צפו בתקציר: ניצחון שני להפועל חדרה על מכבי חיפה בפלייאוף, הפעם 0:2

עופרי ארד, נטע לביא
עופרי ארד, נטע לביא | דני מרון

גרצ'קין (16, שער בכורה) וקארצב (64) סידרו שש משש נגד הירוקים, שפספסו הזדמנות להתבסס במקום ה-2. עוואד הורחק (32) לאחר יריקה מכוערת על גרופינקל ואביטן שמר על רשת נקייה לראשונה מאז דצמבר

(גודל טקסט)

שש נקודות השיגה הפועל חדרה בפלייאוף העליון מתוך 24 אפשריות, כולן נגד מכבי חיפה. הערב (שני), במשחק שנעל את המחזור ה-34, גברה העולה החדש 0:2 על החבורה האנמית של מרקו בלבול, שהייתה גם הקבוצה הראשונה שלא מצאה את הרשת מול החבורה של ניסו אביטן לאחר לא פחות מ-17 משחקים רצופים בהם היא ספגה. מקס גרצ'קין התכבד בשער בכורה בליגת העל (18), עדן קארצב המחליף הכפיל (64) והמפסידה סיימה את המשחק בעשרה שחקנים אחרי שמוחמד עוואד חסר האחריות ירק על יהב גורפינקל (32).


אחרי ארבעה משחקים רצופים ללא הפסד, מכבי חיפה נוצחה בפעם הרביעית בפלייאוף העליון ונותרה במקום השני בטבלת ליגת העל כשהיא מקדימה את מכבי נתניה בנקודה ואת הפועל באר שבע בשתיים כשנותרו עוד שני מחזורים. במחזור הקרוב (ראשון ב-20:30) יארחו הירוקים את האלופה הנכנסת מכבי תל אביב, שבוודאי לא תעשה לה חיים קלים. הפועל חדרה, לעומת זאת, קטעה רצף של ארבה הפסדים רצופים ונותרה במקום השישי עם 39 נקודות, תשע פחות מבני יהודה החמישית. העולה החדשה תתארח ביום ראשון באותה שעה אצל הפועל באר שבע באצטדיון טרנר.


מבחינה מקצועית, נטע לביא סיים לרצות עונש הרחקה ושב ל-11 על חשבונו של מקסים פלקושצ'נקו. בחוד של מרקו בלבול הוצבו שון וייסמן וניקיטה רוקאביצה, גיבורי הניצחון על הפועל באר שבע, ולצידם קיבל את הקרדיט באופן די נדיר מוחמד עוואד. מי שהתחיל פעם נוספת על ספסל מכבי חיפה הוא החלוץ ירדן שועה. מנגד, חביב אוחיון קיבל הזדמנות בין הקורות של הפועל חדרה. מנשה זלקה, שלא התאמן באופן מלא בשבוע שעבר בגלל טקס הדלקת המשואה, קיבל בסופו של דבר את המקום בהרכב מניסו אביטן שהציב בחלק הקדמי את ויטלי גנון, איילון אלמוג ומלך שערי הקבוצה לוסיו.



במכבי חיפה זעמו על התנהגותו. מוחמד עוואד (דני מרון)


המחצית הראשונה החלה בקצב לא מספיק טוב, בעיקר מצד מכבי חיפה שלא הצליחה לאיים על השער ונראתה רע מאוד. בדקה ה-18, בבעיטה הראשונה שלה, חדרה עלתה ליתרון. אילון אלמוג עקף שחקן הגנה והכניס כדור עומק שהיה צריך להיעצר אצל עופרי ארד, אך הבלם לא ירד לכדור בתזמון טוב, מקס גרצ'קין אמר תודה וכבש מקרוב את שערו הראשון העונה. בדקה ה-32 הירוקים ספגו מכה קשה: מוחמד עוואד, שקיבל צ'אנס בהרכב אחרי זמן רב, התרגז על יהב גורפינקל שדחף אותו קלות וירק לעברו בצורה מכוערת וחסרת אחריות. השופט קיבל איתות, בחן את האירוע ב-VAR ושלף לחלוץ את הכרטיס האדום. חמש דקות לאחר מכן הגיעה הבעיטה היחידה של האורחת לשער, אבל חביב אוחיון היה במקום ומנע את הניסיון של קארים פריי, 0:1 לקבוצה מהשרון בהפסקה.


מכבי חיפה החלה את המחצית השנייה בלחץ כבד על שערו של חביב אוחיון הצעיר, אולם לא הצליחה לסכנו בצורה ממשית. בדקה ה-53 שלף מרקו בלבול את ירדן שועה מהספסל על חשבונו של ג'ורג' מנדז'ק, אלא שגם זה לא עזר לירוקים שהתקשו לייצר מצבים מול המערך המעובה שהציב ניסון אביטן. מנגד, חדרה הצליחה להדהים (64) מרגליו של עדן קארצב המחליף, שניצל הורדה נפלאה של לוסיו עם החזה ושלח טיל לרשת של גיא חיימוב חסר האונים. בסיום 0:2 חלק להפועל חדרה, שנהנתה מהופעה שקטה של חביב אוחיון ששמר לראשונה בקריירה שלו על רשת נקייה בליגת העל.



שוב על הספסל. ירדן שועה (דני מרון)


הרכבים:
הפועל חדרה: חביב אוחיון, עמית כהן, ויסאם רבאח, מנשה זלקה, יהב גורפינקל, מקס גרצ'קין, ג'ורג' פוציבה, ויטלי גנון (דובב גבאי, 67), ניית'ן אודוואה (אליאס זאנה, 81), איילון אלמוג (עדן  קארצב, 59), לוסיו.


מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק (ירדן שועה, 53), קרים פריי, ניקיטה רוקאביצה (מקסים פלקושצ'נקו, 69), מוחמד עוואד (כרטיס אדום, 32), שון וייסמן (רועי קהת, 80).


מהלך המשחק
דקה 5: רוקאביצה חדר לרחבה של הפועל חדרה, אבל חביב אוחיון יצא בתזמון מצוין והקדים אותו.


דקה 18, הפועל חדרה עלתה ל-0:1: אלמוג עקף שחקן ירוק והכניס כדור עומק שארד לא הצליח להרחיק, גרצ'קין אמר תודה וכבש מקרוב את שער הבכורה שלו העונה.



הימם את הירוקים. גרצ'קין עם חבריו (דני מרון)


דקה 32, מכבי חיפה נותרה ב-10 שחקנים: עוואד ירק על גורפינקל, ה-VAR אותת לשופט שהרחיק את החלוץ בכרטיס אדום ישיר. חוסר אחריות של החלוץ הצעיר, שקיבל הזדמנות בהרכב אחרי זמן רב וביצע מעשה מכוער.


דקה 37, בעיטה ראשונה של מכבי חיפה לשער: פריי חדר לרחבה לאחר חילופי מסירות אבל בעט לגופו של חביב אוחיון שהדף. וייסמן הסתער על הריבאונד אך בעט מקרוב לשמיים.




חוסר אחריות. מוחמד עוואד (דני מרון)


דקה 49: לוסיו הוריד יפה ל גורפינקל שבעט כדור חזק שחמק החוצה.


דקה 53, חילוף התקפי במכבי חיפה: ירדן שועה נכנס על חשבונו של ג'ורג' מנדז'ק.



לא הצליח להביא שינוי. ירדן שועה (דני מרון)


דקה 59, חילוף ראשון גם בחדרה: עדן קארצב ההגנתי עלה במקום המבשל איילון אלמוג.


דקה 64, הפועל חדרה עלתה ל-0:2: לוסיו הוריד כדור מצוין עם החזה לקארצב, ששלח טיל לרשת של חיימוב ההמום. הלם במכבי חיפה.


דקה 70: פריי ניסה להפתיע בכדור חופשי מתוחכם, אוחיון התעופף והציל ברגע האחרון.

 


הצלה נפלאה. חביב אוחיון (דני מרון)

קארצב חוגג את השני שלו העונה (דני מרון)


דקה 84: דובב גבאי ניסה להפתיע מרחוק אולם הבעיטה שלו עברה סנטימטרים מהקורה.


דקה 87: פלקושצ'נקו המחליף ניסה מ-30 מטר, אבל בעט לא מספיק טוב.


דקה 89: שוב פלקושצ'נקו מרחוק, הפעם אוחיון זינק וקלט.



אולי המשחק החלש ביותר מאז שהוא הגיע. מרקו בלבול מוטרד על הקווים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי