צפו בתקציר: ניצחון ראשון למכבי חיפה בפלייאוף העליון, 1:2 על מכבי נתניה

ארנסט מאבוקה, ג'ורג' מנדז'ק
ארנסט מאבוקה, ג'ורג' מנדז'ק | מאור אלקסלסי

בצ'יראיי כבש כבר תוך שש דקות, אבל שועה (10) ומנדז'ק (30) הפכו ונתנו לבלבול את המקום השלישי לפחות לעוד שבוע. אוהדי האורחת התפרעו ביציע, שער של רוקאביצה נפסל בבדיקת VAR. עלי מוחמד הורחק בצהוב שני

(גודל טקסט)

זה לקח ארבעה מחזורים, אבל מכבי חיפה סוף סוף הגיעה לפלייאוף העליון. הקבוצה של בלבול הראתה אופי וחזרה מפיגור בדרך ל-1:2 על מכבי נתניה הערב (ראשון) בסמי עופר, שהציב אותה במקום השלישי לפני שתפגוש בשבוע הבא את באר שבע השנייה בטבלה.

הירוקים שיחקו טוב גם נגד חדרה, מכבי ת"א ובני יהודה, אבל נתקלו לרוב בחוסר מזל ובקבוצות שידעו לנצל מצבים טוב מהם. הפעם הם הצליחו לנטרל את ההתקפה המהירה של דראפיץ' וברדה, ולא איבדו את היתרון שהשיגו בשלב מוקדם יחסית.

כמובן, נתניה היתה זו שהשיגה את היתרון בשלב מוקדם. כבר בדקה השישית היא עלתה ליתרון, משער של מי אם לא פאטוס בצ'יראריי, אבל אם יש משהו שמכבי חיפה מזוהה איתו העונה זה אופי. בדקה ה-10 ירדן שועה השווה עם שערו הראשון במדים הירוקים, ו-20 דקות לאחר מכן שיתוף פעולה קמרוני הביא לשער של מנדז'ק שקבע את תוצאת המשחק.

נתניה, לעומת זאת, לא ניצחה כבר חמישה מחזורים והתדרדרה למקום החמישי בטבלה. בעוד חודש היא תגיע לגמר הגביע, ובקצב הזה היא לא תגיע אליו בתקופה טובה. בשבוע הבא היא תפגוש את המאכזבת הנוספת של הפלייאוף העליון, הפועל חדרה, ותנסה לצאת מהבו. מכבי חיפה, כאמור, תצא לטרנר עם אופציה לעלות למקום השני.

עלי מוחמד ומנדז'ק. המנצחת תקבל את המקום השלישי)
עלי מוחמד ומנדז'ק. המנצחת תקבל את המקום השלישי (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, אטיין ריינן, עאיד חבשי, עופרי ארד, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, קרים פריי, ניקיטה רוקאביצה (מקסים פלקושצ'נקו 70), ירדן שועה.

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', דולב אזולאי, ג'ונתן בורנשטיין, סתיו פיניש (מוטי ברשצקי 46), עלי מוחמד, ניקו אולסק, יחמיר היקה (אביב אברהם 46), גיא מלמד, פאטוס בצ'יראיי.

מהלך המשחק
מכבי נתניה היתה הראשונה להשתלט על קצב המשחק, והגיעה לשתי הזדמנויות טובות בדקות הראשונות. ואז בדקה השישית הגיע פטאוס באצ'יראיי ועשה את מה שהוא עושה. לגלזר לא היה סיכוי, והמונטנגרי העלה את הצהובים ל-0:1. במקום להיכנס להלם, השחקנים של בלול יצאו להתקפה והכדור הגיע לשועה. החלוץ הצעיר בעט חלש, אבל עמוס לא עמד טוב והכדור הטעה אותו בדרך לרשת ו-1:1 עם שערו הראשון מאז הגיע למכבי חיפה.

פאטוס בצ'יראיי. לא מפסיק להבקיע מאז שבא לארץ (מאור אלקסלסי)
פאטוס בצ'יראיי. לא מפסיק להבקיע מאז שבא לארץ (מאור אלקסלסי)

בזמן שביציע האורחים השתוללו, והמשטרה נאלצה להתערב, ביציע המקומי האוהדים התעוררו ודחפו את הקבוצה שלהם קדימה. הקבוצה עצמה התקיפה ונראתה מצוין, ובסיומה של התקפה עם העברת כדור יוצאת מן הכלל שהסתיימה עם הגבהה של מאבוקה. הקמרוני השני של חיפה, ג'ורג' מנדז'ק, חיכה בצד השני ונגח פנימה כדי להשלים מהפך ו-1:2.

המחצית השנייה היתה רגועה יותר מהראשונה, לפחות מבחינת הכדורגל. קרו דברים שהיה אפשר להסתדר בלעדיהם, כמו שני הצהובים של עלי מוחמד שהותירו את נתניה ב-10 שחקנים. למרות החיסרון המספרי הנתנייתים לחצו וניסו להשיג את השוויון, ורק בקושי עופרי ארד הציל את קבוצתו מספיגה. הדקות האחרונות עברו בזחילה, וכשהשופט שרק לסיום הירוקים נשמו לרווחה וראו את הניצחון הראשון שלהם בפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי