חוגג: "גזענות שלנו היא ניצחון של הנאצים. זאת הדרך לזכור"

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

לרגל יום השואה, בעלי בית"ר ירושלים הקדיש פוסט ארוך בפיסבוק להסבר על המלחמה שלו בתופעה השלילית: "אין לנו דרך אמיתית להרגיש את מה שעמנו עבר, אבל אם נשכח מאיפה באנו לא נגיע לאן שאנחנו רוצים"

(גודל טקסט)

כמעט שנה עברה מאז קנה משה חוגג את בית"ר ירושלים, ומאז הוא לא היסס לעמוד פעם אחר פעם כנגד הקריאות הגזעניות ששויכו לאוהדי הקבוצה לא פעם בעבר. היום (חמישי) הקדיש חוגג פוסט בפייסבוק לרגל יום השואה על המלחמה שלו בגזענות ובאלימות.

"אולי זה היום הנכון לומר מילה על למה אני נחוש להילחם בגזענות", כתב חוגג, "כולנו למדנו על השואה אבל אין לנו דרך אמיתית להרגיש את מה שעמנו הרגיש שם, אפילו לא קצת. לרצוח את בני משפחתנו רק משום שהם יהודים? לא רוצה ולא יכול לדמיין את זה".

"לפני מספר שנים ביקרתי בגרמניה באיזה כנס טכנולוגי, עליתי על רכבת שם. באחד הקרונות היתה קפיטריה והלכתי לקנות משהו לשתות, כשישבתי שם על הבר התחלתי לדבר עם כמה אנשים שהיו לידי, דיברנו על כדורגל, אני אוהד ברצלונה, הוא באיירן מינכן, פפ בדיוק עבר מאחת לשנייה ודיברנו על מה זה יעשה לבאיירן. ואז הוא שאל אותי מאיפה אני, עניתי תל אביב, יודן? הוא שאל ולא כל כך הבנתי, אתה יהודי? אמרתי כן עם חיוך. בתמימות חשבתי שגם הוא מתפעל מהישגינו הרבים ואז זה קרה, הוא ירק לי בפנים והחל לקלל בגרמנית, חבר שלו תפס אותו, חברים שלי הגיעו, נגמר הסיפור".

משה חוגג.
משה חוגג. "נחוש להילחם בגזענות" (דני מרון)

"אם אני לא יכול לשכוח את מערבולת התחושות שהרגשתי", המשיך חוגג, "מה יגידו אלו שעברו שואה? מה יגידו ילדיהם? אלוהים ירחם וישמור. אם נשכח מאיפה באנו כנראה שלא נגיע לאן שאנחנו רוצים".

"בגלל זה דווקא לנו, יותר מלכולם, אסור לנהוג בגזענות. אסור. גזענות מהצד שלנו היא ניצחון שלהם. אסור לנו לתת להם לנצח. בגינת האלוהים הקטנה שלי אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. זוהי הדרך שלי לזכור".

חוגג ציטט מתוך ויקיפדיה: "אַנְטִישֵׁמִיּוּת היא המונח המודרני לתיאור תופעה חברתית, שלפני המאה ה-19 נודעה בשם שנאת יהודים או שנאת ישראל. הפירוש המילולי של המונח הוא "נגד השֵמִיִים", דהיינו שנאת כל בני הגזע השֵּׁמִי, אשר עמם נמנים בין היתר היהודים וערבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי