תירם לאחר המעבר לאסטרה: "האמנתי שאהיה באירופה גם לפני שנתיים"

דודי תירם, רומאריו פירס
דודי תירם, רומאריו פירס | אלבום פרטי

בלם נתניה, בראיון ראשון לאחר החתימה: "בטוח שגם השאיפות העתידיות שלי יפתיעו רבים". על העזיבה: "הרגשתי רצוי, אבל השיקול היה לעבור לאירופה. החיבור עם הקהל? פשוט הייתי אני". וגם: הפערים בעסקת חן עזרא

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה ואוהדיה נפרדו אתמול (שישי), ממי שהיה קפטן הקבוצה בעונה שעברה ושחקן הבית של המועדון, דודי תירם, שחתם לשנתיים במדי אסטרה ג'ורג'יו הרומנית, שם ישתכר כ-150 אלף יורו לעונה וישתף פעולה עם קשר נתניה, מכבי חיפה ומכבי פ"ת בעבר, רומריו פירס.

כבר ביום חמישי בבוקר, המריא סוכנו של תירם, אדם קידן, לרומניה, על-מנת לנהל מו"מ עם הקבוצה, כשתירם, נחת בליל חמישי לצורך מעמד החתימה. בטווח, שוחח עם פירס, מאמן אסטרה, דן אלכסה ושאל אותו על הרכש החדש, כשפירס המליץ על תירם, איתו שיחק בעונתו השנייה בנתניה ופגש אותו כיריב בליגת העל.

"האמת היא שכבר כמה חודשים, הרגשתי שזה הזמן שלי לצאת לאירופה והאמנתי בכל ליבי שזה יקרה בדיוק עכשיו" מספר דודי תירם לספורט1, בשיחה מביתו החדש ברומניה. "אדם קידן, הסוכן שלי, חייג אליי ועדכן אותי שאסטרה מעוניינת בי. עשיתי סקאוטינג קצר על המועדון והבנתי שבונים שם קבוצה איכותית עם שאיפותומאמן שנחשב למוכשר וקפדן מאוד. ברגע שהמאמן אמר לי בטלפון שהוא בחר בי אחרי שבדק 100 בלמים, הדרך לחתימה הייתה קצרה".


"הרגשתי שזה הזמן שלי לצאת לאירופה". דודי תירם פותח פרק חדש בקריירה (יח"צ)

מה עובר בראש אחרי החתימה, לנוכח העובדה שעד לפני מספר שנים שיחק בליגה א': "שהעבודה הקשה והיומיומית בפן המקצועי והמנטאלי השתלמה, בדרך להגשמת חלום נוסף שלי. זה אולי יישמע מוזר, אבל בהחלט האמנתי שאהיה באירופה גם לפני שנתיים, ואפילו לפני. אני בטוח שגם השאיפות העתידיות שלי יפתיעו רבים".

על הקשר להבאת בלם נוסף בנתניה: "מבחינתי השיקול היה לעבור לאירופה נקודה. למרות שהייתה התעניינות מחמיאה מצד כמה קבוצות בליגת העל, הרגשתי בנתניה רצוי. יש לי חלום והלכתי אחריו ואני מקווה מאוד להמשיך אותו כמה שיותר זמן".

על הרצון שהיה לו לסיים עם תואר בנתניה והחיבור לקהל: "הדבר שהכי רציתי היה לסיים את העונה והקדנציה הזאת בנתניה עם הגביע. למרות זאת, אני גאה מאוד על העונה שעשינו. הקהל? הוא מתחבר מטבעו לשחקני בית, מחויבים ורעבים. אני לא עשיתי משהו מיוחד, פשוט הייתי אני. אני מקווה שהקהל של אסטרה יהיה גם אוהב וחם כמו הקהל הנתנייתי".


קיווה לסיים את העונה עם הגביע. דודי תירם עם איציק עזוז (דני מרון)

מאלה שהולכים, לאלה שבאים: לאחר שנחת ביום חמישי לצורך בדיקות רפואיות וחתימה, הבלם רומאן גולובארט, לא חש בטוב ביום חמישי וצפוי להשלים את בדיקותיו הרפואיות במהלך היממה הקרובה ולחתום רשמית על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

בנתניה מנהלים מו"מ קדחתני על מנת להחתים את חן עזרא, אך למרות השיחות שאותן מנהל סוכנו רונן קצב עם בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת ובעלי נתניה, אייל סגל, עדיין ישנם פערים לא קטנים. עזרא, מרוויח 190 אלף דולר בעונה ללא מענקים (שמוערכים ב-60 אלף דולרים נוספים) ונכון לרגע זה, בב"ש לא קיבלו את ההצעה הנתנייתית.

בהתחלה, הסכימו בנתניה לשלם 70 אלף דולר, אך לאחר התייעצות העלו את ההצעה ל-100 אלף דולר, סכום שברקת עדיין מתקשה לקבל, אך הבעלים אייל סגל, פועל רבות על מנת לצרפו. עזרא, מצידו הבהיר במהלך כל השיחות שהוא מעוניין לשחק בנתניה ואף להתפשר על 60 אלף הדולרים הנוספים, שבנויים ממענקים ובונוסים שונים.


פערים לא קטנים מפרידים בין חן עזרא למכבי נתניה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי