צפו: אוגו נפרד מב"ש עם שער עצמי ו-4:0 משפיל למכבי ת"א

אבי ריקן
אבי ריקן | דני מרון

האלופה הנכנסת הנחילה לאלופה היוצאת את הפסדה הגדול ביותר בטרנר ועל הדרך שברה שיא מועדון. הניגרי דחק לשער שלו (23), יונתן כהן הכפיל (45), ריקן הוסיף (62) ודסה חתם (93) הצגה אדירה בבירת הנגב

(גודל טקסט)

ג'ון אוגו חלם להיפרד מהפועל באר שבע עם ניצחון על מכבי תל אביב, אך האלופה הנכנסת לא התחשבה ברצונותיו, השפילה את הפועל באר שבע 0:4 והנחילה לה הפסד רביעי בטרנר העונה בליגת העל, חמישי בסך הכל, והגבוה ביותר מאז שנפתח האצטדיון. הניגרי עצמו העלה את הצהובים ליתרון עם שער עצמי (23), יונתן כהן הנהדר הכפיל בבעיטה חופשית (45), אבי ריקן הוסיף (62) ואלי דסה (93), אולי במשחק האחרון בישראל, חתם את החגיגה הצהובה. בין לבין הורחק מיגל ויטור (73).


למרות ההפסד המשפיל, הפועל באר שבע סיימה במקום השלישי והשיגה את הכרטיס לאירופה, אולם היא תרצה לשכוח במהרה את העונה המאכזבת אותה היא סיימה עם לא פחות מ-11 הפסדי ליגה ובמרחק של 34 נקודות ממכבי תל אביב. רגע מרגש נרשם לפני שריקת הפתיחה כשהאוהדים בטרנר קראו בשמו של אוגו, הכינו לו תפאורה מיוחדת והקשר מירר בבכי. בסיום נערך לו טקס בו הבעלים אלונה ברקת שרה "אוגו משוגע" ושוב הניגרי לא הצליח לעצור את הדמעות לאחר שזכה לתשואות.


מכבי תל אביב, מנגד, השוותה שיא מועדון עם 21 משחקי חוץ רצופים ללא הפסד (שיא כל הזמנים שייך למכבי חיפה – 29 משחקים) ושברה שיא מועדון כאשר סיימה את העונה עם 89 נקודות מתוך 108 אפשריות – 82.4 אחוזי הצלחה. החבורה של איביץ' גם קבעה שיא של פער מהמקום השני (31 נקודות) וכאמור זכתה באליפות הכי מוקדמת אי פעם (שמונה מחזורים לסיום העונה).



התעללו בהפועל באר שבע. שחקני מכבי תל אביב (דני מרון)


ברק בכר הציב את אריאל הרוש בין הקורות כאשר גם תומר יוספי ומיכאל אוחנה קיבלו את המקום בהרכב האלופה היוצאת, שנאלצה להתסדר ללא בן ביטון ומאור מליקסון (פציעות) וחנן ממן וחאתם עבד אלחמיד (מורחקים). מנגד, עומר אצילי, דור מיכה, שרן ייני ופרדראג ראיקוביץ' נותרו מחוץ לסגל של מכבי תל אביב, שפתחה ללא אנריק סבוריט ואלירן עטר.


בדקה ה-23, אחרי פתיחה מנומנת מצד שתי הקבוצות, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1 דווקא מרגליו של ג'ון אוגו. אופיר דוידזאדה, שספג מאוהדי באר שבע שריקות בכל נגיעה שלו בכדור, העביר כדור רוחב חד ממד שמאל ודווקא הניגרי היה זה שהקדים את דור פרץ ודחק לרשת של אריאל הרוש. רגע לא נעים לקשר. הצהובים קיבלו ביטחון והחלו לתקוף גלים-גלים, אבל הרוש היה במקום פעמיים ומנע משכטר ומריקן להכפיל את התוצאה. בדקה ה-45 שכטר הוכשל על ידי ויטור כ-20 מטר מהשער וגם הרוש לא הושיע לאחר שיונתן כהן סובב כדור חופשי אדיר לחיבורים וקבע 0:2 בהפסקה.


המחצית השנייה נפתחה בדיוק באותה מגמה ובדקה ה-62 מכבי תל אביב הבקיעה את השלישי. יונתן כהן נקח למשקוף לאחר הרמה רכה של אלי דסה, ואבי ריקן היה במקום, הגיע ראשון לריבאונד וכבש את התשיעי שלו העונה בליגה. דקה לאחר מכן פרצה מהומה ביציע אוהדי מכבי תל אביב לאחר שרימון עשן אדום הודלק, ככל הנראה על ידי אוהד הפועל באר שבע. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום וניסו לאתר את הזורק.


בדקה ה-73 באר שבע נותרה ב-10 שחקנים לאחר שמיגל ויטור הכשיל את דור פרץ וספג בצדק את הכרטיס הצהוב השני. ברק בכר מיהר להגיב ושלף מהספסל את שיר צדק על חשבון נייג'ל האסלביינק, חילוף שהוביל לשריקות בוז צורמות מצד הקהל הביתי. תשע דקות לסיום ולדימיר איביץ' הכניס את אלירן עטר, שעדיין לא חתם על הארכת חוזהו, במקום אבי ריקן ועמוק בתוך תוספת הזמן אלי דסה, שחקן נוסף שעשוי לעזוב, נעץ את המסמר האחרון בארון של הפועל באר שבע עם שער מזווית קשה בהופעת הליגה ה-100 שלו במדי מכבי תל אביב.

 
 


לא כך הוא פילל להיפרד. ג'ון אוגו (דני מרון)

"סיפור אהבה אמיתי". אוהדי הפועל באר שבע בתפאורה לכבוד ג'ון אוגו (מאיר אבן חיים)


הרכבים
הפועל באר שבע
: אריאל הרוש, מרואן קבהא, לואי טאהא, מיגל ויטור, אורן ביטון (דור אלו, 46), ג'ון אוגו, אריק סאבו, תומר יוספי, מיכאל אוחנה (עדן בן בסט, 63), נייג'ל האסלביינק (שיר צדק, 76), בן שהר.


מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אלי דסה, שחר פיבן (רוסלן ברסקי, 69), איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, יונתן כהן, אבי ריקן (אלירן עטר, 81), איתי שכטר (צ'יקו אופואדו, 75).


מהלך המשחק

דקה 1: הופעתו האחרונה של ג'ון אוגו במדי הפועל באר שבע יצאה לדרך, האם הניגרי יסיים את דרכו עם ניצחון מתוק על מכבי תל אביב?



הגיע למשחק הפרידה מג'ון אוגו וזכה לחולצה ממוסגרת. אובידיו הובאן (דני מרון)

גם מתן אוחיון יסיים את דרכו בהפועל באר שבע הקיץ (דני מרון)


דקה 2: יונתן כהן הרים כדור קרן חד, אולם אריאל הרוש יצא בזמן והגיב טוב.


דקה 6: יוספי הצעיר שלח בעיטה מחוץ למרחבה, טננבאום לא התרגש ועצר ללא בעיה.


דקה 8: יונתן כהן חטף לקבהא, שהכשיל אותו וספג כרטיס צהוב. הראשון לקח גם את הבעיטה החופשית וניסה להפתיע מזווית קשה, אבל הרוש שוב היה במקום וקלט בקלות.



אוחנה מול גלזר. פתיחה מנומנמת בטרנר מצד שתי הקבוצות (דני מרון)


דקה 11: עוד הימור של יוספי הצעיר מרחוק, שוב טננבאום היה דרוך וקלט.


דקה 23, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: דוידזאדה, שסופג בוז מהקהל האדום בכל נגיעה בכדור, העביר רוחב חד משמאל ודווקא אוגו היה זה שהקדים את דור פרץ ודחק לשער שלו. רגע לא נעים לניגרי, שהבקיע שער עצמי במשחק הפרידה שלו מהפועל באר שבע.


דקה 27: ריקן הוריד יפה לשכטר ששלח טיל בשמאל, אך הרוש התעופף והדף לקרן עם קצות האצבעות.


דקה 28: ריקן בעט מ-20 מטר מהאוויר, הרוש שוב זינק והדף החוצה.


דקה 38: דור פרץ דהר להתקפה מתפרצת, ראה את אריאל הרוש הרחק משערו וניסה להפתיע, אך השער התאושש ומנע מהקשר שער גדול.


דקה 45, מכבי תל אביב עלתה ל-0:2: שכטר הוכשל על ידי ויטור כ-20 מטר מהשער של באר שבע. יונתן כהן לקח אחריות ושלח כדור חופשי מסובב לרשת הגבוהה של הרוש, שהצליח רק לגעת בכדור. מחצית במעמד צד אחד בטרנר.



 שחקני מכבי תל אביב חוגגים בטרנר (דני מרון)


דקה 46: חילוף ראשון בהפועל באר שבע. דור אלו החליף את אורן ביטון המאכזב, תומר יוספי הוסט לצד שמאל של ההגנה.


דקה 61: מכבי תל אביב עושה ככל העולה על רוחה במגרש, הקהל של הפועל באר שבע הגיב עם שריקות בוז צורמות.


דקה 62, מכבי תל אביב עלתה ל-0:3: דסה הרים נהדר לכהן שנגח למשקוף, ריקן הגיע ראשון לריבאונד וכבש מקרוב. אוהדי באר שבע זועמים, הקהל הצהוב בטירוף.




רימון אדום הודלק ביציע של מכבי תל אביב, ככל הנראה על ידי אוהד ב"ש (מאיר אבן חיים)


דקה 73, באר שבע נותרה ב-10 שחקנים: מיגל ויטור הכשיל את דור פרץ, ספג כרטיס צהוב שני וסיים את המשחק.

 
דקה 75: ברק בכר הכניס את שיר צדק על חשבון נייג'ל האסלביינק, חילוף שהתקבל בשריקות בוז צורמות.


דקה 81: אלירן עטר נכנס במקום אבי ריקן, הופעה אחרונה של החלוץ במדים הצהובים?


דקה 90: אופואדו המחליף הגיע לעמדה מצוינת, אך הצליח להחמיץ משני מטרים ובאר שבע ניצלה מהרביעי.


דקה 93, מכבי תל אביב עלתה ל-0:4: הרוש הדף לא מספיק טוב, דסה, מזווית כמעט בלתי אפשרית, בעט לרשת החשופה ונעץ את המסמר הרביעי והאחרון ברשת של הפועל באר שבע.



הצגה גדולה של מכבי תל אביב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי