מאור בוזגלו מדבר על הכל: "לשחק בבית"ר? פנטזיה שלא חשבתי שתתממש"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

החלק הראשון של הראיון הבלעדי עם הכוכב. בניון: "הקריירה המפוארת ביותר של כדורגלן ישראלי". משה חוגג: "עוד לפני שהוא רכש את המועדון, הוא אמר לי לחכות". העונה הקשה בירושלים: "הכל בולשיט, נכשלנו"

(גודל טקסט)

נראה שמאור בוזגלו איתנו כל כך הרבה שנים, והוא רק בן 31. הקשר הצבעוני יסיים את חוזהו בבית"ר ירושלים בקיץ הקרוב, ויסיים עוד עונה מלאת עליות וירידות, כמו בכל הקריירה שלו. פעמיים אלוף ישראל, שני גביעי טוטו ושלוש פעמים מלך הבישולים של ליגת העל. 


מאור התגבר על מספר פציעות נוראיות במהלך הקריירה, כיום, עבור רוב האנשים הוא הרבה יותר מכדורגלן. הוא כוכב ריאליטי, תורם לקהילה, דוגמן, מודל לחיקוי ובן אדם שכמעט כל אדם במדינה מכיר. בקיץ הקרוב, בפעם השלישית ברציפות מאור יצטרך לקבל החלטה חשובה לגבי הקבוצה בה ישחק בעונה הבאה, החלטה שתשפיע רבות על השנים שנותרו בקריירה שלו.


בראיון בלעדי לספורט1 הוא מדבר על יוסי בניון ("הקריירה המפוארת ביותר של הכדורגלן הישראלי. העובדה שיהיה מנהל מקצועי לא השפיעה על הקשר בינינו"), שרשרת האירועים שהובילה אותו לבית"ר ירושלים ("עוד לפני שקנה את בית"ר, מושיקו חוגג אמר לי חכה"), הביקורת על הרשתות החברתיות והקושי להתמודד עם החזרה למגרשים. 
 


בוזגלו מול המצלמה (דני מרון)


אני רוצה להתחיל דווקא מהבסיס. משבת, אתם בהכנות לקראת משחק הפרישה של יוסי בניון. ספר קצת איך החוויות?
"קודם כל בשלב הזה של העונה, בירידת המתח שנוצרה, קשה מאוד להביא אנרגיה וריגוש. נוצרים הרבה ימי חופש אחרי משחקים ולא תמיד אתה מגיע הכי מוכן, למרות שמי שמקצוען עושה אקסטרות, שזה אגב מה שעלה לי ביוקר בשנה האחרונה. אבל עם יוסי שיחקתי גם בנבחרות ישראל, אני חושב שזה לא דבר מובן מאליו בשבילו לפרוש בבית"ר. בכל זאת זה מועדון גדול מאוד. אנחנו יודעים כמה בארץ קשה לקבל כבוד והערכה, לאנשים יש זיכרון קצר, אני שמח שקבוצה כמו בית"ר ירושלים נותנת לו את זה ונותנת לו להרגיש את זה.


אתה מרגיש שבית"ר זאת במה ראויה בשבילו?
"אין ספק בכלל. עצם הפרישה זאת החלטה מאוד מאוד קשה. בכל זאת, הוא הקריב במשך שנים. אני חושב שיוסי בחור יוצא מן הכלל. מעבר לרמה המקצועית והעובדה שהוא הכדורגלן הישראלי שעשה את הקריירה המפוארת ביותר. כשאתה מתחיל החלום שלך זה רק לעלות לבוגרים, לא משנה באיזה ליגה אתה משחק, אז להשיג את מה שהוא השיג בדרך שהוא השיג, זה דבר גדול. התשוקה שלו לכדורגל והרעב שלו, זה דברים שאי אפשר ללמד אותם. הלוואי והיה חוג שמלמד תשוקה לכדורגל. גם בגיל שלו לרדת לגליצ'ים באימונים, לעשות את מה שהוא אוהב, זה ברכה לדעתי ואין במה יותר כיפית ומכבדת לכך ממה שקורה במועדון".
 

אתם מתרגשים לקראת המשחק הזה? שהוא חשוב מבחינה ספורטיבית, בגלל המצב של מ.ס אשדוד?
"זה בעצם הדבר הבא שרציתי לדבר עליו. נוצר מצב שאנחנו יכולים ליפול בפה של הרבה מאוד אנשים. הכבוד שלנו מונח על הכף, אנחנו חייבים לבוא למשחק בשבת במטרה לנצח ולהמשיך את המומנטום החיובי. למרות כל מה שקורה סביב יוסי, אני חושב שברמה המקצועית אנחנו נהיה חייבים לעשות את ההפרדה. אבל זה דבר מרגש שלא קורה כל יום. אין לי ספק שיוסי מאוד מתרגש, אני לא יודע איך הוא יגיב לסיטואציה הזאת".



מתכוננים למשחק הפרישה של בניון (דני מרון)


אתה חושב שהוא יבכה?
"שמע זה גם בסדר, כדורגל זה רגש, זה דבר עוצמתי. זה הכי אמיתי שיכול להיות. אתה גם מרגיש בעיר את ההתרגשות, ואין לי ספק שכולם יגיעו לטדי לתת לא את הכבוד האחרון. אני בטוח שכל הקהל היה רוצה שהוא יתחרט וימשיך לשחק".


אתה מאמין שיש סיכוי שזה יקרה?
"אצל יוסי הכל יכול להיות".


איך זה לשחק בטדי מול הקהל של בית"ר? כמה חשיבות יש לזה בעיניך?

"האוהדים זה הכוח של המועדון הזה. העוצמה שיש להם זה משהו שקשה להסביר במילים. רק מי שמשחק בקבוצה הזאת יכול להבין. או כמו שאומרים, זר לא יבין זאת. ירושלים זו עיר שחיה ונושמת כדורגל ובכל מ­קום בארץ יש אוהדי בית"ר, אתה מקבל המון חום ואהבה ברחוב, זה נותן לך המון כוח. עוד משהו, צריך לציין את הקהל של בית"ר לטובה השנה. אחרי כל מה שהם עברו, ושכולם נהנו לבקר צריך גם להחמיא. הם דחפו אותנו ברגעים קשים. זה לא דבר מובן מאליו בכדורגל שלנו, לא רואים את זה בכל מקום.



בוזגלו. מחמאות רבות לבניון (מאור אלקסלסי)


בהקשר של יוסי, באותו שבוע שהוא חלק איתך חדר הלבשה כשחקן, הוא יושב עם אבא שלך ומנהל משא ומתן על החוזה הבא שלך. עד כמה זה מוזר מבחינתך?
"קודם כל, אני לאורך כל הקריירה אף פעם לא השתתפתי במשא ומתן. זה נראה לי דבר טבעי ונוח, כי אין מה לעשות, שחקן כדורגל צריך להתרכז במגרש. הוא לא יכול לדבר על עצמו, זה לא אתי. אני ויוסי אף פעם לא דנו על העתיד שלי או על החוזים. זה לא מהדברים שהיינו מדברים עליהם. רק מבחינה מקצועית, איך לעשות את הדברים טוב יותר ולהשתפר".


אז הצלחתם לעשות את ההפרדה הזאת?
"חד משמעית. אני חושב שיוסי גם עדיין בשלב של למידה, כי בכל זאת הוא עדיין שחקן והוא ייהנה מזה עד הרגע האחרון. ביום שזה ייפסק הוא ייכנס לזה בכל הכוח. היום ראיתי אותו באימון ולא דיברנו על זה בכלל. באנו להתאמן, היה אימון טוב".


בתחילת דרכך היו כאלה שהשוו אותך ואמרו שתהיה יוסי בניון הבא
"לא יודע אם יוסי בניון הבא. במהלך הקריירה השוו אותי להמון שחקנים גדולים, זה דבר שהוא די טבעי בכדורגל ברגע שאתה מפתח קריירה בתור שחקן צעיר ונכנס לתודעה בגיל מוקדם. ההשוואה הזאת לפעמים נותנת לך דרייב מאוד גדול. לצערי 5 שנים מהקריירה יצא לי לחוות מחוץ למגרש בפציעות מאוד מאוד קשות. אני לא נשען על זה ואף פעם לא הסתכלתי אחורה יותר מדי, לא חשבתי מה היה קורה אם לא הייתי פצוע, או מה היה קורה אם לא הייתי נשאר בליון. הראש שלי תמיד מסתכל קדימה, אני תמיד שואף למה שיהיה בהמשך ולא נתקע על מה שהיה".



בוזגלו עם עידן ורד. נענה לקריאה של חוגג (ודי ציטיאט)


אנחנו תוך כדי המשא ומתן שלך לקראת העונה הבאה, וזה מוביל אותי לשאול אותך על משה חוגג. שיחקת אצל גולדהאר, יענקה'לה ואלונה. ספר לנו מה דעתך עליו?
"קודם כל את משה אני מכיר עוד מימי הפועל באר שבע. כשהוא היה ספונסר ואני הייתי שחקן. שמה התחברנו, זה לא אומר שאנחנו מדברים כל היום בטלפון או שאני מכוון אותו מקצועית כמו שאנשים טוענים, זה תלוש מהמציאות. באותה תקופה דיברו על כל מיני אפשרויות, ואני רק רציתי להיות בריא לפני שאקבל החלטה. ברגע שמשה אמר לי שהוא רוצה שאני אהיה חלק מזה לא היססתי וזה המשא ומתן כנראה הכי קצר שהיה לי בקריירה. תוך יום התחלתי לחפש דירה".


הוא פנה אלייך באופן אישי? מה גרם לך להשתכנע?
עוד לפני שהוא קנה את בית"ר הוא אמר לי: 'תחכה, אל תקבל שום החלטה'. לא ידעתי על מה מדובר, ואני לא טיפוס ששואל יותר מדי. לא חשבתי אפילו שהוא יהיה הבעלים של בית"ר ירושלים. אחרי כמה ימים התפרסם שהוא עומד לרכוש והכל היסטוריה". 


ברגע שהוא סגר את העסקה ידעת שתגיע לבית"ר?
"חד משמעית. כי לבית"ר לא חשבתי שאני אי פעם אגיע. זה היה בגדר פנטזיה שלא חשבתי שתתממש. ידעתי שבית"ר לא משלמים הרבה מאוד כסף, וזה תמיד היה הולך ביחד. כשאלי טביב רצה אותי זה לא היה רציני לדבר בכלל. פתאום זה נהפך למשהו ממשי".




בוזגלו. מחמיא לקהל שתמך בקבוצה ברגעים קשים (דני מרון)


איזה סוג בעלים הוא?
אני לא אוהב לדבר על אנשים אחרים. אני חושב שמה שמאפיין אותו זה שהוא הולך בדרך שלו. יש לו תשוקה מאוד גדולה, יש לו רעב להצליח. אפשר לראות את זה בבית"ר ירושלים. ברגע שהוא נכנס המועדון עבר שינוי מאוד מאוד גדול. אין חוקים בכדורגל, אני חושב שהוא מפיק המון לקחים מהשנה הזאת. כשאתה נכנס למועדון בתור רוכש, הרבה אנשים מנסים לבוא ולייעץ ולכוון ולא תמיד אתה נופל על האנשים הנכונים. אני די משוכנע שכמו בעסקים, לאורך זמן הוא יצליח. הדרך וההתמדה, אני לא רואה את זה חולף".


הוא יכול להחזיר את בית"ר לימים הגדולים?
"אני חושב שהוא עשה כמה מהלכים אסטרטגיים מאוד גדולים. למרות הגודל העצום של בית"ר, היא כמעט לא ייצרה הכנסות. הוא עשה באמת כמה מהלכים גאוניים, הוא הכניס כמה אנשים מאוד מעניינים לקבוצה ופתח את כל עניין השיווק והמיתוג באמת למקום שבית"ר ראויה לו. צריך להעריך אותו על זה. קשה מאוד להרגיל אנשים למשהו אחר. אני יכול להעיד על עצמי, כאחד שפרץ גבולות ברשתות החברתיות לפני 6 שנים, מה שבית"ר עושה היום, בלי קשר לתוצאות היא ממשיכה בדרך שלה. עד שאנשים יתרגלו".


אתה חושב שהוא החתים אותך גם כחלק מהמיתוג של המועדון?
"קודם כל אני חושב שמעבר למקצועי, אי אפשר להתעלם מכל מה שעברתי מבחינת היכולות שלי. למרות העונה הנוכחית שעברנו, תשאל כל בן אדם שמבין קצת כדורגל, הוא יודע כמה תרמתי למועדון. מבחינת מספרים וערך מוסף. מאור בוזגלו זה ערך מוסף"


יכול להיות שההחתמה שלך הייתה צעד שיווק להרים את המועדון?
"אני חושב שזה גם וגם. יש כל מיני צדדים שאפשר להסתכל על זה, אבל אין ספק שמי שמחתים אותי יודע שיש לי ערך אחר. אני פרצתי גבולות, לקחתי מנהל צמוד לרשתות החברתיות שעד היום איתי, למרות שאנשים לא כל כך מקבלים את זה"



הבן מאור והאב יעקב. נעדר תקופות ארוכות בגלל פציעות (אלבום משפחתי)


בוא נדבר על הרשתות החברתיות. איך זה קרה?
"אני חושב שהכל התחיל בכדור עונשין בסמי עופר, ההוא שהלך לשמיים. דיברתי עם היועץ מדיה שלי רפאל קבסה, ידעתי שיש הרבה אנשים שמסתכלים עליי. אני רציתי להעלות את ההרגשה שלי והתחושה שלי בגלל הפנדל הזה. אני קבור באדמה, אני רוצה לשתף את זה להעלות משהו. שם זה התחיל. רציתי לצחוק על עצמי על הפנדל ומשם המשכתי. לא משנה טוב או רע, אני ממשיך לשתף וזה נהיה חלק בלתי נפרד מההתמודדויות היום יומיות שלי. גם אם אני עצבני, כועס, מתוסכל והפסדנו, אתה תראה יום אחרי זה פוסט. כי אני רוצה שאנשים ידעו מה התחושה שלי. אנשים רוצים לראות אותי מתמודד גם ברגעי משבר. היום הרשתות החברתיות מעצימות את כל התהילה והיופי. מה לעשות שיש עוד צדדים".


אתה סוג של סלב. יש לך סדרת דוקו, אתה ברשתות החברתיות, אתה עושה מיליון דברים מסביב לכדורגל כדי לתחזק את המותג הזה שנקרא מאור בוזגלו. אז מה אתה אומר לאנשים שחושבים שאתה לא בנוי לשחק כדורגל?
"בוא נגיד שהשנה בבית"ר אני שומע את זה המון. כמו שאמרתי, קשה מאוד להרגיל אנשים למשהו אחר, אבל זאת הדרך שלי. גם אם תיקח את ראש הממשלה, אף פעם לא יהיה קונצנזוס. תמיד יהיו אנשים שיגידו טוב ויהיו אנשים שיגידו לא טוב. אני עושה מה שטוב לי, לא לאחרים. אם התחלתי במשהו, אז אולי זאת הזדמנות להגיד שאני מוקף באנשים שמתעסקים בכל מה שקורה מסביב ונותנים לי להתרכז בכדורגל. ברוך השם. זה ששנתיים הייתי פצוע ועסוק בשיקום זה עובדתי, אבל עצם זה שחזרתי זה רק מעצים את הקאמבק שלי ואת הדברים שבאמת אנשים לוקחים כמובן מאליו. כל שנייה על הדשא בשבילי זה עולם ומלואו, אני מעריך כל רגע ורגע ויודע שבכדורגל אי אפשר לדעת מה יקרה. אתה היום משחק ומחר אתה שנה בחוץ. אני חושב שבארץ לא יודעים לעשות הפרדה. למה כל הכוכבים הגדולים בעולם עושים את הכל ומתרכזים בכדורגל, באים משחקים ומייצרים המון כסף גם מחוץ לכדורגל?



"בארץ רואים דברים אחרת" (יח"צ)


אז איך אתה מסכם את העונה שלך בבית"ר?
"הייתי לי ציפייה מסוימת, גם מבחינת היכולת שלי, אני חושב שיכולתי להוציא הרבה יותר מהעונה הזאת. אבל אי אפשר לקנות חדות במכולת, זה דברים שחוזרים על עצמם לאורך תקופה, ופשוט נכנסתי לקבוצה שהייתה בסחרור מטורף, מבחינה מנטאלית וחסרת פרופורציה מבחינת ציפיות. אני לא מאמין בלהדביק פאזל אני מאמין שצריך להרכיב אותו. אבל זה נותן המון כוח להמשך, גם לי באופן אישי היה מאוד קשה להתמודד עם זה. בקריירה שלי תמיד ידעתי לעשות את ההפרדה בין המגרש לבית. בבית"ר ירושלים זה היה אתגר מאוד מאוד גדול מבחינתי, כי גם אם אני אפרט את כל הסיבות זה לא יעניין אף אחד, ואני די מסכים עם זה כי אני לא מאמין בתירוצים. הכל בולשיט, נכשלנו השנה, אבל נוכל להפיק הרבה לקחים מהעונה הזאת ולקבל המון כוח לעונה הבאה. לראות איפה טעינו ומה עשינו לא נכון, גם אנחנו השחקנים בינינו לבין עצמנו. בסופו של דבר כקבוצה נכשלנו, יש בסגל המון כישרון ואיכות, לדעתי לא ניצלנו אפילו 3% ממנו. היום הייתי יכול לשבת איתך, ואם הייתי מנצל 5% מהמצבים שהגעתי אליהם, יכול להיות שהייתי מבקיע 12 גולים. כשאני מסתכל אחורה, היה חסר לנו 2-3 נקודות כדי להגיע לפלייאוף, ככה שזה היה ניתן להשגה".


אז מה בעצם לא עבד, על מה אתה יכול לשים את האצבע?
"יש הרבה סיבות. אני הייתי מתמקד בכימיה. אני מאמין בזה מאוד, לאורך כל הקריירה עברתי הרבה מאוד חדרי הלבשה והשנה פשוט לא הרגשתי את זה. לא הרגשתי ששחקנים משחקים אחד בשביל השני וכבר אמרתי את זה בעבר. זה היה בנוי על הברקות. כשאני עולה לדשא אני צריך לדעת מה אני צריך לעשות".


אתה מפנה בעצם את הביקורות לצוות המקצועי?
"לא בהכרח. אני חושב שכולם ניסו להביא סוג של דרך, לא בטוח שהמסר הועבר אלינו בצורה הנכונה בגלל שכולם היו תחת לחץ מאוד גדול ופשוט נשאבנו לזה. כשאתה בבועה אתה לא מסתכל ימינה או שמאלה, אתה פשוט מוריד את הראש ומנסה להתמודד עם זה".



בוזגלו. היכן ישחק בעונה הבאה? (דני מרון)


אתה אומר הרבה את המילה "אנחנו" בהקשר לעונה הבאה. אתה חושב שתישאר בבית"ר? אתה רוצה להישאר בבית"ר?
"כל עוד אני פה אני מחשיב את עצמי כחלק בלתי נפרד מהמועדון. מה יהיה הלאה? אני לא יודע ואני לא יכול לתכנן. עברנו שנה מאוד מאוד קשה, גם אני באופן אישי גיליתי על עצמי הרבה דברים, טובים ורעים. אין ספק שהמועדון עבר שינוי גדול מאוד, ועוד יעבור בהמשך".


אז למה בעצם אנשים מדברים על זה שאתה תעזוב את בית"ר ירושלים?
מה שמפריע לי זה שכולם מדברים על הכסף.. מדברים הרבה על הכסף אבל צריך לזכור שאני הגעתי לבית"ר בשליש מהשכר שהייתי רגיל להרוויח. לא באתי לפה בשביל הכסף, באתי לפה בשביל להחזיר את היכולת לשחק כדורגל. זה שהגעתי פצוע זה דבר אחד, היום ברוך השם אני שחקן בריא, משחק רץ, בועט, קופץ. אני כשיר ב-100%. אני אשמח להישאר בבית"ר, אבל אני צריך להתאים את עצמי למועדון. בינתיים הכל נמצא בחוסר וודאות. לא יודעים מי יהיה המאמן, לא יודעים מה יהיה הסגל. אני יודע שהשם שלי תמיד יהיה באור הזרקורים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי