במכבי נתניה הסבירו: "עסקת עלי מוחמד טובה מאוד למועדון"

עלי מוחמד, סלובודאן דרפאיץ'
עלי מוחמד, סלובודאן דרפאיץ' | אודי ציטיאט

בקבוצה נפרדו מהקשר לאחר שלוש שנים והעבירו מסר לקהל: "צריך סבלנות להמשך". אין הסכם לגבי כחילה, בקבוצה לא יחכו לעמוס זמן רב: "הוא רוצה אותנו ואנחנו אותו". בלם דומז'אלה מועמד

(גודל טקסט)

במכבי נתניה ידעו לאורך זמן רב כי הקשר הניז'רי עלי מוחמד לא צפוי להישאר במועדון בעונה הקרובה, אך גם בקבוצה מודים שהם יצאו שבעי רצון מעסקת המכירה אתמול (שני) של הקשר לבית"ר ירושלים, שהפעילה את סעיף שחרורו ושילמה 2.5 מיליון דולר. נתניה קיבלה עבור העסקה 60% מסכום המכירה (1.5 מיליון דולר לערך), כ-30% יילכו לשחקן ו-10% נוספים יופרשו כעמלת סוכן. יש לציין, שעל פי הסיכום בין הקבוצות הסכום יועבר בשלוש פעימות בחודשים הקרובים.

בין הצדדים קיים סיכום ביניים כרגע, כאשר חתימה רשמית תתקיים כשהשחקן יחזור ארצה, כשבינתיים למרות הסיכום לא התקבלה טיוטת הסכם. מוחמד, שמיוצג על ידי הסוכן אבי ציוני, עתיד להשתכר כ-250 אלף דולרים לעונה.

"צריך להבין שזו עסקה טובה למכבי נתניה", אמרו במועדון. "עלי מוחמד לא קיבל הצעה רשמית מאף קבוצה מאירופה אלא היו רק גישושים. בכל אופן, ברגע שבית"ר הפעילה את סעיף השחרור, זה לא שהיה ממש מה לעשות. צריך להבין, שבאירופה, בגלל הסטטיסטיקה הפחות טובה שלו, היה קשה למכור אותו". בנתניה גם העבירו מסר לקהל, שדואג בעקבות מכירתו של הניז'רי: "צריך סבלנות גם לגבי ההמשך" אמרו.

עלי מוחמד.
עלי מוחמד. "ברגע שבית"ר הפעילה את סעיף השחרור שלו, לא היה מה לעשות" (דני מרון)

את המו"מ ניהל הבעלים אייל סגל בעצמו מול משה חוגג, כאשר סגל לא רצה למכור את הקשר לקבוצה בארץ, אך משהבין שבבית"ר העלו את ההצעה ומוכנים לשלם את סעיף השחרור, גם בעלי נתניה הבין שהקשר יעבור לירושלים.

כעת, בכסף שיתקבל ממכירתו של מוחמד, בנתניה ינסו לחזק את הקבוצה ולהנחית לפחות שם גדול אחד כאשר בקבוצה עדיין נמצאים בשיחות עם קשר מכבי חיפה רועי קהת, כשבקבוצה הביעו אופטימיות לגבי צירופו. המו"מ עם פיראס מוגרבי עדיין תקוע.

בנתניה ציינו כי בבית"ר עדיין לא מתפשרים על דמי ההשבחה של טל כחילה וכי לא הושג סיכום להעברתו של הבלם: "אנחנו יודעים מה בית"ר רוצה על כחילה, אבל נתניה לא תשלם את הסכום ובטח ובטח שאין הסכמה בין הצדדים", סיפרו במועדון. כבר אתמול פרסמנו שהבלם עשוי להיכלל בעסקת מוחמד, אך נכון לרגע זה ישנם פערים גדולים בין הצדדים, למרות שהבלם מעדיף להצטרף לנתניה, כאשר גם בעלי בני יהודה ברק אברמוב ביקש מהבלם להמתין לחזרתו מחופשה כשבמקביל הבלם סיכם על זיכרון דברים בליגה הקפריסאית.

טל כחילה.
טל כחילה. "יודעים מה בית"ר רוצה עבורו" (דני מרון)

למרות ששמו של יעקב בריהון עלה גם הוא במהלך העסקה, בנתניה סיפרו כי הסיכויים לצרפו קטנים יותר ויתמקדו יותר בצירוף שחקנים אחרים. צירופו של ארנסטס שטקוס יהיה רלוונטי אם הקבוצה לא תגיע להסכם עם השוער דני עמוס, כשנכון לרגע ישנן מחלוקות לגבי אורך החוזה: "אנחנו רוצים אותו והוא רוצה אותנו, אבל כמו בכל מו"מ צריך סבלנות", אמרו בנתניה בהתייחס לשוער, כשבקבוצה הודו כי שאיפתם היא שעמוס יישאר במועדון ולו ניתנה עדיפות אך צפויים להציב לו דד-ליין, על מנת לסגור את עמדת השוער.

במקביל, נתניה בודקת אופציה של צירוף בלם זר, כשלספורט1 נודע שאחד השמות הבכירים שסומנו על ידי צוות המאמנים הוא בלם דומז'אלה הסלובנית, גאבר דוברובוליץ' בן ה-26. לשחקן, ששיחק לאורך כל הקריירה בקבוצתו הנוכחית, חוזה במועדונו, כשבנתניה מנהלים שיחות לגבי דמי ההעברה שלו. לשחקן גם שתי הופעות במדי הנבחרת הסלובנית.

בינתיים, בנתניה מינו את המאמן גילי לבנדה למאמן קבוצת הנוער. הוא חתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת: "אני גאה להצטרף למשפחת מכבי נתניה. אעשה ככל שביכולתי ובעזרת הניסיון שצברתי, יחד עם כל הצוות, על מנת לקדם את הדור הבא של מכבי נתניה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי