חוגג: "אם בניון לא יעמוד בציפיות, אני רשאי להחליף אותו"

משה חוגג
משה חוגג | ערן לוף

ההחלטה לתלות את הנעליים ("הרגע הנכון עבורו"), התפקיד החדש ("יקבע את זהות המאמן"), אוחנה ("יוסי כפוף לאלי"). לאחר פרישתו של הכוכב ומינויו למנהל המקצועי, בעלי בית"ר בראיון ברדיו ירושלים

(גודל טקסט)
שעות ספורות לאחר פרישתו של יוסי בניון ומינויו למנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, בעלי המועדון משה חוגג התראיין הערב (חמישי) ברדיו ירושלים ושפך אור על השתלשלות האירועים.


מינוי בניון למנהל המקצועי: "מלכתחילה הייתה לנו כוונה שיוסי ישתלב בצוות המקצועי של בית"ר ירושלים לאחר פרישתו ממשחק פעיל. לא הייתי צריך לשכנע אותו להצטרף לצוות המקצועי".


ההחלטה לפרוש: "יוסי ילד גדול והוא מקבל את ההחלטות שלו לבד. אני, כמובן, אמרתי לו את דעתי. אני מאוד אוהב אותו וחושב שהוא הכדורגלן הישראלי הכי גדול שהיה. גם עכשיו, בגילו, הוא משחק טוב מאוד ויש לו עדיין מה לתת. לדעתי האישית, הדבר הנכון הוא לפרוש כשאתה עדיין משחק טוב, ועדיין נשאר לאנשים טעם של עוד, בניגוד לכדורגלנים אחרים שראינו שזקנתם ביישה את נעוריהם והראו להם את הדרך החוצה מסיבות מקצועיות. יוסי קיבל את זה וזה היה הרגע הנכון עבורו".


Congratulations on your career, Yossi

Wishing you all the best for the future following your retirement pic.twitter.com/rjBNvC0Zx2

— Arsenal FC (@Arsenal) April 11, 2019


הסמכות של בניון: "יוסי הוא האוטוריטה הבכירה בבית"ר ירושלים מבחינה מקצועית. הוא יקבע את זהות המאמן, יביא את השחקנים ויבנה את כל הפן הזה של המועדון. כמובן שאני בטוח שהוא יתייעץ עם אלי אוחנה, אבל ההחלטה הסופית תהיה של יוסי. מתי הוא ימנה מאמן? תשאלו אותו. יש ליוסי תקציב ובמסגרתו הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. אם הוא יעשה דברים שלא ייראו לי נכונים ולא יעמוד בציפיות, אז אני רשאי להחליף אותו. הוא מבין ממני מה אני רוצה לראות ואני סומך עליו. איך זה יקרה, זו כבר החלטה שלו. אני רוצה לראות כדורגל טכני עם הרבה שערים וזו המשימה שלו".


מעמדו של אוחנה: "אחריות וסמכות זה משהו שצריך להגיע ביחד. בניון אחראי על הפן המקצועי של הקבוצה הבוגרת ולכן הסמכות חייבת להיות שלו. יוסי בניון, מוני ברוש ומנהל מחלקת הנוער – כולם כפופים לאלי אוחנה כי אני לא מנהל את המועדון. כל אחד מתעסק בתחום שלו, אבל כולם כפופים לאלי".


העונה הבאה: "התקציב בבית"ר הוא גבוה, אני חושב שהסגל צריך לעבור שינויים, אבל הפוטנציאל שלו גבוה מאוד. אנחנו רחוקים שנות אור מלממש את הפוטנציאל שיש לנו, זה בהחלט צוות שחקנים שהיה צריך להתמודד על תארים ולהוות איום אמיתי, הוא לא עשה את זה בשנה הזאת, וזה תפקידו של יוסי לדאוג שזה כן יקרה בעונה הבאה".


האם יהיה משחק פרידה: "אני מעריך שהמשחק האחרון שלו יהיה נגד אשדוד בטדי, אלא אם הוא ירצה לשחק בחוץ נגד רעננה, אבל אני חושב שהוא רוצה לפרוש באצטדיון הביתי. אנחנו מדברים על משחק פרידה/ראווה בקיץ, אבל אנחנו עוד לא שם. אנחנו רוצים להזמין את כולם כדי לכבד את האיש. מגיע לו".



הסמוכת המקצועית בבית"ר ירושלים. יוסי בניון (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי