סיבוק: "חשבתי על כך, אבל אני לא רוצה לפרוש אחרי ירידת ליגה"

תומאש סיבוק, גל שיש
תומאש סיבוק, גל שיש | עדי אבישי

בלם מכבי פ"ת מסכם בראיון מיוחד את העונה הקשה ("בחלומות הכי גרועים לא חשבתי שנרד"), מדבר על הטעויות ("אנחנו הקבוצה שרצה הכי פחות, שיחקנו כבודדים") ומודה שספק אם יישאר בישראל ("בלאומית יהיה לי קשה")

(גודל טקסט)

במכבי פתח תקווה עדיין לא מעכלים את ירידת הקבוצה לליגה הלאומית, לאחר ההפסד אתמול 2:0 להפועל ת"א שקבע שלאחר שש עונות בליגה הבכירה, המלאבסים ישחקו בשנה הבאה בימי שישי וייאלצו להיאבק על מקומם לשוב לליגה הבכירה. מי שסיים את חוזהו בקבוצה הוא הבלם תומאש סיבוק, שבראיון לספורט1 סיפר על היממה הכואבת שעברה עליו ועל קבוצתו.

איך מרגישים אחרי לילה כזה?
"זה מאוד קשה. לא יכולתי לדבר אתמול ולא ישנתי כל הלילה. זו פעם ראשונה שאני יורד ליגה, אז התחושות נוראיות. אני עדיין לא מאמין שירדנו. העונה שלנו לא התפתחה בצורה טובה, אבל בחלומות הכי גרועים שלי לא חשבתי שנרד ליגה. אני לא יודע איך מרגישים השחקנים האחרים, אבל אני משתגע במחשבות".

איך העונה שלכם, שהתחילה במאבקים על הפלייאוף העליון, הסתיימה ככה?
"קשה לנתח את כל מה שקרה, אבל אמרתי כמה פעמים: אם נסתכל בסטטיסטיקה, אנחנו הקבוצה שאולי רצה הכי פחות וזו אחת הסיבות שהסתבכנו בליגה. לא רצנו מספיק עם הכדור ובלעדיו. לא שיחקנו מספיק כקבוצה, אלא כיחידים. כשגיא הגיע השתפרנו, אבל גם לגיא זה היה קשה, כי הוא היה צריך לעבוד עם השחקנים שהוא קיבל. היו לנו שחקנים איכותיים, אבל קרו דברים כמו הפציעה של חביבו שפגעו בנו. תאי חלוץ מצוין, אבל הוא צעיר ואי אפשר לשים עליו את כל הלחץ. היה קשה לגיא למצוא את ההרכב הנכון, כי בגלל התוצאות, הוא היה צריך כל שבוע לשנות. לא הגענו לפלייאוף העליון, אבל היו לנו מספיק משחקים להבטיח את ההישארות. אשדוד היו במרחק של 12 נקודות מאיתנו, והיו לנו כמה משחקי הכרעה כדי לסיים את סיפור ההישארות ולא עשינו את זה".


"היו לנו מספיק משחקים כדי להבטיח את ההישארות" (עדי אבישי)

כאב לך לראות את גיא בסיום? התקשורת העבירה ביקורת רבה עליו…
"בשבילי, הוא אחד מהמאמנים הטובים ביותר שהיו לי פה. מבחינת מוטיבציה לפני המשחק, מהבחינה הטקטית. אני אוהב מאמנים כאלה, כי ככה זה עובד באירופה. כל אחד צריך להסתכל במראה ולראות אם הוא עשה מספיק. המאמן הוא הבוס של הקבוצה אז כמובן שהוא יספוג את כל הביקורת מהתקשורת, אבל אני לא רוצה להאשים אותו. מאז שהוא הגיע התחלנו להשתפר בכל דבר. המאמן לא משחק על המגרש. הוא יכול להגיד לנו מה לעשות ולהכין אותנו. אני לא אעביר ביקורת על המאמן, הוא הזכיר לי הרבה מאמנים באירופה".

איך אתה מסכם את התקופה שלך פה?
"כשהגעתי היה לי קשה בגלל מזג האוויר ובגלל שלא עשיתי הכנה טובה לעונה. שבעת המשחקים הראשונים היו קשים לי, אבל מאז ששרון הגיע התחלנו לשחק טוב והיינו קרובים לפלייאוף. בעונה הראשונה הבטחנו את ההישארות ארבעה משחקים לסיום העונה. העונה שעברה לא הייתה גדולה, אבל סיימנו במקום השביעי, למרות שהייתה לנו קבוצה חדשה שרק צחי ורומאריו נשארו בה. גם העונה הייתה לנו קבוצה יחסית חדשה. התחלנו טוב ואז צברנו הרבה תוצאות תיקו, אז השתנה המאמן והיו הרבה שינויים בינואר. היינו שוב קרובים לפלייאוף, אבל לא ניצחנו במשחקים החשובים. אנחנו השחקנים לא שיחקנו מספיק טוב. לא ירדנו ליגה אתמול, אלא במשחקים שלא הצלחנו להכריע כמו נגד סכנין שסיימנו בתיקו 1:1. החמצנו שם בסוף ויכולנו כבר אז להכריע את ההתמודדות. זה הדברים הקטנים. אתמול קיבלנו גול והיו לנו מצבים. פעמיים לקחו לנו שערים מהקו והיה עוד מצב שהכדור של ארמנדו פגע בתאי. לחצנו, אבל לא היה לנו מזל".


"הדברים הקטנים הכריעו" (עדי אבישי)

גיא שוחח איתך על העובדה שהוא רוצה שתישאר וכרגע התוכניות משתנות…
"אחרי המשחק אתמול ישבתי בחדר ההלבשה, חשבתי על עתידי ואולי לפרוש אפילו. הגעתי הביתה ואמרתי לעצמי שאני לא רוצה לפרוש בצורה כזאת. היו לי קשיים בקריירה, אבל תמיד נלחמתי ולא ויתרתי. אני מרגיש טוב פיזית ולא נפצעתי כמעט במהלך העונה. שיחקתי בכל המשחקים ואני מעוניין להמשיך אבל אני עדיין לא יודע איפה. חשבתי שאמשיך פה, אבל בכדורגל אתה לא יכול לדעת מה יקרה בשבוע הבא. סיימתי פה חוזה ואקח לעצמי שבועיים של הפסקה לחשוב על זה ביחד עם הסוכן שלי".

יש סיכוי שתישאר בישראל?
"אני לא יודע אם אמשיך פה, כי יהיה לי קשה לשחק בליגה הלאומית מבחינה מנטלית, בלי קהל. אני אוהב לשחק תחת לחץ. אנחנו נראה מה יקרה בתקופה הקרובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי