בני יהודה שיאנית הקריאות הגזעניות, שינוי היסטורי בבית"ר

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

הכתומים סיימו בפסגת הדו"ח לסיכום עונת 2018/19 של התכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים, בעוד האוהדים הצהובים שחורים וגם הקהל של מכבי ת"א הצליחו להפחית בצורה דרסטית את מספר האירועים האלימים

(גודל טקסט)

דו"ח ההגינות המסכם את עונת ליגת העל של משקיפי התכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל ובתמיכת אופ"א פורסם הבוקר (שלישי) והראה כי העונה חלה ירידה דרמטית בקריאות הגזעניות במגרשים. אמנם נרשמו 19 אירועים גזעניים לעומת 54 בעונה שעברה, אולם הכמות כאמור ירדה דרסטית וכמו כן נרשמה ירידה במספר הנהמות של קהלי האוהדים – שלושה מקרים שכאלה לעומת שבעה בעונה שעברה.

בית"ר ירושלים נבחרה לקבוצה המשתפרת בנוגע לכמות הקריאות הגזעניות ביציעי הקבוצה – שתי קריאות בלבד לאורך העונה, כאשר כל הקריאות שנשמעו הושתקו על ידי חלק גדול של הקהל, זאת לעומת 19 מקרים בעונה הקודמת. יחד עם זאת, בית"ר היא שיאנית האירועים של התפרעות ביציע והשלכת אבוקות, עם עשרה אירועים בסך הכל. כמו כן, ביציעי בית"ר נשמעו לאורך העונה פעמים בודדות של קריאות כנגד יצחק ולאה רבין ז"ל. אגב, הקריאה שהייתה נפוצה בשנים קודמות ביציעי בית"ר, "הקבוצה הגזענית של המדינה", לא נשמעה העונה כלל. הקריאה "שיישרף לכם הכפר" נשמעה במשחק אחד בלבד, על ידי 300 אוהדים, והושתקה במהרה על ידי אלפים ביציע.

גם ביציעי מכבי תל אביב חל שיפור משמעותי, כאשר ביציעי הקבוצה נשמעו חמש פעמים קריאות גזעניות על ידי קהל אוהדים, לעומת 16 בעונה שלפניה. ארבע מתוך הקריאות היו של בודדים והושתקו על ידי רוב יושבי היציע.


שיפור משמעותי. אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון)

לעומת זאת, לראשונה מאז שהתכנית פועלת (16 שנים), בני יהודה היא שיאנית הקריאות הגזעניות. במשחקיה נשמע 13 פעמים המשפט: "אתם קהל של ערבים", על אוהדי בית"ר ירושלים. בנוסף, ביציעי בני יהודה נשמעו נהמות (פעמיים), קריאות שיישרף לכם הכפר (פעמיים), ועוד ארבעה מקרים של קריאות גזעניות על ידי בודדים ביציע. יש לציין שהחל מפתיחת העונה ולאורך רובה הייתה מחאה של אוהדי בני יהודה כנגד הנהלת הקבוצה, דבר שתרם לא מעט להתגברות הקריאות הגזעניות במטרה שיומטו ההנהלה.

במשחקי בני סכנין נרשמו ארבע מקרים של התפרעויות אוהדים, שלוש מהן היו חריגות ואלימות במיוחד. לא נשמעו קריאות גזעניות בכל משחקי הקבוצה ופעם אחת התקיימה קטטה אלימה בין שני מחנות אוהדים מחוץ ליציעים, במשחק בין בית"ר ירושלים לבין הפועל תל אביב במחזור ה-13. כמו כן, התרחש עימות אלים במהלכו הותקף אוטובוס אוהדי בית"ר ירושלים שהיה בדרכו למשחק בסכנין. בסך הכל בבתי הדין המשמעתי עמדה בית"ר ירושלים לדין 8 פעמים, מכבי חיפה 5, בני יהודה, הפועל חיפה, מכבי חיפה ומכבי ת"א 4, מכבי נתניה 3 ובני סכנין 3 פעמים. רק מכבי נתניה ובני יהודה עמדו לדין על גזענות, פעם אחת כל אחת.


שיאני הקריאות הגזענות לעונה. בני יהודה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי