שוינפלד: "רוצים להגיע לליגת האלופות". אמאדור יישאר

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

לאחר הזכייה באלוף האלופים, מכבי ת"א עם הפנים לקלוז'. בקבוצה ממתינים שיתבהר מצבו של ייני והבהירו לבלם כי עזיבתו לא על הפרק. כובש שער הניצחון: "זו אותה קבוצה, רוצה להיות יותר חשוב". וגם: מכירת המנויים

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב פתחה את עונת 2019/20 ברגל ימין כשאתמול ניצחה 0:1 את בני יהודה וזכתה בתואר אלוף האלופים. האלופה הבטיחה לעצמה כעת מקום בחצי גמר גביע הטוטו לצד מענק כספי בגובה של 360 אלף שקלים לפחות, כך לפי שיטת הדירוג החדשה של המפעל והמענקים ממנהלת הליגה. החל מהבוקר (ראשון), הצהובים מתרכזים כל-כולם במטרה שהציבו לעצמם בקיץ: להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. הדרך הארוכה והקשה תחל כבר ביום רביעי במשחק חוץ נגד קלוז' הרומנית בסיבוב השני במוקדמות.


הקפטן שרן ייני, שנפצע אתמול באיזור שריר התאומים ואף הוחלף כבר במהלך המחצית הראשונה, יעבור היום סדרת בדיקות על מנת לאבחן את חומרת הפציעה. גם ייני וגם אנשי מכבי התקשו להעריך אמש את מצב הפציעה וטענו כי רק היום או מחר, יתבהר מצבו הפיזי של הקפטן ואז אפשר יהיה לדעת האם הוא צפוי לשחק נגד הרומנים, או לא.


המאמן ולדימיר איביץ', שתירגל אתמול במהלך המחצית הראשונה מערך של שלושה בלמים, עם ייני, שחר פיבן ומתן בלטקסה שתופקד כבלם לכל דבר, עשוי לשחק כך גם במשחק החוץ נגד קלוז' ברביעי, אולם רק אחרי שיתבהר מצבו של הקפטן ייני, אפשר יהיה לדעת באיזה מערך ישחקו הצהובים.




שרן ייני. בקבוצה מחכים שמצבו יתבהר (דני מרון)


"בהחלט לא שיחקנו, כפי שרציתי שנשחק", אמר המאמן איביץ' בסיום המשחק. "אבל זה היה משחק ראשון, אחרי הכנה די ארוכה של טרום עונה שעשינו בחודש האחרון ואני יכול להבין כמה מהבעיות שהיו לנו במהלך המשחק. ננצטרך לשפר את זה ולתקן את מה שדרוש תיקון, כמה שיותר מהר כי המשחק הבא יהיה כבר ברביעי. אנחנו כבר לגמרי מבינים שהתחלנו עונה חדשה", הוסיף המאמן, "אחרת, יהיו לנו הרבה בעיות בהמשך. כבר שכחנו מה היה בעונה שעברה, זה שייך לעבר, כרגע מסתכלים רק על מה שיהיה קדימה".


איביץ' הסביר שוב את הבקשה של קבוצתו להזיז את מועד המשחק ואמר: "בסך הכל ביקשנו להזיז את המשחק, יומיים או שלושה לאחור על מנת שיהיה לנו זמן ראוי להכנות לקראת המשחק החשוב שיש לנו במוקדמות ליגת האלופות. זה לא משנה שכרגע מדובר במכבי, פעם אחרת זו יכולה להיות קבוצה אחרת. אני מאמין שכל קבוצה שמתמודדת באירופה, מייצגת את הכדורגל הישראלי וכל נקודה שקבוצה ישראלית צוברת, משפיעה על הכדורגל הישראלי. כל נקודה שקבוצה ישראלית צוברת באירופה, חשובה מאוד. זה בהחלט נורמלי לבקש יומיים נוספים, להתכונן לקראת משחק באירופה".


על היעדרותו של אנריק סבוריט: "הוא לא יהיה מוכן ליום רביעי, הוא סובל מבעיה בשריר כבר מהיום השני במחנה. הרופא שלנו בדק אותו וליתר בטחון גם שלחנו את סבוריט לאבחון נוסף אצל רופא נוסף והתקבל אותו אבחון בדיוק. אני מעריך שבתוך יומיים או שלושה, סבוריט יתחיל אימוני ריצה ויצטרף אלינו לאט לאט".



שחקני מכבי חוגגים. פתחו את העונה ברגל ימין (דני מרון)


המאמן הסרבי, חסר אמש לא מעט שחקנים מעבר למגן, בין היתר נעדרו גם עומר אצילי הפצוע (לא יהיה בסגל למשחק)
, וכן חלוץ הרכש ניק בלקמן וצ'יקו אופאדו, שימריאו לרומניה ואף צפויים להיות בסגל למשחק. בלקמן, כך מסתבר, נמצא בכושר לא רע בכלל וערך כבר מספר אימונים עם הקבוצה לאחר שחתם רשמית על חוזהו לשנתיים במדים הצהובים.


הבלם הפורטוגלי, ז'איר אמאדור, שנכנס כמחליף במקומו של ייני שנפצע, צפוי להישאר בסופו של דבר במדים הצהובים לפחות עד תום העונה וזאת למרות שראשי הואסקה הספרדית, הביעו לא פעם את רצונם לצרף את אמאדור. ראשי מכבי הבהירו לאמאדור שהוא לא ישוחרר ואמש אמר השחקן לחבריו בחדר ההלבשה, כי הוא צפוי להישאר ולפחות בשלב זה, המעבר חזרה לספרד ירד מהפרק.


עוד במכבי, כובש שער הניצחון, ארון שוינפלד, נשמע מאושר. שוינפלד אמר: "הרגשה מדהימה להתחיל את העונה החדשה עם תואר, זו תמיד הרגשה טובה. כחלוץ, זה תמיד כיף להתחיל עם שער, זו התחלה טובה לעונה. השער נותן הרבה בטחון להמשך ואחרי שעזרתי למועדון להשיג עוד תואר, זה בהחלט היה לילה מוצלח עבורי".



בלקמן. יכלל בסגל לקלוז' (מכבי תל אביב, רשמי)


על פתיחת העונה החדשה: "העונה שעברה הייתה באמת ארוכה עם המון משחקים. בהחלט מרגישים שיש משהו חדש. עזבו אותנו מספר שחקנים והגיעו כמה חדשים, אז מרגישים מעט הבדל, אבל בסופו של דבר זו אותה מכבי, אותה קבוצה, ואנחנו מאוד נלהבים לקראת העונה החדשה".


על הציפיות מעצמו לקראת העונה הזו: "כמובן שארצה להיות יותר משמעותי בסגל העונה. כל שחקן רוצה לשחק כמה שיותר, כל אחד היה רוצה להיות חלק מהמועדון ולהוות חולייה מרכזית בו. יש לנו סגל רחב מאוד, הרבה שחקנים טובים ולכולם מגיע לשחק, ההחלטה תהיה של המאמן וזה בסדר".


המשחק נגד קלוז' ברביעי: "מן הסתם נגיע לשם במטרה לנצח וזה הדבר היחיד שיש לנו בראש כרגע. זוהי המטרה הראשונה שלנו בדרך ונצטרך להתקדם משחק אחרי משחק. ראינו את משחק הגומלין שלהם השבוע ומדובר בקבוצה טובה".



שוינפלד. "נגיע לשם במטרה לנצח" (דני מרון)


על השאיפות להגיע לשלב הבתים בליגת האלופות: "מכבי תל אביב זו קבוצה של ווינרים. אף אחד לא רוצה להגיד בסוף "חבל, יכולנו לעשות את זה". כולנו רוצים לעשות את זה, כולנו רוצים לנצח כל הזמן, אנחנו רוצים תארים, רוצים להיות בשלב הבתים, אבל באמת שנצטרך לעבור משחק אחרי משחק".


אגב, המועדון הודיע הבוקר (ראשון) רשמית שמכירת המנויים לעונת 2019/20 תחל בשבוע הבא, יום ראשון ה-28.7, תחת הכותרת "Tel Aviv We're Back", לאור החזרה לאצטדיון בלומפילד. הפרטים המלאים יתפרסמו בהמשך השבוע.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי