הצביעו: מהו הרגע הגדול ביותר בקריירה של יוסי בניון?

יוסי בניון
יוסי בניון | Gettyimages

הנגיחה בסנטיאגו ברנבאו, השלושער נגד בשיקטאש, ו'הנה בא בניון' נגד מכבי תל אביב. משחזרים את הרגעים הגדולים בקריירה של היהלום, הצביעו בסקר

(גודל טקסט)

בשיקטאש – ליברפול 8:0 (6.11.2007)
יוסי בניון שלא היה חלק ממסע המשחקים של מכבי חיפה בליגת האלופות בעונת 02/03, ערך בכורה בקמפיין האירופי הבכיר רק בשנת 2007 ובמשחקו השלישי בלבד, היה חלק מרכזי באחת ההופעות הגדולות של קבוצה ליגת האלופות . הקשר הישראלי כבש את השער השני ובהמשך השלים שלושער היסטורי, הוסיף עוד צמד בישולים וסיפק את אחת ההופעות הגדולות ביותר של שחקן הישראלי בחו"ל.


השמיד את בשיקטאש (Getty Images)

ריאל מדריד – ליברפול 1:0 (25.2.2009)
עונה לאחר ההופעה המשחק נגד בשיקטאש הכוכב הישראלי פגש את קבוצת הכוכבים של ריאל מדריד בשלב שמינית גמר ליגת האלופות. בניון שטרם כבש בשלבי הנוקאאוט, לא חשש מהמעד ובדקה ה-83, עלה לכדור נייח של פאביו אאורליו עלה גבוה מעל כולם לנגיחה חזקה והכניע את איקר קסיאס בסנטיאגו ברנבאו, שבסופו של דבר עזר למועדון האנגלי להשלים את המשימה ולעלות לשלב הבא.


"הנה בא בניוןן" (עדי אבישי)

מכבי תל אביב – מכבי חיפה 2:1 (12.3.2001)
מחזור 29 בעונת 2000/01 מכבי חיפה פגשה את הצהובים בקרב קריטי עבור הירוקים על מאבק על האליפות. ריימונדס ז'וטאוטאס כבש ראשון לזכות חיפה בדקה ה-63, אבי נימני איזן את התוצאה שמונה דקות לסיום וכשהיה נראה המשחק בדרך לחלוקת נקודות מאכזבת עבור מכבי חיפה, ילד הפלא בן ה-20 פרץ מהאגף מהאגף השמאלי, היטל בהגנת הצהובים וכבש שער נפלא עם כדור מדויק לפינה הימנית של שטואבר וקבע את אחד הניצחונות המתוקים של מכבי חיפה בשנים האחרונות שסיימה את אותה עונה עם צלחת האליפות.


ליברפול – ברנלי 0:4 (12.9.2009)
במחזור החמישי בעונת 09/10 נערך המשחק הגדול ביותר של יוסי בניון באנפליד, הקשר הנפלא כבש את השער הראשון לאחר פריצה נהדרת לתוך ההגנה של ברנלי עם תרגיל ההטעיה המפורסם שלו בדקה ה-27. בדקה ה-61 בניון כבש את השני שלו, והשלישי של ליברפול עם דחיקה מול השער ובדקה ה-81 בניון רשם היסטוריה, לאחר שקיבל כדור על מגש לאנדריי ורונין, השלים שלושער והפך לשחקן הראשון (והיחיד עד היום) כבש שלושער בפרמיירליג, בגביע האנגלי ובליגת האלופות.


יוסי בניון במדי הנבחרת. (Getty Images)

ישראל – שוויץ 2:2 (9.10.2004)
ואיך אפשר ללא משחק נבחרת, בחודש ספטמבר 2004 במוקדמות מונדיאל 2006, סיפק הפנומן את הופעתו הטובה ביותר בנבחרת במשחק הביתי באצטדיון רמת גן נגד שוויץ. בניון העלה את ישראל ליתרון כבר בדקה התשיעית לאחר דריבל נהדר בו עבר בדרך את השוער עם הטעיה נפלאה ודייק בקור רוח מול השער. לאחר שני שערים מהירים של האורחים, בניון שוב התעורר עם כיבוש נדיר ביופיו, הקשר החליף מסירות עם פיני בלילי כאשר האחרון החזיר לו עם מסירה מהאוויר, ובניון במהלך מושלם הקפיץ בחלק החיצון של כף הרגל ובעט בחצי מספרת לעבר השער של השוויצרים שקבע את תוצאות המשחק.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי