קשטן יורה: "איזי שלח את הדובר להגיד לי לעשות חילוף, האגו שלו חשוב לו מהקבוצה"

תומר קשטן
תומר קשטן | מאור אלקסלסי

המאמן שפוטר מק"ש בראיון: "במקום לתת שקט, הוא חצה גבולות". המעורבות של אביו במינויו: "אם איזי טוען כך, הוא שקרן - מכונת האמת תתפוצץ מקרוב שקרים". שרצקי מסר בתגובה: "כל מילה של תומר - שקר"

(גודל טקסט)

לאחר שפוטר הבוקר (שני) מאימון קריית שמונה בעקבות הביקורת שהעביר על אזי שרצקי בראיון, תומר קשטן דיבר לראשונה בתוכנית הספורט של 103FM וסיפר בפתיחות יוצאת דופן על השתלשלות האירועים.

קשטן פתח את דבריו וירה: "כשאמרתי את הדברים הנוקבים שצוטטו הבוקר בשמי בידיעות אחרונות, לקחתי בחשבון שזו יכולה להיות סיבה לפיטורים – אבל קיוותי שהוא (איזי שרצקי) ישים את האגו בצד ויחשוב על טובת הקבוצה ולא על עצמו. לפני כשבעה שבועות כתבתי לו את הדברים שצוטטו בשמי הבוקר והפנתי כלפיו ביקורת על כך שהוא מתערב בצורה לא לגיטימית. הוא הבהיר לי שאנחנו לא נעבוד ביחד בעונה הבאה. שבוע לאחר סיום הליגה הסדירה כבר ידעתי שאני לא אמשיך, אך מאז במקום לתת שקט הייתה התעסקות בלתי פוסקת ואזכור של שמונה מאמנים שחלקם כבר סגרו בקריית שמונה על פי הפרסומים. אלו דברים שמחלחלים לשחקנים ופוגעים במרקם הקבוצתי. גם בהפועל תל אביב, אחרי הדיווחים שעלו לאחרונה על קרע בין האחים ניסנוב לרפואה, ראינו למה זה הוביל מקצועית".

איך איזי הגיב לדברים שהוא כתב לו: "הוא לקח צעד אחורה והיה פחות מעורב. אחרי המשחק נגד בית"ר ירושלים הוא התערב עם הערות וטענות על שחקן כזה או אחר, אבל כן היה סוג של שקט. ברגע שהמצב היה רגוע, ניצחנו את הפועל חיפה ועשינו 2:2 עם הפועל תל אביב. למה חזרתי לקריית שמונה? בקדנציה הקודמת איזי תמיד אמר את אשר על ליבו, לבעלים יש לזכות לומר את דעתו, אבל הפעם זה חצה גבולות שלטעמי אסור לחצות. התערבות בשיטת משחק ודברים שאסור שיהיו. בעלים לא צריך להתערב בשיקולים מקצועיים. יש הבדל בין לומר את דעתך לבין לשלוח את דובר הקבוצה במהלך המשחק שיגיד לי לעשות חילוף כזה או אחר. שמתי את זה בצד והתעלמתי, אך זה לא אומר שזה לגיטימי".


איזי שרצקי (ערן לוף)

האם הוא חשש לרדת ליגה ולכן אמר את הדברים הנוקבים: "לבעלים יש אחריות כלפי המועדון יותר מכל עובד במערכת. אם רגע לאחר המשחק בשבת כשסיימנו בתיקו והתקרבנו לקו האדום, הבעלים לא מסוגל לשים את טובת המועדון לפני טובתו האישית ולומר 'חברה, כרגע שום דבר לא מעניין, כולנו עסוקים במשימה אחת והקבוצה היא מעל הכל' – זה אומר הכל. גם אם דגו סגר, זה לא הזמן לעשות את זה. שמתי את הדברים כולל את עתידי בצד בגלל הסתכלות על טובת המערכת. אם הבעלים לא מצא לנכון לעשות את זה, זה מסביר הכל. המועדון חשוב לו, אין ספק, אבל האגו שלו חשוב יותר. הוא היה צריך לתת למערכת שקט, אבל בחר לפעול בדרך אחרת. אציין שאני מאוד אוהב ומעריך את איזי, הוא עשה הרבה מאוד דברים טובים וקריית שמונה לא הייתה קיימת בלעדיו ולא תהיה קיימת אחריו".

האם אביו דרור קשטן היה מעורב במינויו: "הוא ביקש שאאמן בקריית שמונה? שקר וכזב. אין לי בעיה לעמת ביניהם במסעדת 206 ונראה מכונת האמת של מי תתפוצץ מרוב שקרים. מעולם אבא לא התערב בקריירה שלי ולא פנה לאף אחד ולא ביקש מאף אחד שימנה אותי לתפקיד כזה או אחר. לא היה ולא נברא – מעולם אבי לא פנה לאיש בכדורגל הישראלי בקשר אליי ובוודאי שלא לאיזי. אם הוא טוען שכן, אז הוא שקרן. אם הייתי מתייעץ עם אבא שלי, לא הייתי מדבר איתכם עכשיו. אחרי משחקים הוא התראיין כי הוא היה חייב".

איך באה לידי ביטוי ההתערבות של איזי: "זה יכול להיעשות על ידי פסילת שחקנים שהוא בחר, אגב את כל הסגל העונה הוא בנה בעצמו. לא הייתי שם כי הייתי המאמן של קבוצת הנוער, אבל הוא בנה את כל הסגל ואחר כך גם פסל אותו. בשנים האחרונות איזי כל שנה אומר שהוא לא מעורב וכל שנה הוא מתערב יותר ויותר וזו בסופו של דבר הבעיה. הוא צריך למנות מאמן ולתת לו לעבוד. אני מאחל למסאי (דגו) שיתנו לו לעבוד. בעלי קבוצות הם בעלי ההון ובאופן טבעי מעורבותם גדולה מאשר בעבר. לגיטימי שאדם שמשקיע את כספו יביע דעה, אולם יש דברים שאסור להתערב בהם כמו בחירת הרכב ומערך.


תומר קשטן (דני מרון)

"אם הוא רוצה לקבוע את ההרכב, שימנה את עצמו למאמן. אם ישנה אפשרות למכור שחקן במיליוני שקלים כמו עם עאבד בעבר, אז יש היגיון בדרישה של הבעלים וזה אירוע חד פעמי שכמובן שאני יכול להבין. הייתי בזמנו עוזר המאמן של בני (בן זקן), אבל אי אפשר לשבת כל השבוע במשרדים ולחשוב שמצב השחקנים שראית בווידאו בקיץ זהה למצב שלהם בחורף. לאמן כדורגל זה לא רק לקבוע את ההרכב, יש פרמטרים רבים שאי אפשר לראות מהמשרד. לא תמיד השחקנים שהם על פניו הטובים ביותר בקבוצה הם אלו שצריכים לפתוח בכל משחק נתון".

האם הוא לא חושש לגבי עתידו: "מותר לפטר מאמן ומעולם לא השמעתי ביקורת. זכותו של מועדון לפטר מאמן אם הוא לא שבע רצון, הרי זה מקצוע כפוי טובה. כאשר ממנים מאמן, צריך לאפשר לו לעבוד. אני לא חף מטעויות ולא בורח מאחריות, אבל צריך לתת לי לעבוד. בעלים צריך לקבוע את התקציב, זה לגיטימי. אני אפילו יכול להבין מעורבות בקביעת סגל הקבוצה כי יש לזה השלכות כאלה ואחרות. בינואר איזי אמר לי שהפצועים יחזרו ואין לו כוונה להגדיל את התקציב. בסופו של דבר לירוי צעירי הגיע פצוע אחרי חודש שהוא התאמן ובפועל לא קיבלנו שום שחקן. כמובן שמבחינתו זה לגיטימי להגיד שיש מסגרת תקציב שהוא לא רוצה לפרוץ ואני מבין את זה".

איזי שרצקי מסר בתגובה: "כל מילה של תומר היא שקר".

קשטן פוטר כאמור מחזור אחד לפני סיום העונה כאשר קריית שמונה נמצאת בסכנת ירידה ממשית ובמחזור הקרוב (ראשון ב-20:15, ישיר בספורט2) היא תתארח בדוחא בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון עלולה להוריד אותה ללאומית.


דרור קשטן (אסף קליגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי