צפי לפריצה בטרנר: מסע הרכש של הפועל ב"ש מתוכנן ומחושב

ג'ימי מרין
ג'ימי מרין | ORLANDO SIERRA/AFP/Getty Images

קריו מתאים יותר לשיטה של בכר מאשר פקהארט, ברקת חרגה מהמדיניות עבור החתמת מרין והזרים החדשים בנגב הם לא דוברי הספרדית האחרונים שצפויים להגיע: שרון ניסים על שינוי הגישה ועל סוגיות בוזגלו ואוחנה

(גודל טקסט)

פחות משבועיים ליציאה למחנה האימונים, הפועל באר שבע ממשיכה במדיניות החדשה: הבאת שחקנים שהציפייה מהם לעשות את הפריצה הגדולה בקריירה על הדשא בטרנר.

חלק מעבודה נכונה של סקואטינג היא מעקב אחרי שחקנים הרבה לפני שמביאים אותם. התמונות המוכרות לנו כל כך ממחנות האימונים ברחבי אירופה, אליהם מגיעות רכבות עם זרים כאשר למאמן התורן יש 3-4 אימונים להחליט אם הוא מעוניין להחתים שחקן זה או אחר, אלו ימים שזמנם עבר.

בהפועל באר שבע מספרים שהמעקב אחרי חוסה אנחל קריו החל לפני כחצי שנה וכלל עבודת סקאוטינג מדוקדקת. האם זה מספיק? לא בטוח, משום שיכולת של שחקן להסתגל לא כתובה בשום פרמטר ובשום תוכנת מחשב. במקרה ספציפי זה גם יצוין שהחלוץ הספרדי לא יכול לזקוף לעצמו מספרים מרשימים, אבל יש לו בהחלט יכולות מגוונות.


יכולות בהחלט מגוונות. קריו (האתר הרשמי)

מדובר בחלוץ דינמי ומהיר ביחס למימדיו (הרבה יותר מהיר ודינמי מפקהארט, למשל), עם יכולת טובה במשחק עם הגב לשער ויכולת טכנית לא רעה, אבל כאן נכנסת השאלה שבן שהר התרגל אליה בשנים האחרונות – לצידו של שהר או במקומו? עוד מוקדם לענות על השאלה הזו, אם כי שהר עצמו מוכיח שנה אחר שנה שהאופציה של חלוץ זר במקומו נכשלת. מעניין יהיה לראות כיצד בכר יצליח להתאים שיטה שתאפשר גם לקריו וגם לשהר לשחק יחדיו ולייצר שיתוף פעולה פורה בניהם.


שת"פ פורה או שמא שוב ייצטרך להילחם על מקומו? שהר (דני מרון)

הרכש השני הוא ג'ימי מרין בן ה-22, על הנייר רכש סופר מסקרן של האלופה היוצאת. הקוסטה ריקני היה מבוקש בבלגיה ובהולנד בטרם חתם בב"ש וגם סירב להצעה מארצות הברית, כבר עתה ברור כי מדובר באחד מכוכבי העתיד של נבחרת קוסטה ריקה שמוזכר כמי שאמור להוביל את הנבחרת בעתיד. מרין הוא שחקן ימני עם יכולות גם ברגל שמאל ובעיקר בונים בב"ש על יכולת המסירה שלו מהאגפים, שזו המומחיות הגדולה שלו. הוא מסוגל לשחק בשני צידי המגרש ומעניק גיוון גדול למשחק ההתקפה.

אמנם מרין התקשה לפני שנתיים לעשות את המעבר מקבוצת הנוער של המועדון לבוגרת, אך השנה קיבל סוף סוף את ההזדמנות והחזיר בשערים מכריעים בקרב שהביא את האליפות ה-27 לקבוצתו הרדיאנו. הרכש הצעיר צבר כבר חמש הופעות בנבחרת, כולל לפני שבוע בהפסד לפרו. מדובר ברכש מפתיע, משום ששחקנים עם פוטנציאל כמו שלו לא מגיעים כל כך בקלות לכדורגל הישראלי, אלא שברקת הסכימה לחרוג מהמדיניות ולשלם דמי מעבר על השחקן מתוך מחשבה שאת התמורה אפשר יהיה לקצור בהמשך.

הרכש לא צפוי ככל הנראה להסתיים כאן ובקרוב עשוי להגיע גם קשר ספרדי שיגדיל את כמות דוברי הספרדית בבירת הנגב, דבר שיקל על ההתאקלמות של כולם – וגם זה, כמובן, לא במקרה אלא מתוך מחשבה.


לא האחרון שצפוי לנחות ולדבר ספרדית. מרין (ORLANDO SIERRA/AFP/Getty Images)

וזה ממש לא הכל בבאר שבע, כי שתי סוגיות משמעותיות עומדות כרגע על הפרק: סוגיית בוזגלו ואוחנה. בנושא בוזגלו ישנו לחץ לא קטן מצד השחקן ומקורביו למצוא את שביל הזהב בחזרה לטרנר, אם כי ככל שהזמן עובר נראה שמשימת איחוי פצעי העבר היא כנראה בלתי אפשרית. בקבוצה חוששים מאוד מקרע עם קהל האוהדים וגם מקרע בתוך הקהל שיצור מחנות. זו סביבה מאוד לא בריאה למועדון שצריך את הקהל מאוחד מאחוריו.

בגזרת אוחנה הבעיה מורכבת יותר. ב"ש מעוניינת להשאיר את אוחנה ולבנות עליו לעתיד, אבל עושה רושם שהרצון כרגע הוא חד צדדי ואוחנה הוא שלא מעוניין להמשיך ולשרת את המועדון. זה מותיר לברקת אופציה אחת – מקסום מכירתו לטובת הקבוצה.

זהו מבחן גדול עבור הפועל באר שבע ויהיה מעניין לראות האם תצליח לייצר עסקה שבה היא לא רק מוכרת את אוחנה וזוכה לתמורה כספית, אלא גם משלימה עסקה שכוללת שחקן או שניים מבית"ר ירושלים שיסייע לה בבניית הקבוצה. השאלה הגדולה היא מי ימצמץ ראשון – ב"ש, בית"ר או אוחנה.


בוזגלו. תגובת הקהל מעוררת חשש בב"ש (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי