ניסו אביטן הוצג בהפועל ת"א: "מסיטים את האש לכיווני, יש רק אמת אחת"

ניסו אביטן איציק ניסנוב זאב גרינברג
ניסו אביטן איציק ניסנוב זאב גרינברג | יוני אריאלי

המאמן שעזב את הפועל חדרה, חתם על חוזה לשנתיים ללא סעיף יציאה והוצג במסיבת עיתונאים במתחם חודורוב. "אני מתרגש להיות פה, זה כבוד עבורי לחזור למועדון". ניסנוב: "לא הסתדרנו עם רפואה, זה קורה"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב יוצאת לדרך חדשה אחרי פיטורי קובי רפואה, היום (חמישי) הוצג המאמן החדש ניסו אביטן, שחתם אתמול על חוזה לשנתיים. מתברר שסערת הסקאוט דן רומן ורכש השחקנים שהיה במרכזה ויצרה את משבר קובי רפואה חלפה כשרפואה פוטר. מי שיהיה אחראי על הנושא המקצועי ובעיקר על רכש ושחרור שחקנים יהיה אביטן, שיהיה הסמכות הקובעת וכמו בכל מועדון הדברים יוחלטו בתאום עם הבעלים איציק ושרון ניסנוב ועם דן רומן אשר נכון לעכשיו אמור להמשיך בתפקידו כעוזר מאמן.

גורם במועדון: "אין דבר כזה שאדם הנמצא בצוות האימון יקבע למאמן מי יגיע ומי יעזוב. כל החלטה כמו בעבר תהיה בין המאמן לבעלים כשדן רומן הנמצא במערכת יהיה שותף לשינוי שהפועל תל אביב תעבור. אם יוחלט על עוזר מאמן אחר, סקאוט הוא תפקיד הקיים בכול מועדון תחת המאמן וההנהלה".

מכתב הפסקת עבודתו של קובי רפואה לא הועבר לידי המאמן המפוטר אישית, ונמסר לידיו של פרקליטו עו"ד רועי רוזן. רוזן אמור להיפגש עם אנשי הפועל תל אביב בנושא חוזהו של רפואה ולקבל תשובה אם במתחם חודורוב מתכוונים לעמוד בנושא תשלום שכרו של המאמן כחוק עד סיום העונה. על פי ההתנהלות של ראשי הפועל תל אביב יוחלט על נושא ההתנהלות המשפטית.

אביטן במעמד החתימה. יהיה אחראי על נושא הרכש והשחקנים (הפועל תל אביב, האתר הרשמי)
אביטן במעמד החתימה. יהיה אחראי על נושא הרכש והשחקנים (הפועל תל אביב, האתר הרשמי)

אביטן אמר במסיבת העיתונאים הרשמית של הצגתו: אני מתרגש להיות פה, זה כבוד עבורי לחזור למועדון, עשיתי סיור במתחם האימונים. יש לי כאן את כל התנאים להצליח, אני מעריך את המנדט שאני מקבל. מעריך את ההזדמנות, מקווה לא לאכזב את כל האנשים".

"מבחינתי הפועל תל אביב זה מועדון שכבוד לי לחזור אליו. כמאמן, כשאתה מקבל פנייה ממועדון אתה שוקל אם זה מעניין אותך, ומהרגע הראשון זה עניין אותי. ברגע שכל התנאים הבשילו, והתחושה בבטן שלי היתה טובה, הדרך היתה קצרה לסיכום".

קבוצתו הקודמת: "הדרך שלי בחדרה בשנתיים האחרונות היתה מסע מטורף עם הרבה הישגים. יש לי המון כבוד והמון אהבה לאנשים, לשחקנים לאוהדים, אבל באותה צורה אני אומר: אני פעלתי בצורה הכי נכונה שאפשר, עשיתי הכל כמו שצריך גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית".

אביטן.
אביטן. "נפרדתי מחדרה בצורה הנכונה, מקצועית ואישית" (יוני אריאלי)

"מסיטים את האש לכיוון שלי, אבל אני מספיק חזק כדי להתמודד עם זה. יש רק אמת אחת. הפרק הזה תם, אני מאחל לחדרה בהצלחה אבל עכשיו אני עם הפנים קדימה ואני מוכן לאתגר בהפועל תל אביב".

האם יביא שחקנים מחדרה: "יש להפועל תל אביב בסיס טוב וסגל ראוי, אנחנו לא הולכים למהפכות אלא לשינויים קטנים כדי לחזק את עצמנו. אני לא אעשה שום דבר לא חוקי או שיפגע במועדון הקודם, אבל יש דינמיקה של דברים. בגלל הרגישות של מה שקרה אנחנו נעשה הכל בהסכמה ובשיתוף פעולה".

מדיניות הרכש: "קיבלתי מנדט מהבעלים לעשות מה שאני רוצה בסגל, אני בא נקי ולא פוסל אף אחד. קיבלתי הרבה אמון, גם חוזה לשנתיים שמראה את זה, ואני אלך עם המקצועיות שלי".

אביטן עם איציק ניסנוב וזאב גרינברג.
אביטן עם איציק ניסנוב וזאב גרינברג. "קיבלתי מנדט מהבעלים לעשות מה שאני רוצה" (יוני אריאלי)

"יש לנו תקציב יותר גדול ממה שהיה לחדרה", הוסיף אביטן, "אבל ברמת העיקרון אני אוהב את הקונספט. להביא שחקנים שיביאו ערך מוסף למועדון, ואם אפשר אז גם משהו שנרוויח ממנו כלכלית. אני לא חושב במושגים שליליים, אני רואה את הדברים בצורה מאוד אופטימית ואני מקווה להחזיר לאוהדים כמה שיותר רגעים של נחת. מקווה שגם נחזור לבלומפילד העונה".

"יהיה לי וטו, האנשים סביבי שמנהלים את המועדון משמיעים את דעתם ואני אוהב את זה, אבל בסוף ההחלטה תהיה שלי. מבחינת קובי רפואה, הוא מאמן ראוי ואני מאחל לו את ההצלחה הכי טובה שיכולה להיות".

על גוטליב, ספורי ודגני: "אלה שחקנים משמעותיים בהפועל תל אביב, אנחנו נשמח מאוד אם יישארו אבל צריך לראות אם הדברים יתחברו".

גוטליב וספורי.
גוטליב וספורי. "שחקנים משמעותיים בהפועל תל אביב" (מאור אלקסלסי)

המטרות לעונה הבאה: "אנחנו קובעים כיעד בשלב הראשון להוביל את המועדון לפלייאוף העליון. זה יהיה צעד קדימה, הלוואי ואוכל לציין מטרות נוספות בהמשך העונה".

האם דווקא הפועל תל אביב לא צריכה לשאוף גבוה יותר: "אני לא אוהב את הזלזול במועדונים אחרים. כבודה של הפועל חדרה במקומה מונח, מבחינתי פלייאוף עליון זאת המטרה הראשונית. הלוואי שנשאף תמיד ליותר אבל צריך להיות ריאלים. לדבר זה לא לספק את הסחורה, לדבר זה קל. אני מאמין ביותר לעשות. אני מאמין ביעד ריאלי עם רגליים על הקרקע ולשם נכוון".

איציק ניסנוב הוסיף: "ייקח עוד כמה שנים עד שנכוון לתארים".

ניסנוב.
ניסנוב. "ייקח כמה שנים עד שנכוון לתארים" (יוני אריאלי)

"עברו עליי 24 שעות מאוד אמוציונליות", סיים אביטן, "היה לי קשה להיפרד מהשחקנים של חדרה. היה ראוי לסיים את השנתיים האלה בצורה יותר טובה ויותר מכובדת, אבל זה מאחוריי ואני עם הפנים קדימה. אני עובד מסביב השעון כדי להביא הצלחה למועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי