סילבסטר בראיון בסלובקיה: "כנראה שלא אמשיך בבני יהודה"

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | מאור אלקסלסי

החלוץ הלוהט של הכתומים התראיין בארצו על התקופה הנהדרת שעוברת עליו: "המאמן רצה אותי והכניס אותי מיד להרכב, אני מרגיש נפלא. יהיה כבוד אם יזמינו אותי לנבחרת". על בית"ר: "היה הרבה אגו בחדר ההלבשה"

(גודל טקסט)

חלוץ בני יהודה יאקוב סילבסטר התראיין הבוקר (חמישי) לאתר הספורט המוביל בסלובקיה, וסיפר על הקריירה שלו בישראל. סילבסטר קיבל חשיפה אחרי שכבש שישה שערים בשבעה משחקים בבני יהודה מאז עבר מבית"ר ירושלים, והבטיח את הכרטיס לגמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה.

העלייה לגמר הגביע: "זה הישג גדול, כי שיחקנו נגד מכבי תל אביב שהיא ברצלונה הישראלית. זה היה ההפסד הראשון שלהם העונה. הם מקדימים במקום הראשון את השנייה ב-27 נקודות וזכו בליגה ב-23 ניצחונות מתוך 29 מחזורים. נגד מכבי תל אביב שיחקנו הגנתי ויצאנו למתפרצות. הייתי רוב הזמן בודד בהתקפה. השער של יובל אשכנזי? מועמד לשער השנה. הוא אחד שלא מפספס אימון ועובד קשה, כך שהיינו מאושרים עבורו".

המעבר מבית"ר ירושלים לבני יהודה: "בסוף ינואר הושאלתי לבני יהודה, שמונה ימים לאחר מכן כבר כבשתי את השער הראשון שלי בבני יהודה. זה היה ממש עם יום ההולדת שלי, אז החגיגה היתה מושלמת".

סילבסטר.
סילבסטר. "ניצחנו את מכבי ת"א שהיא ברצלונה הישראלית" (מאור אלקסלסי)

התקופה הקשה בבית"ר ירושלים: "זה מועדון גדול עם המון מסורת, אולי עם הכי הרבה אוהדים במדינה. הגיע בעלים חדשים בקיץ, והוא הביא איתו שחקנים חדשים. מבוגרים יותר, אבל עם שם. לצערי האווירה הטובה שהיתה בקבוצה נעלמה. היינו ביחד בחדר ההלבשה, אבל לכל אחד היה אגו גדול על כר הדשא. כל העונה היתה מביכה מאוד. שיחקנו רע כקבוצה והיה לי קשה בחוד. כבשתי שער ראשון רק בדצמבר. אחרי שהמאמן התחלף השתפרנו, אבל לא באופן משמעותי. למועדון היתה אמביציה לסיים את העונה במקומות 2-3 ועכשיו הם נאבקים בפלייאוף התחתון ורק שש נקודות מפרידות ביניהם לירידה".

על בני יהודה: "זו קבוצה צעירה. יש שני שחקנים מעל גיל 35 ועוד שניים סביב גיל 30, אבל רוב האחרים הם בני 25 ומטה. המאמן רצה אותי וזה היה חשוב לי. באתי לעזור לקבוצה והמאמן רצה אותי וזה היה הכי חשוב כי הוא הכניס אותי להרכב באופן מיידי. זה נהדר כשהמאמן מאמין בך ונותן לך לשחק הרבה. עכשיו אני מרגיש מצוין ואני מאמין שאני יכול לעזור לקבוצה להגיע לאירופה. אני מרגיש כעת נפלא בכדורגל. משחק לא 60 דקות אלא כמעט כל משחק 90 דקות".

התכניות לעתיד: "יש לי חוזה עד סוף העונה, ואחר כך אהפוך לשחקן חופשי. כנראה שלא אמשיך בבני יהודה ואחזור לאירופה. אני בקשר עם כמה מועדונים, אבל העונה עדיין בעיצומה, כך שכרגע זה חסר טעם לחשוב שיהיה משהו קונקרטי".

במדי בית
במדי בית"ר. "האווירה הטובה שהיתה בקבוצה נעלמה" (דני מרון)

ההתאקלמות שלו בארץ: "אנחנו גרים בתל אביב. כשהגענו לישראל למרות ששיחקתי בירושלים, חברה שלי רצתה לגור ליד הים כי היא אמרה שכל עוד אנחנו כבר כאן אז שנהנה מהים כי מזג האוויר בדרך כלל חם כל השנה. תל אביב היא עיר אירופית מודרנית מלאה בפארקים, בתי קפה, מסעדות. התיירות כאן פורחת. אנחנו מתגוררים עשר דקות הליכה מהים ומבחינה זאת נעים לנו בישראל. מודה שפחדתי להגיע בהתחלה. מצאנו הרבה מידע על ישראל, אבל כאשר הגענו הכל היה מצוין".

פחד מהטילים שנורו על תל אביב: "היה לנו מקרה אחד שפחדנו. לפני שלושה שבועות בערך חווינו אזעקה בפעם הראשונה. במקרה הזה כל האוכלוסייה צריכה לרוץ למקלט, או מה שנקרא אצלם ממ"ד. יש כאלה שיש להם בבית וכאלה שצריכים לרוץ למקלט. זה חדר עם דלת יותר עבה וקירות חזקים יותר. בחלון יש פילטר נגד נשק כימי. כשנכנסו לחדר שמענו פיצוץ חזק. אחרי כמה דקות האזעקה הפסיקה וחזרנו לשיגרה. היה עוד מקרה של פיגוע אבל שמענו מהשחקנים בחדר ההלבשה שזה לא רציני והכל בסדר. לישראל יש חיל אוויר חזק מאוד".

נבחרת סלובקיה: "המאמן החדש פאבל האפל עוד לא שמע עליי כנראה. אם אמשיך לכבוש אני מאמין שהוא יבחין בי. אם יזמינו אותי לנבחרת זה יהיה גמול גדול עבורי על הכושר בו אני נמצא כעת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי