צפו בתקציר: מ.ס. אשדוד נשארה בליגה עם 0:1 על הפועל חיפה

שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים
שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים | דני מרון

אבי בוחבוט ומשה אוחיון הובילו את הקבוצה מעיר הנמל לפוטו פיניש דרמטי בפלייאוף התחתון עם שישה ניצחונות בחמישה משחקים. עובדייה חטאב (9) כבש שער ששוה ליגת העל, ואת השאר עשתה הפועל ת"א שניצחה את פ"ת

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

עד לפני חודש וחצי השאלה הגדולה בפלייאוף היתה מי תרד ללאומית יחד עם מ.ס. אשדוד. הקבוצה של ג'קי בן זקן הציגה כדורגל רע, לא הפסיקה להפסיד ונראתה בדרך הבטוחה לרדת ליגה אחרי שלוש עונות. אבל אז משהו קרה, הדרומיים השיגו 12 נקודות מתוך 15 אפשריות והערב (ראשון) השלימה מסע היחלצות מופלא לאחר 0:1 על הפועל חיפה, שהשאיר אותה בליגה בזכות ההפסד 2:0 של מכבי פתח תקווה להפועל תל אביב.

אשדוד לא היתה תלויה בעצמה במחזור הסיום של הפלייאוף, והיתה זקוקה לניצחון ולאיבוד נקודות של קריית שמונה או הפסד של המלאבסים. בזמן ששחר הירש וג'וזף גנדה עשו את העבודה עבורם במושבה היה זה עובדייה חטאב שכבש את השער היחיד במשחק והשאיר את קבוצתו בליגה.

יותר מהכל, זה הניצחון של אבי בוחבוט. המאמן הגיע כחיזוק למשה אוחיון לפני שבועות ספורים והוא ללא ספק האיש שחתום על הקסם שעשתה מ.ס. אשדוד בסיום העונה הזו. ניצחונות חוץ אצל פתח תקווה, רעננה ובית"ר הם אלה שעשו את ההבדל, ואם יש קבוצה בפלייאוף התחתון שראויה להישאר זו אשדוד. מאז בני יהודה בעונת 2007/08 לא זכור מסע היחלצות מרשים כזה מהקו האדום. ועכשיו, הפנים לעונה הבאה.

לירן סרדל מול בנצי מושל. רק קבוצה אחת על המגרש (דני מרון)
לירן סרדל מול בנצי מושל. רק קבוצה אחת על המגרש (דני מרון)

הרכבים
מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, בנצי מושל, ניר ברדע, עוביידה חאטב, גיל כהן, לאונרדו אווסו, רועי גורדנה, דן ביטון, רומאן הבראן, דין דוד, שגיב יחזקאל.

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ריקי מיטרבסקי, ניסו קפילוטו, לירן סרדל, גל אראל, רסמוס סטויטדט, ראדו גינסארי, מתן חוזז, גילי ורמוט, ובן אז'ובל.

מהלך המשחק
על פי דקות הפתיחה, בהחלט נראה כאילו מ.ס. אשדוד רוצה להישאר בליגה. הכדור בקושי עבר את קו האמצע, בעוד שחקני המארחת תוקפים את השער של שטקוס. ועדיין, הכדורגל של האשדודים מסודר ורגוע, ונראה שהם יודעים בדיוק מה התכנית שלהם. והתכנית שלהם יצאה לפועל בדקה התשיעית, עם כדור חופשי שהעניק להם אוראל גרינפלד. דן ביטון בעט, ובכדור הטעה את שטקוס שאמנם הגיע אבל שמט אותו לרגלי עובדייה חטאב, שדחק פנימה את ה-0:1. כרגע, מ.ס. אשדוד נשארת בליגת העל.

שגיב יחזקאל רודף אחרי גילי ורמוט. האדומים התעוררו אחרי 20 דקות (דני מרון)
שגיב יחזקאל רודף אחרי גילי ורמוט. האדומים התעוררו אחרי 20 דקות (דני מרון)

מאז השער, לעומת זאת, אשדוד נרדמה ופרט לבעיטה או שתיים היא לא סיכנה את השער של שטקוס. האדומים, לעומת זאת, צברו מרץ והתקיפו יותר, חודרים לרחבה מספר פעמים אך ללא הצלחה. גם במחצית השנייה, שהיתה רדומה מצד שני הקבוצות, לא נרשמו הזדמנויות גדולות או החמצות ענק. רק תוספת הזמן היתה מותחת, וגם היא בזכות עבודת הגנה נהדרת של אשדוד שעשתה הכל כדי לשמוע את שריקת הסיום. לבסוף, דקות ארוכות אחרי תום הזמן החוקי, פפיר הכניס את המשרוקית לכיס והשלים את סיפור המסע המופלא של אשדוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי