אברהם גרנט בראיון: "לא חושב שהגיע הזמן שלי לחזור"

אברם גרנט
אברם גרנט | הליגה ההודית

המאמן סיפר בתכנית הספורט של 103FM על יחסיו עם מכבי חיפה, העריך שמכבי ת"א לא תברח שוב לליגת העל וגם התייחס לראשונה לדיווחים לפיהם הוא עשוי לחזור לפרמיירליג: "דיברו קצת עם פיני זהבי"

(גודל טקסט)

עונה חדשה בפתח ושוב רבים מסוקרנים לדעת היכן ינחת אברהם גרנט. המאמן בן ה-64 העביר את השנים האחרונות בתאילנד ובהודו, מאז נפרד ב-2017 מנבחרת גאנה אותה הדריך, ולאחרונה בתקשורת האנגלית עלה שמו כמחליף אפשרי לרפא בניטס בניוקאסל.

הערב (שני) גרנט התראיין בתכנית הספורט ב-103FM והתייחס לראשונה לאפשרות שישוב לליגה האנגלית מהדלת הראשית: "אין לי מה להוסיף מעבר למה שנכתב. קבוצות מוציאות את רשימת המועמדים שלהם, ככה נהוג באירופה, והייתי ברשימה. דיברו קצת עם פיני זהבי פה ושם, אבל בינתיים לא מינו מאמן".

חזרה לארץ, אולי למכבי חיפה: "אם הייתי חושש להיכשל לא הייתי לוקח את צ'לסי אחרי מוריניו. כל הקריירה שלי הוכחתי את עצמי, בזה אין בעיה. אני חושב שככה זה צריך להיות ואני לא פוחד מכישלון. אני לא מכחיש שההצעות שקיבלתי מאירופה הן לא מה שאני רוצה. אבל ככה זה לפעמים. תראה את ראניירי בגיל 66 – במשך 10 שנים פיטרו אותו מכל קבוצה אפשרית ובסופו של דבר הוא בא ללסטר ועשה אליפות שלא תישכח אף פעם. מאמן, בניגוד לשחקן, צריך סבלנות לקבל את ההזדמנות שלו".

אם הוא לא מרגיש שהקריירה מקרטעת מאז גמר האלופות עם צ'לסי ב-2008: "אני לא חושב. אחרי צ'לסי היו לי הצעות מצוינות ולא לקחתי אותן. אחרי זה הייתי עם פורטסמות' והייתה עונה מצוינת, בווסטהאם הייתה לי את העונה אולי הכי גרועה בקריירה, עשיתי בחירות רעות והאחריות היא עליי, אבל אחרי זה היו לי חוויות מרתקות מכדורגל. הייתי שנתיים בגאנה, הגעתי לגמר אליפות אפריקה והפסדנו בפנדלים. בבלגרד עם פרטיזן הייתה עונה נהדרת, וגם בארץ הייתי ונהניתי, אבל אני לא חושב שהגיע הזמן לחזור".


"לא חושב שהגיע הזמן לחזור" (AFP)

תוכניות לחזור לאמן בישראל: "מעולם לא תכננתי רחוק מדי. כרגע אני לא חושב על זה, אני רוצה לחזור למגרש לעוד איזה תקופה קצרה ואז יש לי כמה תכניות לחיים שאחרי זה, אקדמיות ואימון. מבחינת הטיימינג? אני כל הזמן חושב על זה".

אם הייתה פנייה ממכבי חיפה: "זה לא סוד שיש לי חברים שם, אכלתי צהריים עם יענקל'ה בהולנד וכולם ראו את התמונות. אנחנו חברים טובים ונשארים בקשר, אבל לא כרגע. זה באמת מועדון נהדר, אבל אני חושב שיש להם מאמן מצוין".

אם הוא מסייע למרקו בלבול וההיכרות עם הצוות: "כשחקן הוא לא הקשיב לי, אז כמאמן? אחד הדברים שאני הכי גאה בהם, מכל קבוצה שעבדתי בה, זה שתמיד סיימתי ברוח טובה. אני בקשר עם שחקנים כל הזמן, אתמול דיברתי עם ג'ון טרי. צברתי חברים ואני שמח על זה. יש לי הרבה חברים מאמנים, חלק גם בליגת העל. אני תמיד שמח להישאר בקשר עם שחקני עבר".


"מרקו לא הקשיב לי כשחקן, אז כמאמן?" (מכבי חיפה, אתר רשמי)

אם הוא צופה באליפות אפריקה: "כן, אני רואה כמעט את כל המשחקים. יש בעיה בגלל החום. אליפות אפריקה משוחקת פעם ראשונה בסוף העונה, בדרך כלל הם משחקים באמצע העונה. אני רואה שזה משפיע על הקצב, רוב השחקנים הטובים בטורניר משחקים באירופה וזה העניק להם יתרון מסוים, עכשיו זה קצת בעייתי".

השינויים שעברה מכבי ת"א בשנים האחרונות: "אני חושב שהרבה דברים התקדמו בארץ בתקופה שלא הייתי פה, אולי לא מבחינת קצב המשחק ודברים כאלה. כשאני הגעתי למכבי ת"א הבאנו כמה חידושים שהפכו לסנסציה. היום מכבי מתנהלת ברמה גבוהה ומקצוענית ורואים את זה. גם מכבי חיפה, דרך אגב, פשוט מבחינה מקצועית לא רואים את זה. אני יודע שבבית"ר ירושלים עושים מאמצים עם יוסי בניון לעשות את המועדון הרבה יותר מתקדם ממה שהיה לפני זה. המתקנים נהדרים בארץ, המגרשים מצוינים, פשוט אין מספיק. סמי עופר הוא מתקן טוב, המושבה, נתניה ובאר שבע. גם בלומפילד יהיה מתקן מצוין. המגרשים יותר טובים ממה שהיה פעם".


"בניון עושה מאמצים לקדם את בית"ר ירושלים" (דני מרון)

מכבי ת"א שוב תזכה באליפות? "לפי מה שאני רואה עד עכשיו, באר שבע בונה קבוצה טובה מאוד. אני חושב שהשנה שעברה תתן להם רעב להצליח, אחרי שלוש שנות אליפות הם היו שבעים וזה לא סוד. בית"ר עושה סימנים שאי אפשר להתעלם מהם. נראה לי שהשנה גם אם מכבי תל אביב תיקח אליפות זה לא יהיה בפער גדול. מכבי חיפה גם תציג קבוצה טובה".

דעתו על מכבי נתניה: "דראפיץ' עושה עבודה, לא רק השנה, כל השנים האחרונות, ובכלל מה שהוא עושה במכבי נתניה.. הוא היה ראוי להיות מאמן העונה. הוא מוציא מקבוצה את המקסימום. הוא שינה קבוצה מקצה לקצה, תענוג לראות אותם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי