מנדז'ק זועם על מכבי חיפה: "הסכמתי לקצץ ושיקרו לי"

ג'ורג' מנדז'ק
ג'ורג' מנדז'ק | מאור אלקסלסי

הקשר התלונן בפני נציגיו על כך שלטענתו שרי זכה לשכר בסיס גבוה, בעוד במו"מ איתו דרשו שהחוזה יתבסס גם על הופעותיו. במועדון טענו בתגובה: "הוצע לו חוזה טוב יותר". וגם: שחר נפגש עם חבשי ונציגיו של לביא

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ארבעה ימים בלבד לפני ששריקת הפתיחה של עונת 2019/20 בליגת העל תישמע, מכבי חיפה עדיין רחוקה מלהשלים את הסגל. דווקא צירוף שחקנים זרים זהו הקושי של הירוקים הקיץ – אמנם צורפו ההולנדים טיירון שרי ויאניק ווילדסחוט שעושים רושם מצוין בזמן הקצר שהם בכרמל, אבל דווקא עמדות מפתח כמו קשר מרכז שדה ובלם, עמדות שבלבול מעוניין מזה תקופה ארוכה לחזק, עדיין נותרו ללא איוש זר.

מי שהיה המועמד המוביל לעמדת הקשר במרכז השדה היה קפטן נבחרת קמרון ג'ורג' מנדז'ק, שאחרי עונה מוצלחת בירוק ולאור מאבקו להשתחרר מחוזהו בספרטה פראג ולהפוך לשחקן חופשי, קיבל הצעה להישאר במכבי חיפה, אלא שמחלוקות כספיות מנעו את חתימתו על חוזה חדש. לאחרונה נודע לספורט1 שהשתלשלות האירועים בחודש האחרון הובילה לכעס של הקשר על המועדון והוא אף הביע את זעמו בפני בנציגיו, בטענה שמכבי חיפה שיקרה לו.

מנדז'ק, שאף העלה לאורך הקיץ מספר פוסטים ברשתות החברתיות על רצונו ותקוותו לשוב למכבי חיפה, טוען שבכל השיחות שנערכו איתו בחודשים האחרונים הבהירו לו במכבי חיפה שהמדיניות בנושא החוזים היא להעניק שכר בסיס לצד בונוסים ומענקים, אלא שמתברר שבהחתמת שרי נתן יעקב שחר את האור הירוק להעניק לו חוזה לשנתיים שמתבסס על שכר בסיס גבוה, ללא קשר ליכולות הקשר ולתוצאות הקבוצה. 


זועם על התנהלות מכבי חיפה. מנדז'ק (דני מרון)

"אחרי מה שתרמתי והעובדה שגם הסכמתי לרדת בשכר, בסופו של דבר אני מגלה ושיש איפה ואיפה בין השחקנים", טען מנדז'ק בפני אנשיו. עושה רושם שלמרות ניסיונותיו לעזוב, הקשר עשוי להמשיך בספרטה פראג בשורותיה הוא כבר שיחק אתמול ואף היה מהמצטיינים ב-0:2 על אוסטראבה.


במכבי חיפה
גיחכו מהיכן מנדז'ק כלל יודע את פרטי החוזה של שרי ואמרו בתגובה: "הגיע הזמן לשים את הדברים על דיוקם. החוזה החדש שהוצע לג'ורג' מנדז'ק גדול בעשרות אחוזים מהחוזה שלו בשנה שעברה. אחת הסיבות העיקריות לזה שמנדז'ק לא במכבי חיפה היא הסוכן שלו, שחושב שדרך התקשורת הוא יכול לכופף את מכבי חיפה. סיבה נוספת היא שמנדז'ק לא הצליח לקבל את השחרור שלו מספרטה פראג". 

ועוד במכבי חיפה, הבוקר תשוב הקבוצה לאימונים ולמעשה תערוך אימון כפול לאחר יום מנוחה, כחלק מההכנות למשחק נגד הפועל רעננה שכאמור יהיה הראשון שייערך העונה בליגת העל (17:55, ישיר בספורט4). במועדון מבינים את חשיבות המחזור הראשון ורוצים להפגין יכולת טובה מול הקהל בסמי עופר, בוודאי אחרי ההופעה הטובה נגד מכבי נתניה בגביע הטוטו. המאמן מרקו בלבול טרם החליט לגבי ההרכב שיפתח במשחק וגם לגבי הכללתו של שרי בסגל. בנוסף, לא מן הנמנע שתיערך שיחה עם החלוץ ירדן שועה לגבי האימון ממנו נעדר בשבוע שעבר – במועדון לא אהבו את העובדה שלמרות מחלתו של שועה, החלוץ החליט על דעת עצמו שלא להגיע לכפר גלים.

כחלק מהרצון לבנות את עתיד המועדון, אתמול נפגש הבעלים של המועדון, יעקב שחר, עם מספר נציגים של חלק מהשחקנים וביניהם עאיד חבשי ונטע לביא. כבר בסיום העונה שעברה הציעו הירוקים חוזים חדשים לחבשי, לעופרי ארד ולנטע לביא והשיחות הופסקו במהלך הקיץ בשל הרצון של הירוקים לצרף שחקנים חדשים וגם בשל העובדה כי לשלושה יש חוזים לשנתיים הקרובות, אבל בכרמל רוצים להאריך את חוזיהם. 


שרי ולביא. אחד רק חתם על חוזה, השני יאריך בקרוב? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי