אוהד מכבי ת"א: "הותקפתי באלימות על ידי שוטר יס"מ בטרנר"

כוחות אבטחה ביציע אוהדי מכבי תל אביב
כוחות אבטחה ביציע אוהדי מכבי תל אביב | דני מרון

גבר בשנות ה-30 לחייו טוען כי נזרק מהאצטדיון על ידי בכיר שהתנפל עליו ללא סיבה ואיים: "אם אתה גבר, תחכה לי בחוץ - אני אז*** אותך". האוהד לספורט1: "אם הייתי אומר מילה אחת לא במקום, היו מפוצצים אותי"

(גודל טקסט)

אירוע אלים התרחש אמש (שבת) בסיום המשחק בו הביסה מכבי תל אביב את הפועל באר שבע 0:4 בטרנר כאשר שוטר יס"מ התנפל לכאורה על אוהד צהוב בשנות ה-30 לחייו, אב לילדים, שהוצא מהאצטדיון בכוח.

אותו אוהד, לדבריו, חגג עם אוהדי ושחקני מכבי תל אביב לאחר שריקת הסיום אלא שאז הגיע לכיוונו שוטר, לטענתו בדרגה בכירה, וסינן בצורה תקיפה "תעוף החוצה" – זאת למרות שבאותו זמן נכחו ביציע כמה מאות אוהדים צהובים. כשהאוהד שאל בהלצה את השוטר אם הוא יכול להישאר לצפות בטקס שנערך לג'ון אוגו מהפועל באר שבע, האחרון זינק לעברו, החל לדחוף אותו באגרסיביות, משך אותו בחולצתו ובצוואר עד היציאה מהיציע ואיים: "אם אתה גבר, תחכה לי בחוץ – אני אז*** אותך".

עוד לפני כן, כשתקף השוטר את האוהד, אוהד נוסף שהיה במקום הוציא לטענתו את הטלפון שלו על מנת לצלם את האירוע אלא ששוטר אחר מיהר למקום ודרש ממנו בתקיפות להוריד את המצלמה. האוהד ההמום, שלטענתו שמר על איפוק ולא הגיב לאורך כל הדרך, סיפר לספורט1: "אם הייתי אומר מילה אחת לא במקום, היו מפוצצים אותי במכות. זו התנהגות לא הגיונית מצד אנשים שתפקידם לשמור על הסדר – בריונות בלתי מתקבלת על הדעת. הגעתי לראות משחק כדורגל, ישבתי למעלה עם הילדים רחוק מכל ה'בלאגן', והתחושה היא שיצאנו מזירת קרב".


ממשטרת ישראל נמסר: "באין פרטים ממשיים להסתמך עליהם, השוטרים שהוצבו במשחק הכדורגל פעלו למען קהלי האוהדים ומלבד שלושה מעצרים שבוצעו לא מוכרים אירועים חריגים נוספים. משטרת ישראל תמשיך ותפעל באפס סובלנות כלפי אלו המבקשים לפגוע בסדר הציבורי ולמען הציבור הנורמטיבי אשר מגיע ליהנות מאירועי הספורט כהגדרתם".



במהלך המשחק עצמו, כזכור, רימון עשן אדום נזרק ליציע מכבי תל אביב, ככל הנראה על ידי אוהד הפועל באר שבע, דבר אשר הוביל למהומה גדולה בין חלק מהקהל הצהוב לכוחות הביטחון שהיו במקום. שלושה אוהדי הפועל באר שבע נעצרו בסיום  בחשד למעורבות באירועים שונים – תקיפת מאבטח, הדלקת אבוקה והתפרצות לכר הדשא. "משטרת ישראל לא תאפשר כל גילוי אלימות בתחומי האצטדיון ומחוצה לו ותפעל להרחקתם ממגרשי הספורט של החשודים במעורבות באירועים אלו", נמסר מהמשטרה.


 


יציע אוהדי מכבי תל אביב אמש בטרנר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי