צפו בתקציר: מכבי חיפה ניצלה מהפסד עם 1:1 דרמטי נגד מכבי ת"א

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

הירוקים היו בדרך להפסד שני ברציפות לאחר שער קל של יונתן כהן (29), אבל מנדז'ק הגיע ברגע הנכון ובדקה ה-88 חילק את הנקודות. בלבול התדרדר למקום השלישי, בשבוע הבא: קרב ישיר על הכרטיס נגד מכבי נתניה

(גודל טקסט)

2012 היתה הפעם האחרונה שמכבי חיפה ניצחה בבית את מכבי תל אביב במשחק ליגה. הערב (ראשון) הירוקים היו קרובים לעוד הפסד מעצבן ליריבה הוותיקה, אבל ניצלו בדקות הסיום וסיימו ב-1:1 לאחר שער שוויון דרמטי.

הקבוצה מהכרמל הגיעה למשחק בידיעה שניצחון יבטיח לה מקום באירופה, וניסתה להשאיר את ההפסד לחדרה מאחוריה, אבל על המגרש שום דבר מזה לא נראה. השחקנים של בלבול הציגו אנמיות, חוסר יצירתיות ובעיקר נראו כאילו הם רוצים שהעונה כבר תיגמר. גם אחרי שער של יונתן כהן (29) מכבי חיפה פשוט לא הראתה עניין במשחק. רק התעוררות מאוחרת שהסתיימה בשוויון דרמטי (88) מרגלי מנדז'ק הצילה את החיפאים מהפסד שני ברציפות שהיה מסכן את העונה הבאה עבור הירוקים.

לפני שבועיים היה נדמה ששום דבר לא ימנע מהם את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית, פתאום שום דבר כבר לא בטוח. בשבוע הבא חיפה מתארחת בנתניה למשחק שיהיה למעשה קרב ישיר על הכרטיס לאירופה, עם שתי נקודות מפרידות ביניהם, וכשמדובר במחזור האחרון אין דרך חזרה.

איביץ' ובלבול (מאור אלקסלסי)
איביץ' ובלבול (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: גיא חיימוב (עומרי גלזר 46), ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, עאיד חבשי (מקסים פלקושצ'נקו 32), אטיין ריינן, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, קרים פריי, ניקיטה רוקאביצה, שון וייסמן.


מכבי תל אביב: דניאל טננבאום', שחר פיבן, איתן טיבי, שרן ייני, אלי דסה, אנריק סבוריט, דור פרץ, דן גלזר, אבי ריקן, יונתן כהן, איתי שכטר

מהלך המשחק
שתי הקבוצות לחצו כבר מהפתיחה, אבל לא הגיעו למצבים גדולים. רק בדקה ה-13 היתה ההתקפה המסוכנת הראשונה, והיא הגיעה מהצד הצהוב. אבי ריקן פרץ ובעט מזווית קשה, חיימוב סגר נכון והדף. ריקן ניסה שוב עם הריבאונד אבל הכדור הלך למשקוף. כמה דקות לאחר מכן, עאיד חבשי נפצע בצורה מדאיגה אבל בלבול השאיר אותו על הדשא וחיכה לראות אם הוא מסוגל להמשיך. מי שניצל את הירידה הזאת ביכולת היה איתי שכטר, שחטף לחבשי את הכדור ומסר ליונתן כהן, והאחרון גלגל לשער בקלות את ה-0:1 של מכבי תל אביב.

עופרי ארד. משחק אנמי שלו (מאור אלקסלסי)
עופרי ארד. משחק אנמי שלו (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-32 הוחלף חבשי במקסים פלקושצ'נקו, אגב, דוס סנטוס עלה להתחמם וכשגילה שהוא לא נכנס ירד לחדר ההלבשה בזעם מבלי לדבר עם אף אחד. על המגרש, גם הכניסה של שחקן התקפי לא עזרה למכבי חיפה להבקיע והמחצית הסתיימה באותה תוצאה.

עם פתיחת המחצית השנייה נאלץ בלבול לבצע עוד חילוף, כשגיא חיימוב נחבל בכתף ועומרי גלזר נכנס במקומו אל בין הקורות. המחצית הזאת היתה יותר טובה מצד מכבי חיפה, אבל גם לצהובים היו דקות טובות. אלירן עטר שנכנס סיפק מספר הזדמנויות וכך גם איתי שכטר, אבל רוב המצבים היו שייכים למכבי חיפה. אלא שכמו לאורך כל העונה, פלקושצ'נקו ושועה – שנכנס בדקה ה-74 – לא הצליחו להבקיע. עד הדקה ה-88, אז קארים פריי הרים קרן ומצא את הראש של מנדז'ק, שנגח במיומנות פנימה וקבע 1:1 חשוב ביותר. בתוספת הזמן חיפה עוד היתה יכולה להשלים מהפך מדהים, אבל רז מאיר שהגיע לכדור הקרן כשהוא חופשי לגמרי בעט ברשלנות לידיים של טננבאום. בקצב הזה הירוקים היו יכולים לחזור, אבל שניות לאחר מכן השופט שרק לסיום והמשחק נגמר בתיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי