ברנקו ורגוץ' בראיון פרידה: "רציתי לעזוב את נתניה עם תואר"

ברנקו ורגוץ'
ברנקו ורגוץ' | אריאל שלום

הבחירה בקפריסין ("החלטנו יחד שהגיע הזמן להיפרד"), הגביע ("הפסדתי בשני גמרים בקרואטיה ורציתי לשנות את המזל הרע") ועל דראפיץ' וברדה ("כל עוד הם יישארו אין מה לפחד"). הבלם הקרואטי מסכם שלוש שנים בישראל

(גודל טקסט)

מכבי נתניה תפתח היום (שני) את ההכנות לקראת עונת 2019/20, פחות מ-48 שעות לאחר ההפסד הביתי למכבי נתניה במחזור סיום העונה שקבע שהקבוצה תישאר ללא הכרטיס לאירופה, אחרי שגם בגמר גביע המדינה נכנעה על חודה של בעיטה, בדו קרב פנדלים מול בני יהודה. היום תיערך פגישת עבודה ראשונה בין הבעלים אייל סגל וצוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, בה ידונו על התוכניות, שכוללות גם את שחקני רכש לעונה הקרובה.

צוות המאמנים יעביר בפגישה, בין השאר, רשימה של שחקנים בהם מעוניינים לעונה הבאה, אך גם יש את מי שכבר עזב: בלם הקבוצה בשלוש השנים האחרונות, ברנקו ורגוץ', שחזר אתמול למולדתו קרואטיה לפני שיצטרף לקבוצתו החדשה אנורתוזיס פמגוסטה ב-22.6. אמש הוא שוחח עם ספורט1 לראיון פרידה, במהלכו סיכם את שנותיו הראשונות מחוץ למולדתו וגם סיפר על האתגר הבא שצפוי לו באי השכן.

"ההתעניינות שלהם החלה בחודש אפריל" מספר ורגוץ' כיצד נוצר הקשר עם אנורתוזיס פמגוסטה, "יש לי חבר בקפריסין ששיחק שם ואמר לי שרוצים אותי. אחר כך הגיעה הצעה והופתעתי. החלטתי ללכת. היו לי מחשבות להישאר, אבל החלטנו ביחד שהגיע הזמן להיפרד. אולי זה בגלל שלוש השנים שלי פה".


"הופתעתי מההצעה והחלטתי ללכת" (דני מרון)

ורגוץ' הפך לאחד מהשחקנים האהובים בשורות היהלומים, כאשר היה שותף למסע בראשותו של הבעלים אייל סגל וצוות המאמנים, שהתחיל בליגה הלאומית במינוס תשע נקודות והסתיים השבוע בעונה טובה שכללה העפלה לגמר הגביע ותקיעת יתד במקום הרביעי. "אני זוכר טוב את היום שהגעתי לפה. זה היה ב-8 ביולי. הקבוצה הייתה בפירוק, אבל אני לא ידעתי מה קרה לפני סגל. כשהגעתי לפה, לא באמת ידעתי מידע על נתניה, אבל התלהבתי מאוד מהמדינה. אולי במדינה יש בעיות ומלחמות, אבל אהבתי אותה ואת כל המקומות בצפון, בדרום, והמרכז. את ההיסטוריה. זו הייתה ההתנסות הראשונה שלי מחוץ לקרואטיה".

כשנשאל ורגוץ' אם האמין ששלוש שנים אחרי הגעתו לקבוצה עם מינוס נקודות בליגה הלאומית הוא יזכה להשתתף בגמר גביע ובקרבות על אירופה, הוא מודה: "הביאו שחקנים שרוצים לעבוד ולגדול. הלכנו לדרך הזאת ביחד. רצו לעשות פה משהו טוב ולהשתפר. כשהגעתי לפה, המטרה הראשונה שלי הייתה רק להעפיל לליגת העל. המטרה בשנה השנייה שלי הייתה להיות בפלייאוף העליון וגם בה עמדנו. המטרה שלי השנה הייתה להשתפר".

כאמור מכבי נתניה הייתה מרחק נגיעה מהכרטיס לליגה האירופית, אבל בגביע היא ספגה שער מאוחר ונכנעה בדו קרב מהנקודה הלבנה ובליגה היא הייתה תלויה בעצמה, אך הפסידה בביתה למכבי חיפה במחזור הסיום. עבור ורגוץ' זה כואב בעיקר מפני שהוא כבר פינטז על סגירת מעגל: "זה כאב לי מאוד, כי בקרואטיה הפסדתי פעמיים במשחקי גמר הגביע ורציתי בפעם השלישית שלי סוף סוף לשבור את המזל הרע. ידעתי לפני הגמר שאעזוב ורציתי לסיים פה עם טעם טוב, לקחת תואר. מצד שני, היו לנו גם סיבות להרגשה טובה, כי נלחמנו על משהו. נלחמנו עם הקבוצות הטובות בארץ, זו הרגשה טובה. זה הכדורגל, ואם בספטמבר מישהו היה אומר לנו שנהיה בין ארבע הראשונות ובגמר הגביע, לא חושב שמישהו היה מאמין לזה".


לא הצליח לשבור את המזל הרע גם בישראל. אחרי ההפסד בגמר (מאור אלקסלסי)

כשוורגוץ' מדבר על תחילת העונה, הוא מדבר על אותה תקופה בה נעדר לא מעט בשל פציעות ובחודש ינואר אף היה מסומן כאחד שיעזוב. למרות הזמן שעבר, נראה שעדיין קשה לקרואטי לדבר על הרגעים בהם שמע שהוא מועמד לעזוב: "לא קראתי יותר מדי, אבל ידעתי מה קורה. אני לא רוצה לדבר על זה. השנה האחרונה שלי הייתה קשה בגלל הרבה פציעות. היו לי פגיעות בהרבה מקומות: בקרסול, בברך, שברתי אצבעות".

את המשך העונה, הוא כן ירצה לזכור: אותה תקופה בה הוא ושותפו למרכז ההגנה, טים הויבך, הציגו משחק הגנה טוב, שגרם לחלק האחורי שלא נתניה להתייצב. ורגוץ', התייחס להחתמתו של הבלם הגרמני לשנתיים נוספות: "היה לנו חיבור טוב. לא רק במגרש. אנחנו חברים טובים. בילינו בשנתיים האחרונות בכל יום ביחד. זו החלטה טובה של המועדון. מבחינתי הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגת העל".


עם הויבך. "בילינו בשנתיים האחרונות כל יום ביחד" (ערן לוף)

גם לצוות המאמנים, מלא ורגוץ' מחמאות: "כל עוד סלובו ושי במועדון, נתניה לא צריכה לפחד. הם פשוט יודעים לעבוד ביחד. הם יודעים את העבודה שלהם ואוהבים אותה וזה הסוד שלהם".

מה הרגע המשמח ביותר עבורך?
"אני אבחר רגע אחד מכל עונה: החזרה לליגת העל בעונה הראשונה, ההעפלה לפלייאוף העליון בעונה השנייה וההעפלה לגמר בעונה השלישית".

אחרי שלוש שנים פה, מה ההבדלים בין הליגה הישראלית לקרואטית?
"האנשים בישראל אוהבים כדורגל, האצטדיונים פה טובים יותר, גם עכשיו תל אביב מקבלת אצטדיון חדש נוסף. הליגה פה מתוקשרת יותר. הכל פה קרוב יותר. ההבדל בין הליגה הקרואטית לפה? שם לא מחפשים לעשות כסף, אלא לראות בליגה הזה כתחנת מעבר".


הויבך. "האנשים בישראל אוהבים כדורגל" (אודי ציטיאט)

תמליץ לשחקנים קרואטים להגיע לפה?
"כן. אגיד לשחקנים צעירים שזו תהיה בחירה טובה, אבל שלא יחשבו כמו הרושם הראשוני שבאים לפה לשמש ולים".

לבסוף, מעביר הקרואטי מסר לקהל הנתנייתי וגם מתייחס לעתיד המועדון: "אני מעריך מאוד את הקהל ואסיר תודה על כל הכבוד שנתנו לי. אני נהניתי מהתמיכה שלהם גם ביציעים וגם בעיר נתניה, מאחל להם שיצליחו. אני בטוח שנתניה תמשיך לצמוח. בכדורגל אי אפשר להתחייב מה יהיה בעונה הבאה, אבל אם נתניה תמשיך לעבוד ככה וסלובו ושי ימשיכו, גם בשנה הבאה הם יוכלו להמשיך ככה".

את הראיון, כיאה לאחד שנמצא פה שלוש שנים, הוא חותם בעברית: "תודה רבה, לילה טוב וביי ביי".

"אסיר תודה על הכבוד שנתנו לי". ורגוץ' נפרד אחרי שלוש שנים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי