אייל צור תובע את שלומי ברזל: "הציג אותי כעבריין"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | יוני אריאלי

השופט לשעבר, הזכור מ"משחק השרוכים" לפני כ-20 שנה, הגיש תביעה נגד דובר ההתאחדות על סך 100,000 ש"ח באשמת הוצאת דיבה ולשון הרע: "העובדות השקריות הוצגו באופן מכוון כדי לפגוע בי"

(גודל טקסט)

100,000 ש"ח. זה הסכום עליו תובע השופט לשעבר אייל צור את דובר ההתאחדות שלומי ברזל בטענה ללשון הרע ופגיעה בפרטיות. ברזל התראיין לפני כחודשיים בתכנית הספורט של רדיו "אשדוד אונליין" ועל פי כתב התביעה, כינה את צור "אדם נקמני שרוצה לסגור חשבונות ומטנף על אנשים טובים".

בכתב התביעה נאמר שברזל הציג את צור כעבריין או ראש ארגון פשע, אמר כי "הוא מטנף את העוגה כי הוא רוצה להיות חלק ממנה". לטענת ברזל, צור פעל נגד ההתאחדות ואיגוד השופטים מכיוון שהוא רוצה להיות חלק מהמערכת שדחתה אותו.

עוד ציין ברזל בראיון את "משחק השרוכים" בין בית"ר ירושלים להפועל בית שאן, הזכור בשל הטענות כי בית שאן "נתנה" את המשחק לבית"ר לאחר שהתברר כי שרדה בליגה, ולמעשה עזרה לבית"ר לזכות באליפות על חשבון הפועל תל אביב. "בעצם הפנייה למשחק השרוכים", נכתב בתביעה, "וייחוס לתובע הטייה או מכירה של משחק, מדובר בייחוס עבירה פלילית לתובע והצגתו כעבריין".

ברזל עם מאמן הנבחרת אנדי הרצוג. לא הכחיש או התנצל (יוני אריאלי)
ברזל עם מאמן הנבחרת אנדי הרצוג. לא הכחיש או התנצל (יוני אריאלי)

שי אליאס, עורך דינו של צור, הוסיף כי "העובדות השקריות שהובאו על ידי הנתבעים, אשר יש בהן כדי לשפוך את דמו של התובע, נעשו באופן מכוון כדי לפגוע בתובע ולהסב לו נזק אדיר, עובדות המצוצות מן האצבע אשר אין בהן כל אמת".

"הנתבעים בחרו שלא להתייחס למכתב הדרישה, נמענו מלפרסם תיקון או הכחשה ולא התנצלו", נאמר עוד, "הדברים שנאמרו אודות התובע בפרסום עלולים לפגוע במשרתו, פרנסתו ומשלח ידו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי