אוחנה בראיון: הסמכויות של בניון, מעמדו של בוזגלו והסיכוי למאמן זר

אלי אוחנה עם משה חוגג
אלי אוחנה עם משה חוגג | דני מרון

יו"ר בית"ר ירושלים התראיין ברדיו 101FM ודיבר על הכל: "תוך עשרה ימים נחליט מי יהיה המאמן הבא. לא כל שחקן שאנחנו רוצים ויגיע עם דרישות מוגזמות ישחק בקבוצה. אני ראש המערכת, למעט חוגג כולם תחתיי"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים מתקדמת אט אט לעבר העונה הבאה, כשלאחר ההודעה הרשמית על מינויו של יוסי בניון למנהל המקצועי והארכת חוזהו של אנתוני וארן, צפויות בקרוב הכרזות נוספות בנוגע לסגל השחקנים וכמובן שגם על זהות המאמן הבא, שכרגע המועמד המוביל להחלפת ניר קלינגר, שלא אמור להמשיך על אף שבשבת בקריית שמונה כנראה יעמוד על הקווים לאחר תקופה ממושכת, הוא רוני לוי.

היום (חמישי) זכינו לעוד קצת מידע בנוגע לעונה הבאה, כאשר יושב הראש אלי אוחנה התראיין ברדיו ירושלים: "אנחנו עובדים כבר כמה חודשים על העונה הבאה. אנחנו לא יכולים להתייחס לכל פרסום ואלה גם לא סודות אטום, אבל צריך לעשות דברים בשקט ואנו בהחלט עובדים במרץ, רואים שחקנים וחושבים על כיוונים. דברים לא מסתיימים ביום או יומיים, גם כי זה לא תלוי רק בנו. הדברים יותר מורכבים מלהגיד שם של שחקן כזה או אחר והוא מגיע או לרצות להשתחרר משחקן כזה או אחר והוא פשוט הולך. זה לוקח זמן".

על מאמן בעונה הבאה: "אני מאמין שתוך שבוע עד עשרה ימים נחליט מי יהיה המאמן הבא. יש מועמדים, כולל המאמן הנוכחי ניר קלינגר. נשב ונחשוב טוב טוב אם זה נכון להמשיך איתו או להחליף אותו. יש פגישות מתוכננות לימים הקרובים ואז נהיה חכמים ונודיע על כך בזמן שמתאים לנו. גם מינוי מאמן זר זו אופציה שקיימת. השולחן שלי מלא במועמדים, סרטונים, קורות חיים של שחקנים ומאמנים. להגיד שמאמן זר יהיה בבית"ר? הסיכוי לא גדול, אך קיים. אנחנו רוצים לתת לעצמנו את האפשרות לבחון את הדברים בעוד שבוע-עשרה ימים כדי להיות בטוחים. מקווים שנקבל החלטה נכונה עבור הקבוצה".


"נחשוב טוב טוב אם צריך להשאיר אותו או להחליף". קלינגר (דני מרון)

על סמכויותיו לאחר מינויו של יוסי בניון למנהל מקצועי: "נוצרה מן אופנה כזו שכל הזמן מנסים לחפש מי אחראי. אנחנו עובדים כפי שאנחנו חושבים. לגביי, אני יושב ראש הקבוצה וזה אומר שכל המועדון מתחתיי להוציא את בעל הבית. הגעתי לבית"ר לתפקיד הזה ואני ממשיך בו. אם רוצים להפיל עליי אחריות אז אין בעיה, אני בראש המערכת. אם ארצה או לא, האש תפנה אליי".

עוד על תפקידו של בניון: "הגישה שלי ובוודאי של משה חוגג, היא שברגע שנותנים אחריות אז אי אפשר שלא לתת לו סמכות בלעדית. ברור שיוסי עובד במערכת והוא תחת יושב ראש ובעל בית, אבל הגישה שלנו – שלי ושל משה חוגג – היא לתת ליוסי את כל האחריות, העזרה והמעטפת כדי שיצליח. אנחנו יודעים שלהוציא את מכבי ת"א תפקיד המנהל המקצועי לא עבד בישראל כי לא נתנו סמכויות, ובלי זה אין סיכוי להצליח. אני ויוסי עובדים בשיתוף פעולה מלא, אנחנו מדברים, יושבים עם המועמדים לשחק או לאמן ונקבל החלטה משותפת – אבל בהחלט שהתפקיד שלו משמעותי, אולי הכי חשוב בבית"ר ירושלים. אלא אם הוא יביא דברים מופרכים שלי או למשה חוגג יהיה מה לומר, ניתן לו את כל הכלים כדי לבנות קבוצה טובה שתצליח בעונה באה".


"התפקיד שלו אולי הכי חשוב, אבל יש היררכיה". אוחנה עם בניון (דני מרון)

בחירת השחקנים הזרים בעונה הבאה: "זה נכון שחלק מהזרים שהבאנו לא הצליחו, אבל זו חכמה בדיעבד להגיד שהם נכשלו. ז'אורז'יניו קונטה הם זרים קיימים, לא החלפנו אותם. גם טיירה שהובא קיבל המון מחמאות בקריית שמונה. חוסר ההצלחה הגדול ביותר זה אולנארה, שהגיע עם רזומה מצוין שכל איש מקצוע היה רוצה לצרף. קיווינו והאמנו שייתן את התפוקה, כי יש לו יכולת אישית פנטסטית. מתברר שהוא לא ממש רצה להיות פה. גם היום ברחבי העולם כשקונים שחקן, מצפים שהוא ייתן את מה שמקווים ממנו ולא כל מה שמתכננים יוצא לפועל. לא המצאנו שום דבר, אם נפגע ב-60-70 אחוז מהזרים אז אני חושב שזו תהיה הצלחה".

מעמדו של מאור בוזגלו: "צפויה לנו פגישה בשבוע הבא עם יעקב בוזגלו, אנחנו נשמע ונשמיע. אתם רוצים שאני אפרט אם אנחנו רוצים אותו? לא כל שחקן שאנחנו רוצים ויגיע עם דרישות מוגזמות יהיה בבית"ר ירושלים. זה לא משנה כמה הוא ירוויח אם לא נרצה אותו מקצועית".

סוגיית השוער בעונה הבאה: "אנחנו חושבים על זה המון, כי שטקוס הוכיח את עצמו בליגה ואיתמר ניצן – בעיני שחקן העונה של בית"ר ירושלים בפער – הצליח להכיל את כל מה שעבר בתחילת העונה, עמד בפני כל הפרסומים האלה והוכיח יכולת גדולה, זה מראה אופי ענק. השאלה אם נשאיר את שניהם או רק אחד מהם תצטרך להיבחן, כי שטקוס הוא גם זר וזה תלוי. נצטרך לראות מי הזרים שיאיישו את התפקידים בקבוצה ואם נצטרך לוותר על זר אז נעשה את זה, אבל להגיד לכם שקיבלנו החלטות? ממש לא, יש לנו מספיק זמן. העונה אפילו לא נגמרה. שמחים שאנחנו יכולים להחליט בין שני שוערים טובים ואולי גם להשאיר את שניהם, אם כי הסיכוי לכך לא גבוה".


ניצן. "הסיכוי שנשאיר את שני השוערים לא גבוה" (אודי ציטיאט)

המועמדים הישראליים: "מבחינתי שיבוא שחקן בן 29 אם הוא מספק את הסחורה. לגבי ישראליים, השוק לא רווי בשמות גדולים, זה שוק מאוד מצומצם וזו בעיה. נצטרך לראות מי יהיה בשוק, את מי נוכל להביא וזה יהיה תלוי כמובן גם בסכומים ובהעברות. לא כל מה שנחליט יקרה, כי זה לא תלוי רק בנו. נעשה את המאמצים הכי גדולים לבנות קבוצה טובה שתתחרה בצמרת".

מטרות לעונה הבאה: "אנחנו רוצים להגיע לרביעייה הראשונה לפחות, כי בית"ר ירושלים לא יכולה לחשוב או להצהיר אחרת. פלייאוף עליון, גם העונה ובכל העונות, זה דבר שהוא צריך להיות מובן ומאליו. לכן, כשאנחנו יושבים עם שחקנים ומישהו מבקש מענק פלייאוף עליון, הוא נתקל בפרצוף ובתשובה שהוא לא חוזר על הבקשה הזו עוד פעם".

השינויים במחלקת הנוער: "מתחילת העונה שעברה השינויים התחילו לבוא לידי ביטוי. זה קיבל דחיפה גדולה העונה כי הסכומים שמושקעים יותר גדולים. אנחנו רוצים שיהיו תנאים טובים מאוד במחלקת הנוער ובשלב הראשון זה לא יבוא לידי ביטוי בתוצאות, כי גם בעונה שעברה ניצלנו מירידה וגם השנה אנחנו בסכנת ירידה, אבל צריך להסתכל על כל המחלקה ולא רק על הנוער. כבר נעשו שינויים וזה נורא קשה לגייס מאמנים מהשורה הראשונה. לא שאין לנו מאמנים טובים, אבל גם מאמנים טובים וגם שחקנים מחוץ לירושלים אלה הכל דברים שעולים הרבה כסף. תקציב מחלקות הנוער יגדל משמעותית – לא נהיה איפה שמכבי ת"א ומכבי חיפה, כי שם ההשקעות מטורפות. אם בניון יהיה מעורב? תהיה לו כל כך הרבה עבודה בבוגרים, אבל בהחלט תהיה לו נגיעה בכל מה שקשור לצד המקצועי. עיקר העבודה תהיה בבוגרים".

פרישתו של בניון וההחלטה לעבור לתפקיד ניהולי: "אם היו אומרים לו לפני שלושה חודשים להחליט לבד, הוא היה ממשיך לשחק. התשוקה שלו למשחק ענקית, אבל גם הוא הבין שדברים טובים מגיעים לסיומים וצריך לזכור שגם הכדורגלנים הגדולים ביותר קיבלו מיד תפקיד כל כך בכיר בקבוצה גדולה כמו בית"ר ירושלים. זה היה צעד על דעתו של משה חוגג ועל דעתי, זה משהו שרצינו מלכתחילה וחוגג בעיקר חשב שזה האדם הנכון לעמוד בראש המערכת המקצועית ושאני אשאר בתפקידי.


"היה משיך לשחק אם היה מקבל את ההחלטה לבדו" (דני מרון)

"זה לא יהיה מעבר פשוט, אבל ליוסי יש כל כך הרבה ניסיון ואולי בחודש או בחודשיים הראשונים יהיה לו קשה, אבל בינתיים אני רואה רק דברים חיוביים ואם הוא ימשיך ככה יהיה לנו מנהל מקצועי מצוין", המשיך היו"ר לדבר על בניון. "חד משמעתי לא יהיה עניין של אגו, לכל אחד התפקיד שלו וכולם יודעים את ההיררכיה. יוסי, אני ומשה חוגג שבאמת זז אחורה ונותן לנו לנהל חושבים כמעט בכל הדברים אותו הדבר. המאמן יוחלט על ידי יוסי ואנוכי, ולא שיהיה למשה חוגג מה לומר ואנחנו נעדכן אותו. כל החלטה שתצא תהיה פה אחד, גם אם יהיו חילוקי דעות – בינתיים אין כי המועמדים שאנו נפגוש הם על דעת שנינו. לא תהיינה הדלפות כאלה ואחרות, כשנחליט על מועמד זה יתקבל פה אחד. יכול מאוד להיות שכבר בשבוע הבא ניפגש עם מועמד או שניים זרים. זה לא עניין של שמות, כל החלטה שלא תתקבל תהיה בהתאם גם לנושא התקציבי".

מעמדו של קלינגר: "הוא לא הכחיש שהוא רוצה להמשיך ואני חושב שכל מאמן בבית"ר היה רוצה להמשיך. הוא מועמד כמו שאר המועמדים, לא קיבלנו שום החלטה, אבל ניקח את הכל בחשבון ולכן ניפגש עם כמה מועמדים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי