למרות ההפסד, בנתניה בטוחים: "הלחץ על מכבי חיפה"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | מאור אלקסלסי

היהלומים איבדו את המקום המוביל לאירופה. דראפיץ': "נראה כאילו הלכנו לים. נתניה יצאה ממשברים ומהפסדים". המנכ"ל גולדשטיין הטריף במחצית: "חייבים להחזיר את הכבוד לאוהדים". וגם: הביקור המיוחד של ערן לוי

(גודל טקסט)

עד ליום רביעי בבוקר, במכבי נתניה ראו את העונה שלהם כעונה חלומית, עם סיכוי לזכות בגביע ולהגיע לאירופה דרך הליגה. אלה שלאחר ההפסד בגמר הגביע, היהלומים התקשו להתאושש גם מול הרכב שני של בני יהודה ונכנעו 2:0, וראו את יוסי אבוקסיס מרחיק אותם מהכרטיס לאירופה. במחזור הסיום של העונה, נתניה תהיה חייבת לנצח את מכבי חיפה.

"זה מאוד קשה להתאושש ממה שקרה לנו בגביע" אמרו שחקנים במועדון. "יכול להיות שהאווירה הייתה ירודה קצת ולא הצלחנו להתאושש, אבל נגד מכבי חיפה אין תירוצים. אנחנו עדיין תלויים בעצמנו. זה לא משנה מה הייתה התוצאה אתמול, ככה או ככה היינו צריכים לנצח את חיפה. עכשיו הלחץ יהיה עליהם יותר מאשר עלינו".

לאחר הפתיחה הרעה שכללה שני שערי חובה מהירים, נתניה התקשתה להתאושש, כשבמחצית ניסה המנכ"ל ניב גולדשטיין לעודד את השחקנים: "חייבים להחזיר את הכבוד לאוהדים. הכל אפשרי, אתם יכולים לעשות הכל" הטריף.


שחקני מכבי נתניה מאוכזבים. התרחקו מאירופה (אריאל שלום) 

צוות המאמנים ערך רוטציה לא קטנה, כשהשאיר על הספסל את יחמיר היקה, ברנקו ורגוץ' וניקו אולסק, כאשר במועדון הסבירו שהשלושה סבלו מתשישות והדבר נעשה בתיאום. אביב אברהם, עלה למשחק בעצמו עם כאבים בברך זכר לגמר הגביע והוחלף.

"זה נראה כאילו הלכנו לים", הודה בסיום המאמן סלובודאן דראפיץ'. "אם הייתי יודע לפתור את הבעיות עכשיו הייתי מאמן באירופה. היינו בהלם ברבע השעה הראשונה, ראינו את ההרכב השני שלהם ורצינו לנצח. יש קבוצות כמו בני יהודה שזה לא משנה מה אתה עושה, אתה לא מצליח להבקיע. נצטרך לחפש בשבוע הזה דברים טובים. מכבי נתניה יצאה ממשברים ומהפסדים. אם אנחנו רוצים להיות קבוצת צמרת ולסיים את העונה בטעם טוב נצטרך לעבוד קשה השבוע ולבדוק איפה טעינו".

על הקושי המנטלי אחרי הגמר: "היה לנו חודש של חגיגות לפני הגמר והתכוננו למשחק הזה כאילו הוא קובע לנו את כל העונה. הפסדנו בפנדלים ולהרים את השחקנים זה לא היה קל. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שאנחנו משחקים נגד קבוצה עם שחקנים שירצו חוזה לעונה הבאה ויעשו הכל בשביל להוכיח למאמן שלהם. אני מאמין בחבר'ה. אף אחד לא יכול לקחת לנו את העונה הזאת. המשחק האחרון הוא גמר גביע בשבילנו".


דראפיץ' וברדה. מאמינים בחבר'ה (אריאל שלום)

על העובדה כי הם עשויים לסיים את העונה ללא כלום: "זה משהו שהמועדון צריך ללמוד. יש לי הרבה שערות לבנות בשלוש השנים האלה. צריך ללמד את השחקנים הצעירים האלה לקפוץ מדרגה. להגיד להם שהם ווינרים, שהם שם, שהם שייכים לקבוצות גדולות ולא משנה גובה התקציב. אמרתי לשחקנים שאנחנו יושבים כמו קוץ לקבוצות עם התקציבים הגדולים, שהם לא יודעים איך לאכול אותנו. אנחנו רוצים להיות שם ולהשפיע. אנחנו עובדים מנטלית גם בשיחות אישיות וכן רוצים לקפוץ מדרגה. לפעמים אנחנו נשברים מנטלית".

על בצ'יראי: "יש לו קצת חוסר ביטחון, גם לשחקן נבחרת מונטנגרו בגיל 30 זה קורה. כולם שואלים מה יהיה איתו. אבל צריך לזכור שהוא הביא אותנו לאן שהגענו. הוא שחקן פנטסטי. יש עייפות או משבר מנטלי שאני חייב לפתור אותו".

על הסגל הקצר: "מה שלא שבור לא מתקנים. יונס נפצע בתחילת השנה והבאנו את גיא ופאטוס. ידענו שאם נביא את היקה בינואר, אז אתה לא רוצה לעשות פקק בסגל. אחרי בני יהודה שאלו למה לא שיחקתי עם שלושה בלמים ולמה החלפתי את עלי. שהחלפתי את עלי בב"ש וניצחנו, לא שאלו. כל הזמן אנחנו יודעים בדיעבד. אני כ"כ אוהב את החברה האלה. צריך ניסיון ואנחנו מתגלחים על הטעויות יחד עם השחקנים. בינואר לא דיברנו על אירופה. המטרה הייתה להיות בפלייאוף העליון. מצאנו את עצמנו מאוד גבוה. בינואר היו לנו תוצאות טובות אבל אף אחד לא ציפה שנהיה במקומות 2-3. קיבלתי הכל מבעל הבית. אין לי שום תלונות. קיבלתי את פיניש, זבידאת, היקה, מלמד. הבאתי שחקנים טובים. המטרות בינואר לא היו אירופה, אלא לבנות קבוצה טובה ויציבה ולאט לאט להתקדם הלאה".


בצ'יראי. חוסר ביטחון (מאור אלקסלסי)

על הרצון שלו לקחת את הכרטיס לאירופה: "הנכד שלי היה אצל הרופא בימים האחרונים. הרופא אוהד נתניה והוא אמר לי: 'אתה יודע כמה ילדים הגיעו אחרי הגמר אליי עם חום גבוה?'. זו לא שאלה של סלובודאן דראפיץ'. לא אכפת לי מעצמי, אלא רק לשמח את מי שבא לתמוך בקבוצה. אם הייתי לוקח גביע ומקום שני בטבלה, זה לא היה עושה כלום לקריירה שלי. אני רוצה רק לשמח את האוהדים שלי ואת העיר הזאת כי מגיע להם. אם הם יהיו מבסוטים אני אהיה מבסוט".

אורח מיוחד הגיע אתמול לאצטדיון בנתניה, כאשר הקפטן לשעבר ערן לוי, בא לעודד את קבוצתו בתחילת השנה והתמקם ביציע הכסף . לוי סיפר שהגיע לעודד את השחקנים לאחר ההפסד הכואב בגביע.

בעניין אחר, בנתניה יצטרכו לקבל החלטה סופית בנוגע לבלם טים הויבך. מסרים בנוגע להמשך התקשורת לשנתיים עם הבלם הגרמני כבר הועברו, אך מנגד, הצעה רשמית עדיין לא נשלחה מצד היהלומים, כשלבלם מספר הצעות והוא יהיה מעוניין לדעת את החלטת הקבוצה בימים הקרובים. בנוגע למוטי ברשצקי, בנתניה הבהירו כי אם צוות המאמנים יחליטו כי הם רוצים את השחקן בסגל שלהם בעונה הבאה, סכום דמי ההעברה (600 אלף שקלים) לא ייצרו בעיה, כאשר הנטייה היא להשאירו. נתניה תצטרך למסור את החלטתה להפועל ת"א עד ה-10.6.


ברשצקי. סכום ההעברה לא יהווה מכשול (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי