טעון שיפור משמעותי: החודש הקריטי של הפועל באר שבע

שחקני הפועל באר שבע נגד לאצ'י
שחקני הפועל באר שבע נגד לאצ'י | אודי ציטיאט

משחק ראשון באירופה הוא תמיד משוכה קשה, אך החודש הקרוב עשוי לקבוע כיצד תיראה העונה של ברק בכר. החוסר בקשר האחורי, האכזבה מהחלוץ הספרדי וחאתם אלחמיד כמשל. שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

משחק ראשון באירופה הוא תמיד משוכה קשה. בטח אם פוגשים יריבה אלמונית, במגרש עם משטח דשא בעייתי. אך בשלב הזה מה שחשוב הוא רק לעבור. שער החוץ של גל לוי אמור לעשות את העבודה, ואני מתקשה לראות מצב שבו באר שבע לא עוברת את ההתמודדות בבית. אמש זכינו לראות את הקבוצה המתחדשת של ברק בכר, כזו שאמורה להיות קבוצה לוחצת ואגרסיבית, שמחלצת כדורים ויוצאת להתקפות מעבר. בפועל, קיבלנו קבוצה שנראית כמו פאזל שרחוק מלהיות מושלם.

ב"ש צירפה הרבה מאוד קשרים שיכולים לתת לה גיוון, אבל אף לא אחד מהם הוא קשר אחורי טהור, ואף לא אחד הוא מנהל משחק יצירתי, ואלו שני תפקידים קריטיים שבכר צריך לתת עליהם את הדעת. אלו שני תפקידים שעליהם תיפול או תקום הקבוצה בעונה הקרובה. היעדרותו של מאור מליקסון, ועזיבתו של מיכאל אוחנה הותירה חלל ענק בבניית המשחק, וכעת כשלב"ש יש עוד מקום לזר נוסף, היא צריכה להחליט לאיזה תפקיד למען אותו.

הדיווחים ממחנה האימונים מספרים על אכזבה מסויימת גם מהחלוץ הספרדי חוסה אנחל קאריו. אמש, בדקות ששיחק הוא נראה דיי אבוד, אם כי זה לא יכול להעיד על יכולתו בזמן כה קצר. ב"ש צריכה בהחלט לשקול אפשרות להיפרד ממנו, עוד לפני סגירת החלון, כדי שתוכל להביא שני שחקנים בשתי עמדות מפתח בחוליית הקישור. החזרה של ממן וספורי בשבוע הבא תעניק עומק למרכז הקישור, אך זה לא יספיק לאורך זמן, וכבר עכשיו, בחודש יולי, ברק בכר צרך לקבל החלטה שתשפיע על כל העונה.

ברק בכר אמש באלבניה. שער החוץ אמור להספיק למרות היכולת של קבוצתו (אודי ציטיאט)
ברק בכר אמש באלבניה. שער החוץ אמור להספיק למרות היכולת של קבוצתו (אודי ציטיאט)

יש גם נקודות אור מהמשחק אמש. נייג'ל האסלביינק השיל מעט ממשקל גופו והוא נראה טוב יותר, אם כי על המערכת המקצועית להמשיך ולדרוש ממנו לשחרר את הכדור מהר יותר. נקודה נוספת שהיא ההפך הגמור מהעונה שעברה, היא העובדה שהאדומים הצליחו לחזור במשחק מפיגור. זה קרה לה גם במחנה האימונים. בעונה החולפת, כשב"ש נכנסה לפיגור, היא פשוט הרימה ידיים והתקשתה להגיב. לפחות בתחום הזה ישנו שיפור ניכר.

נסיים עם חאתם אלחמיד. לא ברור מה קרה אתמול בשעות הבוקר שגרם לבלם להודיע שהוא לא יכול לעמוד לרשות המועדון במשחק הראשון של העונה. ייתכן והעובדה שאם היה משותף אתמול, היה מונע מעצמו השתתפות במפעלים האירופים עד שלב הבתים בקבוצה אחרת השפיעה עליו. ואם כך, אז הוא הציב את האינטרסים שלו מעל המועדון, ואת זה אלונה ברקת חייבת לפתור ומהר. דוגמאות כאלה היו לא מעט בעונה שעברה, התוצאה ידועה מראש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי