל זריקה כדי לעמוד לרשות הקבוצה (עדי אבישי)

עוד לקראת חצי גמר הגביע, מי שצפוי לפתוח בעמדת המגן השמאלי הוא ג'ונתן בורנשטיין, שהחל את העונה בקול ענות חלושה, אך ככל שהתקדמה העונה, הוא הפך לבאנקר של צוות המאמנים בהרכב וזכה בתואר שחקן החודש על ידי האוהדים. בראיון מיוחד לאתר הרשמי, הוא דיבר על העונה שחולפת עליו עד כה. 

"בכל התחלה חדשה יש קשיים ומכשולים. זה לקח קצת יותר זמן ממה שחשבתי אישית, שחשבנו כקבוצה, על מנת להיכנס לכושר, לסגל שיטה, ולמצוא את הזהות" התייחס האמריקאי לפתיחת העונה. "מעולם לא היה רגע שאמרתי לעצמי 'מה אני עושה פה', לא. הגעתי לנתניה ולישראל כדי לשפר את עצמי ולהשפיע בקבוצה. הקבוצה התחילה להיראות טוב יותר ויותר, ואני התחלתי לשחק טוב יותר. לצוות המקצועי הייתה חשיבה חיובית וזה גרם לנו לעבוד מאוד קשה באימונים. אפילו בימים הפחות טובים בתחילת העונה כולנו היו מלאי תקווה שנוכל לשנות את היכולת והתוצאות, ובדיעבד זו הסיבה שהצלחנו. אגב, בתקווה שהיכולת הזו רק תמשיך להשתפר. יהיה אפילו טוב יותר".


"היינו מלאי תקווה גם בימים הפחות טובים" (עדי אבישי)

התחושות לקראת חצי הגמר: "יש אנרגיות חיוביות ביותר. אין ספק. כרגע כמובן שאנחנו מצפים למשחק חצי הגמר. זה משחק גדול למכבי נתניה ואנחנו רוצים לצלוח אותו. זו תוכל להיות עונה נהדרת. יש פה חדר ההלבשה נהדר, פשוט ככה. יש פה המון אנשים טובים, אנחנו צוחקים הרבה. כל חדר הלבשה מיוחד בצורה מסויימת, אבל אני יכול לומר בביטחון שזה של נתניה מרגיש כמו מקום בטוח. כולם מרגישים שהם חלק מהעניין".

מתי החל להרגיש חלק מהקבוצה: "אני חושב שזה היה באמצע העונה, כשהתחלנו לנצח – מכבי חיפה, באר שבע ורעננה. אז באמת עצרתי לרגע וחשבתי לעצמי: 'אוקיי, עכשיו אני באמת חלק מהקבוצה'. הרגע הכי מגבש הוא זה שמגיע מיד אחרי ניצחונות: כל השחקנים יורדים לחדר ההלבשה שמחים, יש מוזיקה, כולם שרים, מעלים סרטונים לאינסטגרם… זה כייף מיוחד עבורי. אחרי שני הניצחונות בפתח תקווה בכלל הייתה תחושה של קסם".

על החוויה בישראל: "נהנים מאוד. אנחנו תמיד מחפשים מקומות חדשים לטייל. אשתי אוהבת את הים, הילדה אוהבת את הפארקים, אנחנו משתדלים גם כמה שיותר להסתובב בנתניה, וכשיש יום-יומיים חופש אנחנו מרחיקים קצת לים המלח, ירושלים, חיפה ותל אביב. פה בישראל יותר קל לנו לבלות ביחד כמשפחה, ואנחנו נהנים מכך מאוד. השהות כאן קלה בגלל שכולכם כל כך נחמדים אלינו. ישראל שונה ממה שציפיתי. כמובן שתמיד שומעים בחדשות על הדברים הלא טובים, על כל מקום בעולם. במשך שבע עונות במקסיקו שמעתי על ישראל בהקשר של הסכסוך עם עזה, אז הגיוני שקצת תחשוש להגיע. ברגע שאתה פה, תגלה ארץ מדהימה עם המון אנשים טובים. אפשר לראות ילדים חוזרים מבית ספר בלי ליווי הורים, זה מעיד שבטוח כאן – עניין שמאוד חשוב לי עם שתי הילדות".


בורנשטיין. "כשאתה פה אתה מגלה ארץ מדהימה" (אודי ציטיאט)

החבר הקרוב בקבוצה: "אני מבלה הרבה זמן עם ניקו (אולסק). שנינו הגענו מארה"ב ויש לנו הרבה במשותף בגלל השפה והמנטליות, בדיחות או סדרות טלוויזיה אהובות. שנינו גם מדברים הרבה בספרדית: ניקו בשל השורשים הארגנטינאים, ואני מהתקופה ששיחקתי במקסיקו. ניקו בן אדם ממש טוב. יש בינינו קשר נהדר."

החוויה לשחק עם רונאלדיניו: "זה היה בקבוצת קרטרו. רונאלדיניו אדם נהדר פשוט. כולנו יודעים שהוא היה אחד השחקנים הטובים בעולם בשיאו, ולקבל את ההזמנות לשחק איתו היה חלומי. לי ולאשתי היה קשר מיוחד עם הבחור. ועל המגרש? הוא קסם, כמובן".

הרגע גדול בנבחרת ארה"ב: "הזיכרון הגדול שלי הוא כיבוש שער השוויון נגד קוסטה ריקה בדקות האחרונות. הגול הזה זכור גם כי בדיעבד הביא להעפלה של הונדורס למונדיאל, לראשונה זה 28 שנים. בנבחרת יש סנטימנט מיוחד בכל פעם שעולים לדשא. זה מאוד נכח בזמן גביע העולם בדרום אפריקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי